MotoGP: nincs trónfosztás! Márquez maradt a király a Sachsenringen

Vágólapra másolva!
2021.06.20. 17:08
null
Marc Márquez (Fotó: <a href="https://www.motogp.com/" target="_blank">motogp.com</a>)
Még nem jött el a napja, hogy valaki megfossza Marc Márquezt a SachsenKING címtől, amelyet tíz egymás utáni győzelemmel vívott ki magának. Bár Miguel Oliveira sokáig nyomás alatt tartotta a MotoGP Német Nagydíján, Márquez állta a sarat, akinek karrierjét is veszélyeztető sérülésből való, kilenc hónapos kihagyás utáni visszatérése a vártnál is nehezebben alakult.

 

Az eső ugyan beijesztett a MotoGP-futam rajtja előtt és a kilencedik körben is, de végül meggondolta magát a nyári vihar. Arra azonban elég volt a pár csepp eső, hogy néhány versenyzőt megzavarjon, valakiknek pedig extra tüzet adjon, de ne szaladjunk ennyire előre!

Aleix Espargaró fordult elsőnek az első kanyarban, de Marc Márquez azonnal ott volt mögötte a második sorból rajtolva – tudta, hogy egy pillanatot sem vesztegethet egy pályán, ahol nehéz előzni, nagyjából három olyan féktáv van, ahol lehetséges.

Az egyik a célra fordító, ahol Márquez át is vette a vezetést, és bár a következő körben még volt egy oda-vissza helycsere közte és az apriliás között, utána az élen tudott maradni.

A következő kulcsfontosságú momentum a már említett 9. körben jött el, amikor intenzívebben csöpögni kezdett az eső. Marc ekkor érezte azt, hogy ez az ő versenye lehet, és hirtelen 1.2 másodpercre növelte az előnyét.

Az enyhe eső megzavarhatta Aleix Espargarót, aki egy kör alatt két pozíciót is veszített. Nála jobban már csak Álex Rins csúszott vissza, egész pontosan négy helyet öt kör leforgása alatt.

Miguel Oliveira azonban (Márquezhez hasonlóan) épphogy erőre kapott, ötödikről másodiknak jött fel, majd elindult a macska-egér harc közte és Márquez között, igaz tisztes távolságból.

A 13. körben érkeztek tőlük az első 1:21-es körök, miközben a mezőny többi tagja nem tudott 1:22 alá menni.

A 14. körben Márquez ezredre azonos kört futott, mint Oliveira egy körrel korábban. A különbség nagyjából másfél és két másodperc között ingadozott közöttük szektoronként változva.

A futam utolsó harmadának elején ismét új fejezet kezdődött, Oliveira ugyanis megint 1.2 másodpercre szorította vissza a hátrányát, majd tovább csipkedte a tizedeket, századokat.

Olyannyira, hogy a 24. kör végén már egy másodpercnél is kevesebb volt a különbség. És bár Marc alatt egyre inkább csúszkált a motor, képes volt még egyszer ritmust váltani, képes volt reagálni a portugál nyomására, és két másodpercre növelte az előnyt, amit nagyjából meg is tartott a végére.

Márquezből érthetően hatalmas érzelmek szakadtak fel a leintés után. A spanyol DAZN televíziónak úgy nyilatkozott, hogy az utolsó körökben azt gondolta, nem Oliveira, hanem edzőtársa, asszisztense, barátja, José motorozik mögötte, aki nyilván nem fogja őt lenyomni.

A harmadik helyért többen is meccsben voltak a futam során. Az elején Johann Zarco, aki végül csak nyolcadik lett, aztán Jack Miller, aki hatodikként ért célba.

A 19. körben Fabio Quartararo vette át a 16 pontot érő pozíciót a hatodik helyről visszakapaszkodva.

Brad Binder a 13. helyről rajtolva a negyedik helyig jött fel, de még nála is komolyabb teljesítményt nyújtott Pecco Bagnaia, aki a tizedik helyről indulva lett ötödik.

Hogy Bagnaia mekkorát ment, azt jól mutatja, hogy Márquezen és Oliveirán kívül csak ő tudott 1:21-es kört futni.

Az utolsó hat helyen három yamahás: Valentino Rossi 14. lett, míg Franco Morbidelli és Maverick Vinales zárta a mezőnyt.

Quartararo 14-ről 22 pontra növelte előnyét az összetettben.

A teljes végeredmény ide kattintva megtekinthető!

Gardner megállíthatatlan, Fernandez első hibája

Az már az első pillanatban egyértelmű volt, hogy a Moto2-esek Német Nagydíja is az Ajo csapat versenyzői között dől majd el, és a többiek csak a dobogó legalsó fokáért harcolhatnak majd.

A rajtot a pole-ból induló Raúl Fernandez kapta el a legjobban, de Remy Gardner azonnal tapadt rá, sőt a második körben át is vette a vezetést.

A párosnak ekkor már több mint 1.5 mp volt az előnye, ami két körrel később már 3.6 mp volt akkor még Xavi Vierge, Marco Bezzechi, Aron Canet, Fabio Di Giannantonio, Jorge Navarro és Ogura Ai előtt, de akár az egész mezőnyt felsorolhatnánk, hiszen ők egy vonatban haladtak.

Fernandez azonban első hibáját elkövetve a szezon során, bukott a 3-as kanyarban, magára hagyva ezzel csapattársát, akinek addigra 5 másodperc volt az előnye a Canet felvezetésével haladó bolyhoz képest.

A különbség sokáig stagnált, majd ahogy fogyni kezdek a gumit, úgy tudott még egyet emelni a téten Gardner, aki a 15. körben már hat, a 22. körben már hét másodperccel vezetett, és ebből már csak az utolsó körben engedett.

Az utolsó körökben Bezzecchi lopta a métereket Canet mögött, de támadási pozícióba már nem tudott kerülni.

Canet megszerezte idei és összességében is második dobogós helyezését a Moto2-ben.

Bezzecchi ezt az eredményt is győzelemként könyvelte el, miután tegnap még csak 19. volt a szabadedzések után, és a Q1-et is megjárva állt össze nekik a mai nap.

Az utolsó körben Vierge bukott az 1-es kanyarban az ötödik helyről, és nem sokkal később Joe Roberts számára is ott ért véget a futam. Ogura a megörökölt ötödik pozícióból szintén elesett, ő a 8-as kanyarig jutott.

Végül Sam Lowest intették le ötödikként, miután az utolsó előtti kanyarban megelőzte Marcel Schröttert.

Gardnernek ez volt a harmadik győzelme zsinórban, amivel történelmet írt, hiszen korábban soha egyetlen ausztrál pilótának sem sikerült ez a középső géposztályban. És még egy dologgal bevéste a nevét a históriás könyvekbe: a verseny, amit megnyert a 200. Moto2-es nagydíj volt.

A teljes végeredmény ide kattintva megtekinthető!

A dominancia folytatódik

Csupán 18 pilóta látta meg a kockás zászlót a Moto3-as futam végén. Így fordulhatott elő, hogy még a bokszutca-áthajtásos büntetést kapó Darryn Binder is pontszerző helyen végzett, 14.-ként.

A táv felénél Romano Fenati lökte ki Deniz Öncüt, ami miatt Lorenzo Fellon rányúlhatott a fékre mögöttük, így is elesett. Fenati később egy másik incidensbe is belekeveredett, sőt egy hosszú körös büntetést is kapott, ennek ellenére 13. lett.

Jaume Masia szintén formában volt. Először Kunii Yuki bukott miatta, amiért Masia is megjárta a hosszú körös ívet az 1-es kanyarban. Bár visszaesett a 18. helyre, de annyira egyben volt a mezőny, hogy hét körrel később már a dobogós helyekért harcolók között volt.

Nem sokkal később, a 15. körben eltalálta Dennis Foggia hátsó kerekét az 1-es kanyarban. Az olasz megúszta az esetet, Masia versenye azonban bukással végződött.

A felsorolás persze nem teljes, de Gabriel Rodrigót még érdemes megemlíteni, aki gyönyörű felzárkózás után (a 19. helyről rajtolva már 6. volt) az ötös kanyarban dobott egy újabb high side-ot, a hétvégén a másodikat.

A sok esés után a vezető boly 10 fősre olvadt az utolsó 10 körre.

Az első körben még egy japán belharcot láthattunk Toba Kaito és Szuzuki Tacuki között. Később Foggia többször tudott néhány tizedes lélegzetvételnyi előnyhöz jutni, de ezek minden egyes alkalommal gyorsan el is tűntek. Hol Toba, hol Pedro Acosta, hol Szuzuki vette át tőle a vezetést.

Az utolsó előtti körben az előző futamon is komoly bonyodalmakat okozó Jeremy Alcoba kiszélesített a pályát, aminek köszönhetően előzési pozícióba is került a következő féktávon. A manőver közben majdnem kilökte a harmadik helyen haladó Sergio Garciát, aki emiatt visszaesett a 8. helyre.

Alcobát azonnal megbüntették, egy pozíciót át kellett volna engednie, azonban az utolsó körös harcban ezt nem sikerült teljesítenie, de valószínűleg észre sem vette az üzenetet dashboardján.

Ugyan Toba megelőzte őt az utolsó előtti kanyarban, de abban semmi előzékenység nem volt Alcoba részéről.

Így már a leintés pillanatában is tudni lehetett, hogy Alcoba vendégeskedése a parc fermében csak átmeneti lesz, és pár perccel később meg is született a döntés, egy hellyel hátrébb sorolják.

Foggia örökölte meg a harmadik helyet, aki az utolsó kört még elsőként kezdte meg. A közvetítésben úgy tűnt, hogy Foggia leszaladt a zöldre, miután Acosta megelőzte őt, de büntetés végül nem érkezett. Nyilván, a felügyelők mást láttak a zárt láncú kamerarendszer felvételein és a szenzor sem jelzett.

A futamot végül profi és hibátlan motorozással Pedro Acosta nyerte meg, aki három gyengébb eredmény után ismét dobogóra állhatott, sőt ismét futamot nyert. Az eddigi nyolcból négyet. Nem rossz arány. Ennek köszönhetően 39-ről 55 pontosra növelte előnyét a bajnoki tabellán.

Kalapot le Toba előtt is, akinek tegnapi hatalmas bukása után az sem volt biztos, hogy rajthoz tud állni, végül pedig második lett.

Suzukit és Garciát szintén egy hellyel hátrébb sorolták később, amiért az utolsó körben ők is elhagyták a pályát.

A teljes végeredmény ide kattintva megtekinthető!

GYORSASÁGIMOTOROS-VB, NÉMET NAGYDÍJ, SACHSENRING
MotoGP, 30 kör (111.000 km)

1. Marc Márquez (spanyol, Honda) 41:07.243 perc
2. Miguel Oliveira (portugál, KTM) 1.610 másodperc hátrány
3. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 6.772 mp h.
A vb-pontverseny állása 8 futam után (még 11 van hátra): 1. Quartararo 131 pont, 2. Johann Zarco (francia, Ducati) 109, 3. Jack Miller (ausztrál, Ducati) 100

Moto2, 28 kör (102.788 km)
1. Remy Gardner (ausztrál, Kalex) 39:39.191 perc
2. Aron Canet (spanyol, Boscoscuro) 6.158 mp h.
3. Marco Bezzecchi (olasz, Kalex) 7.030 mp h.
Az állás: 1. Gardner 164 pont, 2. Raul Fernández (spanyol, Kalex) 128, 3. Bezzecchi 117

Moto3, 27 kör (99.117 km)
1. Pedro Acosta (spanyol, KTM) 39:38.791 perc
2. Toba Kaito (japán, KTM) 0.130 mp h.
3. Dennis Foggia (olasz, Honda) 0.259 mp h.
Az állás: 1. Acosta 145 pont, 2. Sergio Garcia (spanyol, GasGas) 90, 3. Jaume Masia (spanyol, KTM) 72

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik