MotoGP: 51 bukás és számos mentés szombaton

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2021.10.24. 09:50
null
Vajon a dobogón is három ducatist látunk majd? (Fotó: Kovács Nikolett)
A vizes és felemás (száradó) pálya nem a motorversenyzők barátja, pláne, ha hűvösebb idővel is társul. A misanói pályán a 15-ös kanyarban dolgozó pályabírók unatkoztak a legkevésbé az Emilia Romagna-i Nagydíj második edzésnapján, 13 motort kellett kiszedniük a kavicságyból. A versenynapon ismeretlenbe ugrik a mezőny, a futamokon derül majd ki először, hogyan viselkednek a slick gumik versenytávon.

 

51 bukás az időmérő napján. A Moto2-esek Q1-es edzése alatt nyolcan buktak négy perc alatt, míg a Q2-ben hatig szaladt fel a számláló ugyanennyi idő alatt.

Ketten, Simone Corsi és Jake Dixon sárga zászló hatálya alatt buktak, miközben versenytársuk és a sportbírók még a kavicságyban voltak, így mindkettőjükre hosszú körös büntetés vár a mai futamon. A stewardok döntése megint csak kérdéseket vet fel, ugyanis ha abból indulunk ki, hogy a srácoknak látniuk kellett volna a sárga zászlót, és ennek megfelelően elvenni a gázt, óvatosan megközelítve a pályaszakaszt, akkor a büntetés túl gyenge. Ha pedig elfogadjuk, hogy esélyük sem volt reagálni, hiszen az előző bukás csak másodpercekkel korábban történt, akkor pedig egyáltalán nem észszerű büntetni őket.

Joan Mir Q1-es bukása a 16-os kanyarban további ijedtséget is okozott, motorja ugyanis eltalálta az ott dolgozó operatőrt, akinek a hírek szerint szerencsére nem lett baja.

Dixon esése alatt szintén megállt a levegő egy pillanatra, a szerencsén és talán a sportbíró élelmességén múlt csak, hogy nem találta el az érkező motor.

Mir kétszer is megjárta a kavicságyat szombaton, de nem ő volt az egyedüli duplázó a királykategóriában, Iker Lecuona, Marc Márquez és Michele Pirro is hasonlóan járt. Jorge Martínnak és Enea Bastianininek pedig három esés is összejött egy órán belül.

embed_kod=
|
nso_uj_cikk_embed
nso_uj_cikk_embed
mceBlockPasteEnd


Az esések mellett hatalmas mentéseket is láthattunk az elmúlt két nap során. Ezek közül az egyik leglátványosabb mozdulatsort Marc Márquez neve mellé jegyezhettük fel az időmérőn.

embed_kod=
|
nso_uj_cikk_embed
nso_uj_cikk_embed
mceBlockPasteEnd

 

„Szerencsém volt, semmi több. Nem mondhatom, hogy ezt vagy azt csináltam, egyszerűen csak mázlim volt. Utána volt egy nagy fájdalom a jobb vállamban, de csak harminc másodpercig tartott, az időmérő további részében nem ez szabott nekem határokat.”

A Moto2-es Bo Bendsneyder pénteki motoros tornagyakorlata szintén igen látványos volt.

embed_kod=
|
nso_uj_cikk_embed
nso_uj_cikk_embed
mceBlockPasteEnd

 

A középső kategóriában egyébként Sam Lowes szerezte meg a pole pozíciót, míg a vb-címért küzdő Ajo-páros csak a kilencedik és a tizennegyedik helyen zárt Raúl Fernández, Remy Gardner sorrendben. Előbbi bukott az időmérőn, ezért nem tudott javítani, míg utóbbinak egész egyszerűen nem jött össze több.

embed_kod=
|
nso_uj_cikk_embed
nso_uj_cikk_embed
mceBlockPasteEnd

 

 

A Moto3-asoknál Niccolo Antonelli nyerte a szombatot Filip Salac és Riccardo Rossi előtt, aki egy érdekes gumikombináción, vizes elsőn és slick hátsón futotta meg a leggyorsabb körét. Pedro Acosta az 5-ik, Dennis Foggia pedig a 14-ik időt futotta meg. Acostának mindenképp győznie kell, hogy már Misanóban bajnokká avassák, ám ehhez az is kell, hogy Foggia ne végezzen előrébb, mint 12-ik pozíció.

Ami a MotoGP-seket illet, a ducatisok nyilván nagy reményekkel várják a mai futamot. Pecco Bagnaia nem az első Borgo Panigale-i pilóta, aki négy egymást követő futamon is megszerezte a pole-t, eddig utoljára ez Casey Stonernek sikerült 2007-ben.

Az pedig először fordul elő, hogy az első sorban csak Ducatikat láthatunk majd. Közülük Jack Millernek szintén lehet esélye a győzelemre, de nyilván nem fogja veszélyeztetni csapattársa sikerét, akinek matematikailag még van esélye a végső győzelemre.

Luca Marini első ízben rajtolhat majd az első sorból a legnagyobbak között. Remekül használta ki az időjárás okozta helyzetet, tudta, hogy a zavarosban ilyenkor gyengébb motorral is lehet halászni. De azt is tudja, hogy a futam szárazon már nagyon más történet lesz, így a top 10-es eredménynek is örülne.

Kérdés, hogy a kétnapnyi csapadék után a kevésbé felgumizott pályán, hűvösebb időben milyen lesz majd a tapadás az egyébként jól ragadó misanói aszfalton, és azon hogyan viselkednek majd az abroncsok, hiszen 10 körnél senki sem ment többet eddig slicken ezen a hétvégén, a futam pedig 27 körös lesz.

A kisebb tapadás egyfelől a Ducatiknak kedvez, másfelől viszont kiegyenlítettebbé teheti a viadalt, ami a hátsó tapadás hiányával küzdő hondásoknak akár még jól is jöhet.

Pol Espargaró legalábbis ebben látta az időmérős eredményének titkát. Ahogy arról is beszélt, hogy a télen rengeteg flat track edzést tervez, mert egyszerűen hozzá kell szoknia, hogy milyen érzés, ha ennyire mocorog alatta a motor hátulja.

Fabio Quartararo Q1-es leggyorsabb körét végül mégis elvették, így a 15-ik helyről rajtolva kell majd minél több pontot gyűjtenie, hogy Portimaóban lezárhassa a bajnoki versengést. Ha ma csak 3 pontot szerez a 13. helyen, akkor Portugáliában egy második hely is elég neki, míg ha 9.-ként végez ma, akkor egy dobogós eredménnyel is bajnok lesz két hét múlva.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik