Mintha nem is ebben az évben lett volna az a jerezi futamot követő tesztnap, amikor a japán márka távozásának híre napvilágot látott, annyi minden történt azóta.
Pedig tényleg „csak” két és fél hónap telt el, és nagyjából ennyi időbe telt megegyeznie a Suzukinak és a MotoGP jogtulajdonosának a fennálló, ötéves szerződés felbontásáról.
A részletek nyilván nem publikusak, de minden bizonnyal euró-tízmilliókat kell kifizetnie a japán gyárnak a megállapodás felmondásáért, ami még mindig jobban megéri nekik, mintha maradtak volna.
Az egyezség létrejöttének tényét maga a gyár erősítette meg szerdán egy sajtóközleményben, melyből az is kiderül, hogy a MotoGP mellett a hosszútávú világbajnokságot (EWC) is elhagyják az év végén a gyári alakulatukkal.
Sylvan Guintoli francia MotoGP-s tesztpilóta és EWC-pilóta tehát mindkét állását elveszíti.
A kommünikében megszólal Szuzuki Tosihiro elnök, aki megerősíti a már korábban tett nyilatkozatot, miszerint a fenntarthatóság jegyében szükséges erőforrás-átcsoportosítás miatt hozták meg a fenti döntéseket.
„Ez a döntés azt jelenti, hogy vállaljuk a kihívást és új motorkerékpár-üzletágat építünk, melyhez a versenysportban használt technológiai képességeinket és humánkapacitásunkat átirányítjuk a fenntartható társadalom más útjainak vizsgálatába.”