Alaposan megrostálta a mezőnyt a római rali Európa-bajnoki futam első napja: egyre-másra érkeztek a hírek az árokba csúszott, felborult, falnak csúszó versenyautókról, a defekteknek se szeri, se száma nem volt. Herczig Norbert is arra hívta fel a figyelmet a rajt előtti interjújában, hogy ezek a szűk, dobálós, rosszabb minőségű pályák meglehetősen defektveszélyesek. Ezért úgy kell jó tempót diktálni, hogy az ember vigyáz az abroncsokra. Az első körben ez sikerült is a Mol Racing Team párosának (Herczig Norbert és Ferencz Ramón tapadva az élmezőnyhöz a 8. helyen állt), ám a negyedik gyorsasági szakaszon az R5-ös Volkswagen Polo lecsúszott az útról…
„A versenyzők szerencsére sérülés nélkül megúszták a balesetet, de sajnos a Polo hűtője is megsérült, elfolyt a hűtővíz, így lehetetlen volt a folytatás. A mentés után derül ki, hogy a fiúk a szuperrali szabályt kihasználva tudják-e folytatni a versenyt” – nyilatkozta Kajcsa Zsolt csapatfőnök. A folytatás egyébként azért is lenne nagyon hasznos, mert a világjárvány miatt eleve négyhónapos csúszással kezdődött a kontinensbajnoki sorozat, így minden versenyben megtett kilométer értékes és hasznos tapasztalatokat jelentene.
A versenyben a tavalyelőtti Európa-bajnok orosz Alekszej Lukjanyuk vezet, akinek fülig ért a szája az esti szervizparkban: remek napja volt, nem volt rajta nyomás, a saját tempójában autózva is több mint félperces előnyt dolgozott ki a hat gyorsasági szakasz alatt a helyiek kedvencével Giandomenico Bassóval szemben.
A száznál is több induló között ezúttal csak két női pilóta rajtolt: az egyik a helyi Rachele Somaschini, a másik Vogel Adrienn, s bár az olasz lánynak volt tapasztalata ezeken a pályákon, az első három gyorsaságin a magyar lány gyorsabb volt nála, a negyediken pedig az olasz „el is dobta a versenyautóját”. Vogel elmondta, nem véletlen, hogy hullanak a versenyautók, a pályák ugyanis nagyon nehezek, elképesztően nagy önfegyelemre és kontrollra van szükség ahhoz, hogy az ember viszonylag jó tempót diktáljon, de ne vállaljon túl nagy rizikót. Az ERC3-as kategóriában Vogel jelenleg a 8. helyről várja a folytatást.
A mezőny egyébként szombaton szembesült először élesben azzal, hogy mennyire más lett a rali a járványhelyzet miatt: a szervizparkba minden ki és belépéskor testhőmérsékletet mérnek, folyamatosan ellenőrzik az előzetes regisztrációt, kötelező a maszk viselése, és a távolságtartásra is nagyon odafigyelnek a rendezők.
RALLY DI ROMA CAPITALE, AZ EB 1. FUTAMA
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Alekszej Lukjanyuk, Dmitrij Jeremejev (orosz, Citroën C3 R5) 58:52.7, 2. Basso, Granal (olasz, Volkswagen Polo R5) 34.1 másodperc hátrány, 3. O. Solberg, Johnston (svéd, Volkswagen Polo R5) 47.1 mp h., …28. László Martin, Zsíros Gábor (magyar, Ford Fiesta R3) 9:51.8 p h., …30. László Zoltán, Berendi Dávid (magyar, Ford Fiesta R2) 10:55.2 p h., …33. Vogel Adrienn, Notheisz Ivett (magyar, Ford Fiesta Rally4) 11:51.0