„A folytatásról már Jerezben döntöttünk – mondta Valentino Rossi még csütörtökön a Katalán Nagydíj felvezető napján. – Az aláírás még hiányzik, de már minden részletről megegyeztünk. Nem sietünk sehova.”
Azóta odakerült az a bizonyos autogram, így ma végre hivatalosan is bejelentették, hogy a kilencszeres világbajnok a Petronas Yamaha SRT alakulatnál folytatja 2021-ben.
A csapat sajtóközleményében természetesen semmilyen részletet nem közölnek, csupán Razlan Razali csapatfőnök és Johan Stigefelt csapatigazgató határtalan öröméről számolnak be, hogy harmadik MotoGP-s szezonjuk során egy igazi legenda lesz az egyik versenyzőjük.
A Yamaha által kiadott sajtóközlemény már egy picit informatívabb. Ahogy arról kollégánk már korábban beszélt, a megállapodás csak 2021-re szól, a záradékban sincs szó egyéves opcióról, született azonban egy szóbeli megállapodást (amolyan gentlemen's agreement), hogy jövő nyáron, a szezon feléhez érve megnézik majd az addigi eredményeket, azt, hogy mennyire működik a kémia, és akkor döntenek majd 2022-ről. Az olasz azt mondta, hogy ha harcban tud lenni az első öt pozícióért, akkor van esély a folytatásra.
Ahogy azt már a téli, sepangi teszten elmondták, Rossi teljes gyári támogatással és a 2021-es
YZR-M1-gyel versenyezhet majd.
Rossi csütörtökön azt is elárulta, hogy David Munoz (vezető szerelő), Matteo Flamigni (telemetria mérnök) és Idalio Gavira (coach) tart csak vele (és talán az egyik szerelője is, legalábbis tegnapi fél mondata szerint).
Akik viszont biztosan nem lesznek a csapat tagjai, sőt a gyári Yamahától sincs felkérésünk a jövő évre, az Brent Stephens és a munkatársunknak nemrég interjút adó Alex Briggs, aki 2000 óta dolgozott Rossi mellett.
Rossi csapattársa, tanítványa és egyik legnagyobb ellenfele, Franco Morbidelli lesz, aki tegnap hosszabban is nyilatkozott kettejük viszonyáról.