A Sachenringen Álex Rins még nagyon nem akart nyilatkozni a jövőjével kapcsolatosan, de Assenben már jóval beszédesebb volt. Bízott benne, hogy a bejelentés már a nyári szünet első napjaiban megtörténhet, de végül három hetet kellett várnunk rá.
Persze ne gondoljuk azt, hogy a spanyol nyári szünete eddig aggodalommal telt jövője kapcsán, a hírek szerint ugyanis már a holland futam hétvégéjén megtörtént az aláírás.
A megállapodás két évre szól és három fél, azaz a HRC, az LCR és Rins között köttetett.
A sajtóanyag ugyan nem részletezi, de Rins 2023-as, azaz a legújabb verziójú Hondával fog rajthoz állni jövőre. Erre utal a háromoldalú szerződés, de az sem titok, hogy Rinsnek ez volt a fő szempont a döntés meghozatala során.
„Nem tudom, hogy önzően hangzik-e, de azt gondolom, megérdemlek egy 2023-as motort” – mondta még Assenben a felvezető médianapon.
Ekkor még opció volt számára a Gresini alakulat, ahogy az Aprilia egy szatellit helye is, de ezzel a kijelentéssel, már akkor nyilvánvalóvá tette, hogy igazából melyik ajánlat felé tart a három közül, ugyanis kizárólag az LCR csapatnál volt lehetőség arra, hogy aktuális motorra ülhessen.
Még úgy is ez volt a legvonzóbb ajánlat számára, hogy a Honda jelenleg az egyik legrosszabbul teljesítő márka a mezőnyben, amivel egyik versenyzőjük sem tud értelmezhető eredményt elérni.
„Csapatot és motort váltani kihívás, de készen állok rá, hogy mindent beleadjak, és felhasználjam, amit eddig tanultam a MotoGP-ben” – idézi Rinset az LCR közleménye.
Az elmúlt években sok pilótának beletört már a bicskája a szárnyas motorba, gondoljunk csak Pol Espargaróra, Jorge Lorenzóra, Cal Crutchlow-ra vagy éppen Álex Márquezre.
Épp az utóbbi helyére érkezik most Rins, miután a fiatalabb Márquez belefáradt a Hondával való küzdelembe, olyannyira, hogy inkább ül majd fel egy 2022-es Ducatira a Gresini csapatnál, mint hogy a japánoknál folytassa.
Hogy ki lesz Rins csapattársa, az egyelőre még kérdés, de nagyon valószínű, hogy Nakagami Takaaki nem tudja majd megtartani az ülését és Ogura Ai érkezhet a helyére, míg Taka talán tesztpilótaként folytathatja majd a márkánál.
Rins váltása kényszerű döntés volt, a Suzuki távozásával nyilván nem maradt más esélye.
Jelenlegi csapattársa, Joan Mir szintén a Honda fele tart, Pol Espargaró helyét veheti majd át, aki visszatér a KTM-hez a Tech3 alakulat színeiben.
A hírek szerint azonban Mirt egyre rosszabb alkupozícióba sodorta saját menedzsere különböző nyilatkozataival. A 2020-as világbajnoknak nemcsak a fizetése lesz jóval karcsúbb a mostaninál, de valószínűleg egy évre gondolkoznak csak benne, 2024-ben ugyanis már Pedro Acostával számolnak a gyári Honda alakulatnál.