„Luca gyerekkora óta arról álmodozott, hogy egyszer egymás ellen versenyezzünk. Régóta mondogatta nekem, hogy várjam meg” – mondta a kilencszeres világbajnok Valentino Rossi szombat délután a hivatalos bejelentést követően.
Végre rákerült az aláírás a Sky Racing Team VR46 és az Avintia (Esponsorama) csapat közötti megállapodásra, melynek értelmében Luca Marini az utóbbi gárdánál, de a Sky alakulat színeire festett motorral kezdi meg MotoGP-s karrierjét.
Marini a Ducatival kötött egyéves kontraktust, ahogy Enea Bastianini is a gyárral szerződött.
Azaz jövőre a bolognaiak fiatalító programjuk részeként hat gyári pilótát állítanak rajtrácsra, persze nem egyforma motorokkal.
Míg a gyári és a Pramac alakulat versenyzői a legújabb verziójú és egyforma technikai specifikációjú Desmosedicivel állnak majd rajthoz 2021-ben, addig Marini és Bastianini egy 2019–20 közötti állapotú Ducatin versenyeznek majd. Legegyszerűbben talán úgy lehetne meghatározni, hogy Johann Zarco idei motorjával megegyezőn.
Marinit két szerelője követi majd a királykategóriába és Pablo Nieto is mellette lesz.
Helyét Celestino Vietti veszi át a Moto2-ben, és az is eldőlt, hogy Valentino Rossi istállója egyelőre nem folytatja Moto3-as működését. A kicsik között szintén az Avintia csapattal olvadnak össze, néhány szerelőjük ott folytatja majd Niccolo Antonelli oldalán.
„Nagyon boldog vagyok, főként Luca miatt. Minden pilótának az az álma, hogy a MotoGP-ben versenyezzen, és ezt a Ducatival teheti majd meg, ami egy jó motor. Mindig azt mondogatta, az az álma, hogy egymás ellen versenyezzünk, és örülök, hogy ezt a MotoGP-ben tehetjük meg.
Jó kis motiváció lesz majd nekem is ez a helyzet. Az első emlékem Lucával nagyon különleges. 1997. augusztus 10-én született, én pedig 1997. augusztus 31-én nyertem meg az első világbajnokságomat. Előttem van a pillanat, amikor a kezemben tartom, miután hazaértem – már világbajnokként –, 21 napos volt akkor” – osztotta meg érzelmes emlékeit Valentino Rossi a féltestvéréről.
Marini érkezése értelemszerűen egyet jelent Tito Rabat távozásával, hiába volt érvényes szerződése az Avintiával. Ahogy tavalyi csapattársa, Karel Abraham, úgy ő is kiesett a MotoGP körforgásából. Ennyit érnek manapság a szerződések...
Hogy mi lesz a korábbi Moto2-es világbajnok spanyollal, azt egyelőre nem tudni. Ahogy az elmúlt futamok során szinte mindig, úgy tegnap esti sajtótájékoztatóját is lemondta, ezért nem tudtuk őt megkérdezni.
Ruben Xaus, az Esponsorama (Avintia) csapat sportigazgatója a DAZN kamerája előtt elmondta, hogy Rabatnak vannak lehetőségei, ha folytatni akarja a versenyzést és a motorozást. A Superbike világbajnokságban egy kimondottan versenyképes motorra ülhetne fel, de jelenleg úgy tűnik, hogy Rabat csak a MotoGP-ben tudja elképzelni magát.
Hogy mi várható a vasárnap délutáni Európai Nagydíjon, arról a helyszínen tartózkodó munkatársunk mesél az alábbi videóban.