Nagy fába vágta a fejszéjét a Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettős: jövőre a rali-világbajnokságon indul egy Skoda Fabiával. Egyelőre öt futam – a horvát, portugál, a szardíniai, a görög, és a közép-európai – szerepel a tervek között, a páros azonban gőzerővel dolgozik azon, hogy megteremtse a hátteret további egy vagy két futamhoz. Ennek azért van jelentősége, mert a WRC2 kategóriában a nevezők maximum hét fordulóban indulhatnak, ebből a legjobb hat eredményt veszik figyelembe a szezon végén.
„Nagyon izgatott vagyok, alig várom, hogy elkezdődjön a 2023-as szezon – nyilatkozta lapunknak Herczig Norbert. – A döntés előtt jó néhány szempontot mérlegeltünk, de végül arra jutottunk, hogy itt az ideje a továbblépésnek. Ugyanúgy kezdjük a világbajnoki szereplést, mint annak idején az Európa-bajnokit: nincs rajtunk eredménykényszer, csak meg akarjuk ismerni a pályákat és a közeget. A munka még nem fejeződött be, hiszen keressük a hátteret a további versenyekhez és tesztekhez, és az autóval kapcsolatban is csak annyi biztos, hogy Skoda Fabiával indulunk. A legvalószínűbb, hogy egy Rally2-es Evo-val, de ha azt látjuk, hogy az új RS Rally2 elég gyors, megbízható és biztos az alkatrészellátása, nem elképzelhetetlen, hogy év közben váltunk az új modellre. Persze, ehhez szükséges a megfelelő támogatói háttér is.”
Ferencz Ramón tökéletesen tisztában van vele, hogy a világbajnokság navigátor-szempontból is mindenképp nagyobb kihívás, mint az ERC – már csak azért is, mert több a gyorsasági szakasz és hosszabbak a versenyek, így jobban be kell osztani az erőt és az erőforrásokat.
„Előrelépést, új kihívást, és egy újabb hosszú távú célt jelent számomra a világbajnoki szereplés – mondta Ferencz Ramón. – Az Európa-bajnokságon való szereplés kellőképpen felkészített minket, de azt is pontosan látom, hogy ez nagyságrendekkel nehezebb feladat lesz, ezért is tervezünk minimum hároméves programot.”
A páros nagyon örül, hogy a 2023-as naptárban szerepel a horvát és az új közép-európai forduló, mert így várhatóan magyar szurkolók előtt is tudnak versenyezni, ugyanakkor Herczig titokban bízik abban, hogy a szereplésük elindít egy újabb folyamatot, és azok után, hogy a Rally Hungary az idén egy év kihagyás után visszatért az ERC-sorozat programjába, hosszú távon hazánknak esetleg esélye lesz egy világbajnoki futam, vagy legalább néhány gyorsasági szakasz megrendezésére.
Az ötéves ERC-szereplésre visszatérve, ha számot vet a páros, elmondhatja, hogy mindig a top tízben végzett, s hogy háromszor felállhatott a dobogóra, ami nagyon is tisztességes eredmény.
„A világbajnokságon is mindent megteszünk majd azért, hogy méltóképp képviseljük Magyarországot, a magyar autósportot, és azokat, akiknek szívügye a rali” – ígérte Ferencz Ramón.
A 2023-as rally-világbajnokság 13 futamból áll. Az európai versenyek mellett Mexikóban, Kenyában, Chilében és Japánban rendeznek versenyt.