A kvalifikációs szakasz a maga 9.47 kilométerével nyilván nem volt alkalmas arra, hogy eldöntse a viadalt, arra viszont nagyon is, hogy bemelegítsenek egy kicsit a versenyzők és megtapasztalják a magyar hőséget. Az autós mezőnyben a litván Vanagas Benediktas egy Toyota Hiluxszal volt a leggyorsabb, őt a lengyel Michal Maluszynski követte egy Minivel.
A legjobb magyar a Lukács Kornél, Mesterházi Márk kettős volt – a fiatal versenyző kipróbálta már magát a raliban és a ralikrosszban, a terepraliban azonban ez az első éve. A harmadik hely talán őt magát is meglepte egy kicsit. „Rettenetesen meleg van, de nagyon örültem, hogy mehettünk egy jót: kellett ez a kilenc kilométer – mondta Lukács. – Az autó rendben van, nagyon élveztem a szakaszt, és szerintem az eredmény sem lett rossz, bár az eredményre egyáltalán nem szeretnék figyelni, a célom, hogy végigmenjek. Szeretnék nyugodtan versenyezni, és elmondani a célban, hogy nem hibáztam, hiszen nekem még meg kell szoknom ezt a hosszú távot.”
A motorosoknál a cseh Dakar-menő, Jan Brabec volt a leggyorsabb, míg a magyar Hodola Richárd a harmadik helyen végzett a világkupa-értékelésben, és másodikként a magyarban.
„Eddig hozom azt, amit elterveztem, nem hibáztam, de lehetett volna jobb is – nyilatkozta Hodola. – A szakasz tavalyról ismerős volt: köves, ugratós, nagyon oda kellett figyelni, kezdésnek viszont éppen jó volt. Az igazi verseny szombaton kezdődik.”
No igen, a mezőny szombaton két nagyon hosszú és emberpróbáló szakaszt teljesít, amelynek végén már képet kaphatunk az erőviszonyokról.
HUNGARIAN BAJA, AUTÓS EK ÉS MOTOROS VK, VÁRPALOTA
Kvalifikációs szakasz. Motorosok: 1. Jan Brabec (cseh, KTM) 7:20.4, 2. Mulec (cseh, Husqvarna) 33.2 mp h., 3. Hodola (magyar, KTM) 50.9 mp h. Autósok: 1. Benediktas Vanagas, Kuldar Sikk (litván, észt, Toyota Hilux) 6:45.6, 2. Maluszynski, Kurzeja (lengyel, Mini John Cooper) 1.1 mp h., 3. Lukács, Mesterházi (magyar, Toyota Hilux) 8.7 mp h., ...6. Lónyai, Szőke (magyar, Porsche Macan) 15.6 mp h.