A vörös katlanban több mint harminc éve zajlanak késhegyre menő ütközetek – legyen szó ralikrosszról, autókrosszról, hazai vagy rangos nemzetközi versenyekről, Nyirádon nemcsak a nézők, hanem a versenyzők is megtalálják a számításukat. Az elmúlt 16 évben jó néhány Európa-bajnoki futamnak adott otthont az aréna, amelynek 1220 méter hosszú köre 1290 méterre nő, amikor a versenyzők a futamok során egyszer kimennek a kötelezően teljesítendő Joker-körre. A pálya 48 százaléka murva, 52 százaléka aszfalt, ami megteremti a tökéletes egyensúlyt, ezért is szeretik annyira a versenyzők.
„Egészen különleges hangulata van a pályának, ami egyrészt a szintkülönbségeknek tudható be, másrészt a folyamatos ritmusváltásoknak – nyilatkozta Kárai Tamás, a létesítmény tulajdonosa, aki autó- és ralikrosszban is Európa-bajnok. – A szurkolók megérdemlik, hogy a nyirádi pálya újra a régi fényében tündököljön, úgyhogy kicseréljük a szalagkorlátokat, megújul a lelátó, és az országos bajnoki futamok mellett visszatér az Európa-bajnokság mezőnye is, amelyben versenyezni hatalmas kihívás lesz nekünk, magyar versenyzőknek.”
A hazai Európa-bajnoki futam jó lehetőség a magyar versenyzőknek arra, hogy megméressék magukat az elitben, s ezt ki is használják. Az RX1-es kategóriában (amelyben 600 lóerős Supercar-verdák indulnak) a négyszeres magyar bajnok Kárai Tamáson kívül Mózer Attila, Kiss László, Koncseg Zoltán és Mózer Márk nevezett, míg az RX3 mezőnyben Szíjj Zsolt, Ferjáncz András és Répási Róbert méreti meg magát.
A nyirádi katlanban már szombaton vérpezsdítő előfutamokra számíthatunk, vasárnap pedig fokozódik a hangulat – a döntőket 17 órától futják.