Dupláztak a dobogósok a Boldogkő ralin – ugyanazok ünnepelhettek a pódiumon, mint legutóbb az idénynyitó Salgó ralin, és ugyanolyan sorrendben. Persze, közben azért történt egy és más. Például az, hogy reggel még vizes, majd felszáradó, végül pedig teljesen száraz pályán autóztak a párosok, amihez folyamatosan alkalmazkodni kellett. Ha ez még nem lett volna elég, akkor őzek és kutyák is „nehezítették a dolgukat”
Mads Östberg végül a kilencből öt szakaszgyőzelmet aratva „behúzta” ezt a versenyt is, míg a három gyorsaságit nyerő Vincze Ferenc a második, az őzzel karambolozó és egy részsikert elkönyvelő Velenczei harmadik lett.
Az abszolút sorrendben Kalle Rovanperä vezet a világbajnokság versenynaptárában idén először szereplő horvát futam második napja után (19.9 másodperccel vezet Ott Tänak előtt), ami azonban a magyar szurkolók számára sokkal fontosabb: a Bútor Róbert, Tagai Róbert kettős több mint két és fél perces előnnyel áll az élen az RC4 kategóriában, vagyis a kétkerékhajtásúak mezőnyében. Bútorék pénteken nyolcvan százalék körüli tempót diktáltak az olykor ködben, máskor esőben zajló viadalon, s szombatra az volt a céljuk, hogy megtartsák több mint egyperces előnyüket. Nos, nemcsak megtartani sikerült, hanem meg is duplázták, ami egyszerűen elképesztő! A verseny vasárnap négy gyorsasági szakasszal ér véget. |
„Jó kis verseny volt, folyamatosan alkalmazkodni kellett az időjárási viszonyokhoz, de szerencsére jól sikerült – nyilatkozta Östberg. – A negyedik szakaszon három kutya okozott fejtörést, az út közepén sziesztáztak, de mire eldöntöttem volna, hogyan kerülöm ki őket, szerencsére felálltak, így sikerült megóvnom az életüket. Az utolsó körben arra koncentráltunk, hogy beosszuk az előnyünket. Nagyon örülünk az újabb győzelemnek!”
Vincze az első körben csak tapogatózott (a rövid teszt után még állítgatni kellett az autót), azután azonban egyre inkább magára állította a Skodát, három szakaszon gyorsabb volt Östbergnél, s végül plusz öt pontért övé lett a power stage is.
„Viszonylag keveset teszteltünk, viszont mivel sok új alkatrész van a kocsiban, nem sikerült teljesen rám szabni – mondta Vincze. – Tökéletes a második hely, az idő előrehaladtával egyre jobb időket autóztunk, nagyon várom a folytatást.”
Velenczei Ádám nagy sebességgel váratlan és túlságosan közeli ismeretséget kötött egy őzzel, az állat egy kicsit átrendezte az autó elejét, de szerencsére ezzel nem veszítettek túl sok időt, és végig harcban álltak a második helyért. Végül a dobogó harmadik fokára állhattak fel, de szemmel látható a fejlődés.
A verseny egyik nagy vesztese Klausz Kristóf volt, aki az első gyorsaságin defektet kapott, amit kicseréltek a szakaszon, így a dobogó esélye elúszott, és a jó részeredmények sem segítettek, mert az utolsó előtti gyorsaságin kiesett. Szerencsére a versenyzők nem sérültek meg.
2. THERWOOLIN BOLDOGKŐ RALI, AZ OB 2. FUTAMA, BOLDOGKŐVÁRALJA
Abszolút végeredmény: 1. Mads Östberg, Patrik Barth (norvég, svéd, Citroen Rally Team Hungary, Citroen C3 Rally2) 57:31.2, 2. Vincze, Németh (Korda Racing, Skoda Fabia R5) 17.6 másodperc hátrány, 3. Velenczei, Vánsza (Topp Cars, Skoda Fabia Rally2 Evo) 25.5 mp h.
Az ob állása (nem hivatalos): 1. Mads Östberg, Patrik Barth 68 pont, 2. Vincze, Németh 56, 3. Velenczei, Vánsza 47