A levegőben összeért a válluk, a kanyarokba olykor négyen-öten próbáltak egyszerre befordulni, az ugratókon bemutatott produkciójukat nézve pedig az volt az ember érzése, hogy ezek a fiúk fittyet hánynak a gravitációra. A levegő urai. Így nevezik őket, és nem véletlenül, hiszen amit a superenduro-mezőny produkált, az tényleg lélegzetelállító.
A királykategória – vagy ahogy itt hívják prestige – indulói között hét világbajnok mutatta meg tudását a Papp László Sportaréna szűk, technikás, ugyanakkor előzésre nagyon is alkalmas pályáján, amelyet korábbi motokrossz vb-menőnk, ifj. Németh Kornél álmodott meg. A szervezők 1500 tonna földet, 100 tonna követ és 50 tonna faanyagot mozgattak meg annak érdekében, hogy a lehető legtöbb izgalmat kínálja a pálya a versenyzőknek és a nézőknek egyaránt.
A délelőtti edzések során világosan kiderült, itt nem babra megy a játék, egyrészt elkezdődött az erődemonstráció – a sajtótájékoztatón kivétel nélkül az összes világbajnok elmondta, hogy a magyar pálya kőkemény kihívás elé állítja őket. Ezt a próbát a legjobban a címvédő brit Billy Bolt állta ki, aki a lengyel futam után a magyaron is a leggyorsabb volt.
„Ez a rettenetesen szűk és technikás pálya fizikailag is nagyon megviselte az embert, alaposanelfáradtunk – mondta Bolt. – Az első futam csalódást okozott, de a második és a harmadik már sokkal jobb volt, és mivel vezetem a bajnokságot, nincs okom a panaszra.”
A magyar szurkolók (a hivatalos adatok szerint hétezren voltak) a junior világbajnoki mezőnyre voltak leginkább kíváncsiak, hiszen ott versenyzett Zsigovits Norbert, aki már két éve, az Európa-kupa szereplésével is felrobbantotta az arénát. Nos, a magyar tehetség ezúttal sem okozott csalódást, az első futamban rögtön szerzett egy harmadik helyet (a közönség ettől valósággal eksztázisba esett), összesítésben pedig a hatodik helyen végzett.
„Ez nem volt piskóta – törölgette a homlokáról az izzadtságot a magyar versenyző. – Mindent kiadtam magamból, az első futam után majdnem meghaltam, úgyhogy saját magamat kellett nyugalomra inteni, hogy a továbbiakban ne hibázzak. A második és harmadik futam nem úgy sikerült, ahogy az első után reméltem, de a hazai közönség szeretete mindenért kárpótolt. Felülmúlhatatlan érzés volt a szurkolásuk, onnan tudtam, hogy nem leköröztem, hanem előztem, hogy ők őrjöngtek – egy versenyző erről álmodik.”
Az Európa-kupa mezőnyében is tapsolhattunk magyar sikernek: a 17 éves Liszka Roland (a legfiatalabb enduro-bajnok) most először indult superenduro-viadalon (két éve még a gyerekek mezőnyében láthattuk), és nem vallott szégyent, sőt.. Két futam alapján felállhatott a dobogó harmadik fokára.
„Az első futamon úgy lettem negyedik, hogy kettőt is estem, és megmondom őszintén, nem gondoltam, hogy lehet ennél jobb, ehhez képest a második futamon végig a második voltam, egyszer akadtam csak el, akkor sem tudtak megelőzni. Ha a verseny előtt felajánlják ezt a helyezést, azonnal aláírtam volna” – nyilatkozta Liszka.SUPERENDURO-VB, 2. FORDULÓ, PAPP LÁSZLÓ SPORTARÉNA
Prestige: 1. Billy Bolt (brit, Husqvarna) 60 pont, 2. Blazusiak (lengyel, GasGas) 50, 3. Walkner (brit, Beta) 46. Junior: 1. Dominik Olszowy (lengyel, GasGas) 60, 2. Sella (izraeli, KTM) 43, 3. Poirot (francia, Sherco) 42, ...6. Zsigovits Norbert (magyar, KTM) 35. Európa-kupa: 1. Sonny Goggia (olasz, KTM) 40, 2. Addesso (francia, Sherco) 32, 3. Liszka Roland (magyar, KTM) 30, ...5. Szőke Márk (magyar, Sherco) 20, ...8. Csizmazia Barnabás (magyar, Beta) 16