Bár még az elmúlt napokban is keringtek olyan pletykák, hogy megrekedtek a tárgyalások a spanyol versenyző, Joan Mir és a HRC között, de a kedd reggeli bejelentés erre rácáfolt: a megállapodás két évre szól.
Az említett pletyka a tavalyi Moto3-as világbajnok, Pedro Acosta miatt kapott szárnyra, akivel kapcsolatban többször is felmerült, hogy a Honda szívesen lecsapna rá, és elhozná a KTM-től a fiatal tehetséget. Acosta első Moto2-es szezonja messze nem alakul olyan jól, mint a világbajnoki bemutatkozó éve, így az nem kérdés, hogy egy évet még biztosan a középső géposztályban marad.
De többen tudni vélték, hogy a HRC már 2024-ben Marc Márquez csapattársaként látná őt, éppen ezért Joan Mirnek csak egyéves szerződést ajánlottak. Hogy volt-e ilyen verzió, nem tudni, de a HRC hivatalosan is megerősítette, hogy 2020 MotoGP-világbajnoka a következő két évben a 93-as számmal versenyző Márquez csapattársa lesz.
Mir voltaképp „visszatér” a Hondához, hiszen 2018-as Moto3-as címét „szárnyas” motoron nyerte a Leopard Racing színeiben. A jelenlegi suzukis duó, Mir és Álex Rins jövőre is márkatársak lesznek, sőt ugyanolyan gyári motoron folytatják pályafutásukat – csak éppen utóbbi az LCR színeiben.
Álex Rins csapattársának kiléte továbbra is kérdéses, ugyanis Ogura Ai egyelőre nem akar felmenni a királykategóriába, így előfordulhat, hogy Nakagami Takaaki, akinek most tesztpilótai állást ajánlottak, nyerhet még egy évet a mezőnyben.
Múlt pénteken az is eldőlt, hogy Enea Bastianini nyerte a Ducati házi versenyét, azaz ő lesz Pecco Bagnaia csapattársa a gyári csapatnál, míg Jorge Martin a Pramac-alakulatnál folytatja, ahol Johann Zarco szerződéshosszabbítását is bejelentették.
A Ducati vezérkara a múlt héten csütörtökön este hozta ezt nyilvánosságra, eredetileg ezen a héten jelentették volna be a misanói futam előtt. Hogy miért döntöttek az azonnali bejelentés mellett, nem tudni.
Az év elején még egyértelműen Martin volt a fő jelölt a vörös színű motorra, de „Bestia” három futamgyőzelme és idei teljesítménye (és talán viselkedése is) átírta a történetet.
A nyolc Borgo Panigale-i motor közül már csak kettőnek nincs meg a tulajdonosa, de a VR46 csapat pilótafelállásának hivatalossá tétele csak formalitás.
Szintén a mai nap jelentette be a RNF Aprilia csapata, hogy kik érkeznek oda, igaz, a KTM mindent megtett, hogy hátráltassa a megállapodások létrejöttét. Raúl Fernández hétfőn a közösségi médiában már elköszönt a KTM-től, és Miguel Oliveriát sem hatotta a GasGas csapatának ajánlata.
Az apriliás Pol Espargaró csapattársa minden bizonnyal Augusto Fernández lehet, aki az egyetlen újonc lehet a MotoGP új idényében.