Rali ob: Vincze „vitte” az estét Egerben, Turán beesett

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2020.09.05. 22:18
null
Vincze Ferenc (Fotó: fiaerc.com)
Az „éjszakai menet”, vagyis két gyorsasági szakasz után a bajnoki címvédő Vincze Ferenc vezet az Eger ralin.

 

Az első szakaszt szürkületben, a másodikat már sötétben tartották meg az Eger rali első napján – ebben a két, 23.45 kilométeres szakaszban benne volt minden, ami a rali sava-borsa, itt szükség volt a versenyzők minden tudására és összpontosítására. Tudták, hogy így lesz, tudták, hogy sok múlik majd ezeken a gyorsaságikon, végül azonban nagyon nagy különbségek nem alakultak ki az élen: az első három versenyző öt másodpercen belül van.

A bajnoki címvédő Vincze Ferenc kezdi lélektani előnyből a második napot, mert bár az első szakasz céljában azt nyilatkozta, hogy: „A rajtban volt egy kis kalamajka, sokat álltunk. Elégedetlen vagyok” – ez nem jelenti azt, hogy ne lett volna pokoli gyors. Úgy végigküldte a Skodát ezen a cseppet sem könnyű pályán, hogy visszahűlt gumik ide vagy oda, feladta a leckét az ellenfeleknek.

„Összességében jó napunk volt: kezdek összebarátkozni az új autóval, és lassan a beállításaink is célt érnek – mondta az esti szervizparkban Vincze. – Az első szakaszon bekezdtünk, szereztünk egy kis előnyt, a másodikon azonban óvatosabbak voltunk. Egyrészt azért, mert vadveszélyes a terület, és szarvasbőgés is van, úgyhogy ez bennem volt, másrészt Turán Friciék előttünk estek be, s bár mutatták az OK táblát, azért nyilván lelassítottunk, amikor láttuk őket. A lényeg azonban, hogy vezetünk az első nap után, és ha ilyen jó tempót diktálunk holnap, akár még valami szép eredmény is kisülhet az egészből.”

A Skoda-pilóta előnye azért nem megnyugtató, hiszen rendkívül sűrű a mezőny: öt másodpercen belül van az első három páros: Velenczei Ádám hátránya 4.7 másodperc, mögötte pedig mindössze három tizeddel marad el a tavalyelőtti bajnok Hadik András.

A nap meglepetése, hogy a bajnoki pontversenyben vezető Turán Frigyes három és fél perces hátrányba került, amikor a második gyorsaságin leesett az útról. „Felborultunk, nagyon sajnáljuk, elnézést kérek a csapattól – nyilatkozta a szakasz céljában a Rallye Rádiónak Turán. – Átfordultunk, pedig nagyon jó volt az autó, most sincs túl nagy baja, nem nagyon tört össze, van viszont egy defektünk. A motor nem melegszik, olaj van, ha a csapat is úgy látja, megyünk tovább.”

No igen, amíg minimális esély van arra, hogy Turánék pontszerző helyre zárkózzanak fel a végén, addig küzdeni kell, hiszen minden pont aranyat érhet a végelszámolásnál.

Q8 OIL EGER RALI, AZ OB 3. FUTAMA
Abszolút sorrend 2 gyorsasági szakasz után:
1. Vincze Ferenc, Igor Bacigal (Pilis Racing, Skoda Fabia R5) 23:15.4, 2. Velenczei, Szőke (V-V Rally Racing, Skoda Fabia R5) 4.7 másodperc hátrány, 3. Hadik, Kertész (DVTK SE, Ford Fiesta R5) 5.0 mp h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik