A legjobb forgatókönyvírók is elirigyelhetnék a MotoGP Osztrák Nagydíjának történetét.
Tíz perccel a rajt előtt, amikor a mezőny még a rajtrácson volt csöpögni kezdett az eső, ami nem maradt abba a következő percekben sem, így már az első körben belengették a fehér zászlót a mezőnynek, azaz a futam egészében szabad volt a motorcsere.
Legutóbb Le Mans-ban láthattunk ún. flag-to-flat versenyt, akkor Jack Miller nyert.
Viszont nagyon meleg volt egész nap, az aszfalt forró volt, így az a pár csepp gyorsan felszáradt. Mindez mégis elég volt ahhoz, hogy szinte az egész mezőny együtt maradjon, és egy vonatban haladjon az első nyolc körben.
A táv feléhez közeledve Pecco Bagnaia, Fabio Quartararo, Marc Márquez és nagyjából egy másodperccel mögöttük Jorge Martin volt a sorrend az elején. Nyolc körrel a vége előtt Quartararo hibázott a 3-as kanyarban, amit Márquez kihasznált és feljött a második helyre.
Ezen a ponton kezdett el igazán esni az eső, de még csak a pálya hátsó részén. Márquez ekkor már Bagnaiát támadta, de egy oda-vissza előzés után még megmaradt a sorrend, miközben Quartararo elkezdett leszakadni, ráadásul Martin is megérkezett a nyakára Joan Mirrel együtt.
Először Jack Miller és Álex Rins jöttek ki motort cserélni (egyszerre), de ez még túl korainak bizonyult.
A következő kör elején Márquez megelőzte Bagnaiát, aki nem is akart visszatámadni, úgy volt vele, hogy a hondás túl jó ahhoz az ilyen versenyhelyzetekben, hogy ne maradjon mögötte, és ne várja ki, hogy mi lesz a taktikája.
Márquez pedig úgy döntött, hogy motort cserél. Az élbolyból mindenki (Bagnaia, Martin, Quartararo és a közben felzárkózó Joan Mir is) követte, egyedül Brad Binder maradt kinn.
A dél-afrikai úgy volt vele, hogy kockáztat: most vagy soha.
Rajta kívül a mezőny eddig nem említett tagjai is a pályán maradtak, kivéve Cal Crutchlow-t, ő szintén motort cserélt ebben a körben. Marc Márquez a 10. helyre esett vissza, a többiek sorban mögötte haladtak.
Három körrel a vége előtt Binder 5 másodperccel vezetett Aleix Espargaró és 13-mal Valentino Rossi, Iker Lecuona és Luca Marini előtt.
Az utolsó előtti körben Marc Márquez hibázott, és elcsúszott az 1-es kanyarban, ahol Mir és Quartararo is kiszaladtak. Az első körökben a vizes gumin gyakorlatilag jobban csúszott a pálya, mint slicken – mondták később a pilóták.
Binder helyzete egyre nehezebb és nehezebb lett, a gumijai mellett a fékei is lehűltek, alig tudott lelassítani a féktávokon. Kétszer a pályát is elhagyta, és mivel már a futam első felében – elsőként a mezőnyben – figyelmezették pályaelhagyás miatt, így utólag megbüntették, és három másodpercet hozzáadtak az idejéhez. Mindez csak azért nem hatotta meg, mert egyrészt nem volt más választása, ha a motoron akart maradni, másrészt pedig nem változtatott a végeredményen.
Mert Binder száraz gumikon, vizes pályán zsonglőrködve megnyerte az őrült Osztrák Nagydíjat.
A második helyre Pecco Bagnaia jött fel, aki az utolsó kör elején még nyolcadik volt 16 másodperccel az akkor még dobogós helyezésért harcoló ötös boly mögött, amelynek tagjai ugye mind slicken voltak.
A dobogó legalsó fokára a múlt heti futamgyőztes, Jorge Martin állhatott fel.
Miután Johann Zarco bukott, Bagnaia feljött a bajnoki tabella második helyére. Quartararo csak hetedik lett, de alapvetően még így is boldog, hiszen úgy hagyja el Ausztriát két futam után, hogy növelni tudta előnyét az összetettben, amire előtte nem számított. Jelenleg 47 egységgel vezet Bagnaia és Mir előtt, akik ugyanannyi ponttal várják a folytatást.
Binder 3 mp-es büntetését végül visszavonták. Magyarázatot nem tudunk, a felügyelők és a Dorna, ahogy az lenni szokott, nem osztotta meg a részleteket.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB
OSZTRÁK NAGYDÍJ
MotoGP, 28 kör (115.3 km)
1. Brad Binder (dél-afrikai, KTM) 40:46.928 perc
2. Francesco Bagnaia (olasz, Ducati) 9.991 mp h.
3. Jorge Martin (spanyol, Ducati) 11.570 mp h.
A vb-pontverseny állása 11 futam után (még 7 van hátra): 1. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 181 pont, 2. Bagnaia 134, 3. Joan Mir (spanyol, Suzuki) 134
Moto2, 25 kör (107.95 km)
1. Raúl Fernández (spanyol, Kalex) 37.19.890 perc
2. Ogura Ai (japán, Kalex) 0.845 mp h.
3. Augusto Fernández (ESP/Kalex) 2.747 mp h.
A vb-pontverseny állása 11 futam után (még 8 van hátra): 1. Remy Gardner (ausztrál, Kalex) 206 pont, 2. R. Fernández 187, 3. Marco Bezzecchi (olasz, Kalex) 159
Moto3, 23 kör (99.314 km)
1. Sergio Garcia (spanyol, GasGas) 37:10.345 perc
2. Deniz Öncü (török, KTM) 0.027 mp h.
3. Dennis Foggia (olasz, Honda) 0.346 mp h.
A vb-pontverseny állása 11 futam után (még 8 van hátra): 1. Pedro Acosta (spanyol, KTM) 196 pont, 2. Garcia 155, 3. Romano Fenati (olasz, Husqvarna) 107