ÚT A VAKCINÁÉRT
Az idősebb Márquez-testvér szombaton magángéppel Katarba utazott, hogy megkapja a MotoGP-mezőnyének a Katari Állam által felkínált koronavírus elleni oltás első adagját.
Meg nem erősített hírek szerint az egynapos kötelező karantén alól nem kapott kivételt, így meg kellett várnia az érkezése utáni PCR-teszt negatív eredményét, hogy aztán a helyi oltóponton megkaphassa a vakcinát.
Még egy dolog biztos, ha rajthoz áll a katari futamok valamelyikén (a koronavírus miatt halasztott Argentin Nagydíj helyett dupláznak Losailban), ha nem, akkor is visszautazik majd, hogy megkapja a második oltást is.
ÚJRA MOTORON
Márquez minden valószínűség szerint azóta már ismét Spanyolországban van, hogy folytathassa rehabilitációját, de talán már mondhatjuk azt, hogy edzésprogramját, melynek egyre komolyabb részét teszik majd ki a különböző motoros edzések.
Hiszen ez egy olyan sport, ahol a világ összes „szárazföldi” edzése sem tudja produkálni azokat az erőhatásokat és megmozgatni azokat az izmokat, amelyeket csak a motorozás képes, pláne a MotoGP-s motorokon.
De hol is tart pontosan a gyógyulása?
Amit az utóbbi időben láthatunk a nyolcszoros világbajnoktól és személyes csapatától, az tökéletes példa arra, hogy hogyan lehet a mai világban irányítani, uralni a rólunk szóló híreket.
Miközben a mezőny már javában Losailban tesztelt, március 12-én pénteken a harmadik műtétjét követő 14 hetes orvosi ellenőrzésről posztolt, ahogy csapata, a HRC-alakulat is ekkor küldött ki tájékoztatót a nyilván pár nappal korábban történtekről. De a közvélemény ekkor tudta meg, hogy zöld utat kapott ahhoz, hogy magasabb fokozatra kapcsoljon rehabilitációja során, azaz, hogy motorra ülhessen.
„Egy újabb lépés” – írta március 13-án szombat reggel, MTB-s élményéről beszámolva.
Azonban mire mi a fenti eseményekről értesültünk, addigra nemhogy bringázott, de már az első motorozásán is túl volt, amiről szintén szombaton, néhány órával később posztolt valószínűleg kényszerből, mert addigra valahogy már kiszivárgott az alcarrási minimotorozás ténye.
Eközben pedig már rég Katarban volt szállodai szobájában, ami szintén nem maradt titokban. Ez a depó bizony már csak ilyen pletykás közeg...
ESÉLY A SZEZONNYITÓRA
Marc utoljára 2020. július 25-én ült motoron, azaz közel nyolc hónapos kihagyás után ragadott először gázkart. De ez a gázkar bizony még messze van egy MotoGP-s erőhatástól.
Alapesetben supermoto és flat track edzések, krosszozás és nagyobb teljesítményű utcai gyorsasági motorral való pályázás lennének a következő lépések, persze csak szépen, fokozatosan.
Kérdés, hogy az események, amelyeket mi látunk, mikor történtek valójában. Lehet, hogy már sokkal előbbre tart, mint azt gondolnánk? Vagy pont ott tart, amit mutat, és csak az ellenfelek pszichés nyomása vette kezdetét? Két héten belül minden kiderül.
Márquez neve egyelőre szerepel az előzetes nevezési listán a március 28-ai szezonnyitóra, de ez még semmit sem jelent.
A szabályok értelmében a helyettesítő pilótát a MotoGP-kategória esetében legkésőbb az időmérő edzés kezdete előtt két órával lehet megnevezni, Stefan Bradl pedig biztosan a helyszínen lesz, beugrásra készen.
Akár arra is van lehetőség, hogy Marc a pénteki edzésnapon kipróbálja magát, aztán visszalépjen a versenytől.
Ha tényleg rajthoz áll már a szezonnyitón, az legalább akkora orvosi és emberi csoda lesz – de tiszteletre méltó tett mindenképp –, mintha az első műtét utáni visszatérés zárult volna sikerrel, tudva, hogy milyen kálvárián kellett keresztülmennie, és hogy voltak napok, hetek, amikor (bár ő sosem élte így meg), de bizony a karrierje is veszélyben volt.
Eredménytől függetlenül biztosan hatalmas tapsot és kalaplengetést érdemel majd.
Bőrruhája és minden más felszerelése is Katarban várja már a teszt kezdete óta, hiszen a csapat szállítmányával azt is feladták.
A legfontosabb azonban, hogy most ne veszítse el a türelmét, és ne vállaljon felesleges kockázatot a gyors visszatérés, egy jobb eredmény vagy egy nagy durranást jelentő visszatérés reményében.