Maverick Vinales pole pozíciója a királykategóriában az első rajtelsőség egy gyári csapatban versenyző pilótától a tavalyi Ausztrál Nagydíj óta, és az első yamahás pole Ausztriában 1988 óta, amikor Christian Sarron indulhatott az élről egy hangvillással. A második helyről induló Jack Miller elsődleges célja meglátni a kockás zászlót, ami a Red Bull Ringen még sosem sikerült neki.
Ahogy azt már sokszor elmondtuk, 2016 óta, amióta a sorozat visszatért ide, csak ducatisok nyertek, ami Millernek és persze a második sorból induló Andrea Doviziosónak is nagy házi feladatot ad.
Nem véletlen, hogy az ötödik helyet megszerző Pol Espargaró ennyire dühös még mindig brnói balesete miatt Johann Zarcóra. „Nagyon nehéz lesz ugyanabba a helyzetbe kerülni, mint Brnóban voltam, ami egyedi volt, ezért is voltam ennyire csalódott és mérges. Úgy éreztem, hogy nyerhetek anélkül, hogy túl sokat kockáztatnék. Itt a Ducatikkal harcolni sok kockázatot jelent a féktávokon, mert ott vannak az egyenesek, ahol előzhetnek. Nehéz lesz, de megpróbáljuk” – mondta a spanyol.
Popcornt elő
A szombati időmérő Q1-es szakaszában Aleix Espargaró a nagy akarás hevében sikeresen feltartóztatta Danilo Petruccit, aki nem takargatta dühét a történtek után.
A spanyol később ahelyett, hogy elnézést kért volna, a Twitteren tovább szította a feszültséget, amit egy idő után már Petrucci sem tűrt szótlanul.
Kollégánk az alábbi videóban mondja el a részleteket, ahogy az első reakciókat is Andrea Dovizioso bejelentése után, hogy nyolc év után elhagyja a Ducatit.