A sportvezető a viadal rajtja előtt megrendezett pénteki sajtótájékoztatón emlékeztetett arra, hogy tavaly a koronavírus-járvány ellenére is teljes értékű ralibajnokságot sikerült rendezni Magyarországon, és bár az idei első, áprilisi futamot még nézők nélkül tudták csak lebonyolítani, Ózdon és Egerben már jelen lehetnek a szurkolók is.
„Természetesen a rendezőkkel együtt betartjuk és betartatjuk az összes jelenlegi szabályozást, de nagyon örülünk neki, hogy a közönség hosszú idő után újra ott lehet a pályák mellett és a helyszínen buzdíthatja a versenyzőket” – mondta Oláh Gyárfás. Hozzátette, reményei szerint a több mint 200 versenyautót és induló párost magában foglaló mezőny egy izgalmas és látványos csatával ajándékozza majd meg a hazai autósport-rajongókat.
„Talán az időjárás lehetett volna ennél kegyesebb is az indulókhoz, a csapatokhoz és a nézőkhöz, ugyanakkor a versenyzőket az esős körülmények vélhetően még nagyobb kihívás elé állítják, így szoros küzdelemre számítunk” – nyilatkozta az MNASZ-elnök, aki kiemelte, hogy az első bajnoki futamhoz hasonlóan ezúttal is rajthoz áll a világbajnokság WRC2 kategóriájának címvédője, a norvég Mads Östberg, Torstein Eriksen duó, valamint ennek a géposztálynak a 2018-as vb-győztese, a cseh Jan Kopecky, oldalán Jan Hlousek navigátorral.
„Rajtuk kívül természetesen a magyar élmezőny is jelen lesz a versenyen, és remélem, hogy a szezonnyitó Boldogkő-ralihoz hasonlóan ezúttal is megnehezítik ezeknek a világsztár párosoknak a dolgát” – fogalmazott Oláh Gyárfás.
A sajtótájékoztatón bejelentették, hogy az MNASZ hosszú távú együttműködést kötött a Mercarius Flottakezelővel, amely az idei évtől a magyar bajnokság névadó támogatója lett.
„Nagyon megtisztelő a számunkra, hogy a jelenlegi nehéz körülmények között is a hazai ralisport és autósport mellé állt egy olyan magyar vállalat, amely több évtizede van a piacon” – mondta Oláh Gyárfás. Kiemelte, a megállapodás keretein belül a cég nemcsak anyagi támogatást nyújt, hanem az MNASZ tisztségviselőinek szállításában, közlekedésében is segít.
„A hazai autósport régóta közel áll a szívünkhöz, ezért büszkék vagyunk arra, hogy támogathatjuk a MNASZ kimagasló szakmai munkáját és ezzel hozzájárulhatunk a magyar autósport színvonalának megőrzéséhez, valamint az ágazat növekedéséhez” – jelentette ki Rónai-Horst László, a Mercarius Flottakezelő ügyvezető igazgatója.
Az Eger–Ózd rali teljes versenytávja 170 kilométer, a péntek (ma) esti ózdi prológ után (1.2 km) szombaton Ózd környékén hat gyorsasági szakaszra (90 km) kerül sor, vasárnap pedig Eger térségében nyolc szakaszt (78.7 km) rendeznek meg.
(MTI)