A vége betyárosra sikerült: ömlött az eső, mintha nem volna jobb dolga, csúszkáltak az autók, és persze a párosokban ott motoszkált az érzés, hogy ha eddig nem „dobták el” a kocsit, akkor most már nem kellene. Persze, azért így is közel kerültek a szalagkorlátok, az árkok fölött „lógott” az autók hátulja, hiszen ez rali, itt lassan menni talán nem is lehet. Meg hát nem is akar senki.
A négyszeres abszolút magyar bajnok Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettős a legutóbbi nullázás után mindenképp célba akart érni, és sikerült is: az Európa-bajnoki értékelés ötödik helyén.
„Melós, kissé kaotikus verseny volt, csak vasárnap minimum tízszer cseréltünk abroncsot a gyorsasági szakaszok között, mert folyamatosan változott az időjárás – mondta Herczig. – Rengeteget tanultunk ezekről a körülményekről, ami hasznos lehet a novemberi magyar futamon. Az ERC-értékelésben ötödikek lettünk, ez eggyel lehetett volna jobb, ha nem hibázok a gumiválasztással az utolsó körben, de hibáztam. Ezt leszámítva nagyon örülünk, hiszen ez a verseny is megmutatta, hogy versenyképesek vagyunk. Az autó karcmentes: azt leszámítva, hogy szombaton megütöttünk egy betontuskót, vasárnap meg néhányszor megúszott az autó a vízen, nem volt kalandunk – utóbbi pedig szinte üzemszerű az esőben, mint ahogy az is, hogy egyszer-kétszer közelebb van a szalagkorlát, mint ahogy az megnyugtató lett volna.”
Ifjabb Érdi Tibornak ezúttal Csökő Zoltán diktálta az itinert (legutóbb 11 éve versenyeztek együtt), az eredmény azonban ugyanaz, mint legutóbb: győzelem az ERC2-es kategóriában. Ezért jöttek, meg is szerezték – igaz, nem adták könnyen.
„Amennyire zökkenőmentes volt minden vasárnap délutánig, annyira izgalmasan alakult az utolsó kör, mert hatalmas felhőszakadás zúdult a pályára, s erre nem voltunk felkészülve – mondta ifj. Érdi. – Csökő Zoli végig nagyon nyugodt volt, a szokásos profizmusával kezelte a helyzetet, s ez rám is jó hatással volt, mint ahogy az is magabiztosságot adott, hogy az autónk tökéletesen működött. Jobb versenyt nem is kívánhattunk volna: szinte az összes gyorsaságit megnyerve rajt-cél győzelmet arattunk a kategóriában, ez nagyon jó előjel a magyar Európa-bajnoki futam előtt. Boldogok és büszkék vagyunk!”
RALLY FAFE MONTELONGO, AZ EB 3. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Alekszej Lukjanjuk, Dmitrij Jeremejev (orosz, Citroën C3 R5) 1:45:52.5, 2. Ares, Vázquez (spanyol, Hyundai i20 R5) 4.7 másodperc hátrány, 3. Munster, Louka (luxemburgi, belga, Hyundai i20 R5) 1:06.1 perc h., ...5. Herczig Norbert, Ferencz Ramón (Mol Racing Team, Volkswagen Polo R5) 1:53.4 p h., ...17. ifj. Érdi Tibor, Csökő Zoltán (Érdi Rallye Team, Mitsubishi Lancer EvoX) 12:07.1 p h.
A fenti eredményeknek köszönhetően Herczigék 19 értékes ponttal gazdagodtak, míg az ERC2 kategóriában a legutóbbi futamon is győzedelmeskedő Érdiék holtversenyben az olasz Zelindo Melegarival az összetett pontverseny élére álltak.