Az eredetileg 28 körös versenyt hatalmas baleset miatt meg kellett szakítani a 9. körben.
Az égieknek köszönhetően senki sem sérült meg, de elképzelni is nehéz, hogy milyen lehetett a pilótáknak 20 perccel később ismét motorra ülni és először elhaladni a hármas kanyarban…
Ahogy Dovizioso is mondta a leintés után, nem könnyű egy második rajtra is kimenni ugyanazzal az energiaszinttel.
A második rajtot is Jack Miller kapta el a legjobban, aki puha-puha keverékekkel vágott neki a 20 körös újraindított versenynek, mivel más abroncsa már nem maradt.
Ennek megfelelően az elején el is lépett, de fél táv előtt utolérte őt egy hármas fogat.
Álex Rins a 9. körben majdnem elesett a 6-os kanyarban, amikor megindult alatta a motor eleje, de akkor még motoron tudott maradni. Két körrel később ugyanott, amikor Dovit előzte az első helyért, már nem volt ilyen szerencsés, és a kavicságyban kötött ki.
Dovizioso az utolsó körökig tartalékolt a gumijával, majd ritmust váltott, és szép lassan levegőhöz jutott az őt üldöző Miller, Joan Mir páros előtt.
Miller az utolsó előtti körben hibázott, kisodródott egy kicsit, ami elég volt ahhoz, hogy Mir karrierje során először MotoGP-s pódiumra állva, annak második helyét foglalhassa el.
Folytatás egy hét múlva, ugyanitt…
ÚJ FUTAMGYŐZTES A MOTO2-BEN
A baleset miatt szintén megszakított, majd 13 körösre rövidített középső kategóriás futam rajtját az elsőhöz hasonlóan Jorge Martín kapta el a legjobban. Ezúttal azonban nem tudott azonnal elszakadni a többiektől, Luca Marininek sikerült mögötte maradnia és együtt szakították le magukról a mezőnyt, legalábbis egy ideig.
A táv felénél aztán Martín már Marinihez képest is egy másodperccel vezetett, és ez az előny végül a duplájára nőtt a leintésig.
Harmadikként Marcel Schröttert intették le, aki Remy Gardner ötödik körös bukása után egyedül motorozta végül a versenyt.
A negyedik helyért azért akadt némi küzdelem a leintésig, nem is akármilyen.
Miközben Sam Lowes és Marco Bezzecchi összetűzésbe keveredett egymással a 3-as és 4-es kanyar közötti egyenesben (a brit talán büntetést érdemlő módon könyökölte odébb versenytársát, majdnem kivezetve a fűre…), addig Xavi Vierge lélegzetvételnyi előnyhöz jutott előttük a sok körös oda-vissza előzgetés után.
Vierge azonban hibázott az utolsó kanyarban, ami elég volt ahhoz, hogy Lowes megelőzze öt.
Marini 5 ponttal átvette a vezetést az összetettben Enea Bastianini mögött, míg élete első Moto2-es futamgyőzelmével Martín jelenleg a harmadik pontegyenlőségben Lowes-zel.
AMIKOR A MOTORSPORT KONTAKTSPORT LESZ
Elnézve a Moto3-asok szó szerint test-test elleni küzdelmét, kalapot le a srácok előtt, hogy motoron tudtak maradni a végéig a kemény harc ellenére. Hogy egy példát hozzunk: a 22. helyről rajtoló Darryn Binder többször is katapultált a motorról, de valahogy mégis rajta tudott maradni, miközben már a dobogós helyért harcolt a hatodik körben.
Ahogy azt a Red Bull Ringen már megszokhattunk, nagyon szoros volt a verseny a táv teljes 23 körén keresztül, az előzéseket visszaidézni lehetetlen lenne, de még csak megszámolni is.
A táv felén túl 20 versenyző is egy kupacban haladt, az első 12 egy másodpercen belül motorozott, de még az utolsó körök is olyanok voltak, mintha a rajt után lettünk volna.
Több mint fél tucatnyi versenyző élhette át a vezetés élményét, de csak ketten voltak olyanok, akik legalább egy teljes körön keresztül az élen tudtak maradni.
A rajtot legjobban elkapó Albert Arenas az első két körben, míg Jaume Masia az utolsó előttiben, és két kanyar híján az utolsóban is.
Arenas már a 8. körben figyelmeztetést kapott pályaelhagyás miatt, majd sorra jöttek a hosszú körös büntetések többek között Szaszaki Ajumunak is kijutott egy négy körrel a vége előtt. A japán épp átvette a vezetést, amikor szembesült a döntéssel, és egy körrel később teljesítette is a büntetést az 1-es kanyarban, ami után a 21. helyre esett vissza nagyjából 3.5 mp-et veszítve.
Arenas az utolsó körben remek tempót motorozva utolérte, sőt meg is előzte Masiát, akinek már esélye sem maradt visszatámadni.
Mögöttük Ogura Ai, Darryn Binder, Celestino Vietti, John McPhee sorrendben intették le a pilótákat, de a végeredmény közel sem ez lett.
Először Ogurát és Bindert sorolták hátrébb egy-egy pozícióval, mivel a leintés előtt a célra fordítóban elhagyták a pályát.
Így Vietti örökölte meg a harmadik helyet, habár a visszajátszáskor egyből látni lehetett, hogy ő sem tudta pályán tartani a motorját. A versenybírók is észrevették, így az olaszt is eggyel hátrébb sorolták, azaz a parc ferméből nem a dobogóra, hanem a bokszba vezetett az útja.
A pódium harmadik fokára John McPhee állhatott fel, akinek ez nagyon nem mindegy a vb-összetett szempontjából, hiszen így a második helyről várhatja a jövő heti futamot Arenas mögött.
A 23 éves spanyol tehát három győzelemnél tart az első öt futam után. A sisakján Superman jele díszeleg, sőt a leintés után egy piros palástot is kapott, de bevallotta, hogy egyetlen filmet sem látott még a szuperhősről.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, OSZTRÁK NAGYDÍJ
MOTOGP
1. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 28:20.853
2. Joan Mir (spanyol, Suzuki) 1.377 másodperc hátrány
3. Jack Miller (ausztrál, Ducati) 1.549
Az állás 5 futam után: 1. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 67 pont, 2. Dovizioso 56, 3. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 48
MOTO2
1. Jorge Martín (spanyol, Kalex) 19:24.723
2. Luca Maríni (olasz, Kalex) +2.195
3. Marcel Schrötter (német, Kalex) +4.782
Az állás 5 futam után: 1. Marini 78 pont, 2. Enea Bastianini (olasz, Kalex) 73, 3. Martín 59
MOTO3
1. Albert Arenas (spanyol, KTM) 37:25.323
2. Jaume Masía (spanyol, Honda) +0.049
3. John McPhee (brit, Honda) +0.447
Az állás 5 futam után: 1. Arenas 95 pont, 2. McPhee 67, 3. Ogura Aj (japán, Honda) 65