„Elölről indulni és elszökni, ez sokkal kisebb kockázat. A probléma, ha tizenkettedikként rajtolok, mint Aragóniában, hogy sokan az első körben akarják megnyerni a futamot. És ez az, amit el kell kerülnünk. Hogy ezekkel az emberekkel összetalálkozzak. Mások attól még nem tisztelnek jobban, és nem figyelnek rád jobban, mert a bajnoki címért harcolsz. Ugyanúgy megelőznek, ha tudnak” – nyilatkozta Mir még múlt vasárnap, az első királykategóriás futamgyőzelme után.
Mit ad isten, a vasárnapi (mai) Valenciai Nagydíjat épp a 12. helyről kezdi meg. Hasonló rajtpozícióból rajtolva végzett már az ötödik, a második és a harmadik helyen is, tehát tudja, milyen átmotorozni a mezőnyön.
Az is igaz, hogy ezen a pályán sokkal nehezebb előzni, mint a MotorLand Aragónon, de az első kanyar szerinte itt kevésbé veszélyes, mert gyorsabb és nem olyan szűk ívű, hanem nyitottabb.
Abban a teljes mezőny egyetért, hogy az első körök nagyon fontosak lesznek.
„Hogy hol leszel a harmadik kör végén, az gyakorlatilag a végső eredmény nyolcvan százalékát adja majd” – mondta Andrea Dovizioso, aki szerint a mezőny közepéről csak Mirnek és Álex Rinsnek lehet esélye feljönni.
A legnagyobb esélyesnek a szombati nap alapján Franco Morbidelli tűnik, aki idén másodszor indulhat a pole pozícióból. Ha sikerül jól rajtolnia és az első kanyarban az az élen lesz, akkor a többség szerint nem lehet megállítani őt.
A legnagyobb esélye erre talán Nakagami Takaakinak lehet, aki egymás után harmadszor rajtolhat az első sorból, de egyelőre nem álmodozik a győzelemről, hiszen még az első dobogós eredmény is hiányzik a gyűjteményéből. Közel van hozzá egy ideje, de az utolsó méterek még hiányoznak.
Mir egyébként nem érti, hogy mi történt vele az időmérőn, és miért nem érezte a motort. „Nem volt meg a tapadás, ami előtte, folyamatosan csúszkált alattam a motor. Nem a pálya vagy az eső volt az ok, hiszen a többiek tudtak jó időket menni, nekünk volt furcsa valami. Nem tetszik a rajtpozícióm, de ez még nem a világ vége. Rajtoltunk már hasonló pozícióból többször is, a lényeg, hogy a versenytempóm jó. Azon kevés versenyzők egyike vagyok, akinek megvan a tempója, hogy Franco (Morbidelli) ellen harcoljon, ha nem történik valami. De tény, hogy hátulról rajtolok, így kérdés, hogy az első körök hogyan alakulnak, mert az sorsdöntő lesz.”
A MotoGP-világbajnoki cím bizony nagy dolog, minden motorversenyző erről álmodozik már gyerekkora óta (ami Joan esetében nem is volt olyan régen), és már Mir sem tagadja, hogy érzi a nyomást, és ez a hétvége más, mint a többi, nehéz kontroll alatt tartani az érzéseit.
„Persze, hogy nehéz. Ez a hétvége más. Nagy a nyomás a média által, ez egy másmilyen hétvége. Próbálok nyugodt maradni és mindent a megszokott, normális módon csinálni. Az igazság az, hogy tudjuk, nő a teher, hiszen hamarosan a végéhez érünk. Véget ér egy napon belül vagy a jövő héten. Érezzük a nyomást. De ez nem rossz dolog. Ám az igaz, hogy szeretném hamar lezárni a történetet” – nyilatkozta a mallorcai péntek délután.
Két legnagyobb ellenfele a bajnokságban, Fabio Quartararo és Álex Rins szintén nem brillírozott szombaton, sőt, a francia egész hétvégén csak árnyéka önmagának. Akkora változtatásokat eszközölnek a motorján folyamatosan, hogy a sűrű kerek erdő közepén mennek csak körbe-körbe. „Soha nem voltak ilyen problémáim, sem idén, sem tavaly” – mondta Quartararo, aki még másfél órával az időmérő után is bőrruhában volt és a vasárnap reggeli bemelegítő edzéstől várja a nagy megoldást. A francia eddig csak akkor tudott dobogóra állni, amikor győzött, és nagy meglepetést okozna mindenkinek, ha ma megtörné ezt a gyakorlatot.
Rins bízik abban, hogy rossz rajthelye ellenére is jó versenyt futhat.
Hogy lesz-e tizedik futamgyőztes az idén vagy Morbidelli megöli a bulit, az hamarosan kiderül.
Maverick Vinales már egyáltalán nem gondol a bajnokságra. „Messze vagyunk pontban és a tempónk sincs meg hozzá. A legjobb hat között szeretnék végezni, az már jó eredmény.”
Ha Morbidelli megnyeri a versenyt, Rins vagy Quartararo pedig felküzdi magát a dobogóra, Mirnek akkor is elég a 10. helyen végeznie ahhoz, hogy ma délután már MotoGP-világbajnok legyen.