Fejtörést okozhat az elmúlt hetek időjárása a terepralisoknak, hiszen bár az utóbbi két napban nem esett Várpalota környékén, előtte hullott égi áldás gazdagon, ami miatt a nagyobb gödrökben megállt a víz. Ez azt eredményezi, hogy lesznek olyan szakaszok, amelyeken a motorosoknak félméteres vízen kell átküzdeniük magukat.
Egyikük sem tart tőle, a legtöbben ennél zordabb körülmények között is versenyeztek már.
A magyar színeket a motoros mezőnyben Hodola Richárd képviseli: „Ez a legfontosabb és legrangosabb verseny itt, Magyarországon, amelyre a spanyol futamon készültem fel. A mezőny nagyon erős, remek versenyzők állnak oda a rajthoz, úgyhogy kiélezett csatára számítok. Nem szeretek jósolgatni, de mindent meg fogok tenni, hogy kihozzam magamból a maximumot.”
Az autósoknál Lukács Kornél „Csucsu” és Lónyai Pál száll harcba az Európa-kupa-pontokért – előbbi versenyzőnek itt kezdődött a terepralis pályafutása két évvel ezelőtt. Előtte sok mindent kipróbált (többek között a ralit és a ralikrosszt is), de ez a szakág volt az, ami végképp rabul ejtette.
„Mindig jó visszatérni oda, ahol az egész elkezdődött, ráadásul nagyon szeretem az itteni pályákat, a viszonyokat, ezért különösen fontos, hogy kihozzam magamból a lehető legtöbbet – nyilatkozta Lukács, aki az eddigi két Ek-futamon 21 pontot gyűjtött, amivel holtversenyben nyolcadik az összetettben. – Kipróbáltam a ralit, a ralikrosszt is, de nagyon megtetszett a terepralis közösség, az összetartozás, ami jellemzi ezt a társaságot, úgyhogy örökbérletet szeretnék magamnak itt.”
Lónyai Pál most először versenyez Tóth Györggyel, a csütörtöki shakedown-on tették meg az első kilométereket együtt, de mivel mindketten nagyon tapasztalt versenyzők, reményeik szerint versenyképesek lesznek.
„Az autón fejlesztettünk a váltóban és a középső difiben is, aminek köszönhetően javult a kezelhetőség, a kanyarsebesség és a tapadás. Bízom benne, hogy ennek köszönhetően még versenyképesebbek leszünk, mint eddig – mondta Lónyai. – Imádom a lőteret, szeretem az egész versenyt, nagyon várom már, hogy elkezdődjön. S hogy mit gondolok a sárról és a vízátfolyásokról? Nem gondolkodom. Átküldjük rajta az autót, mert alkalmas rá!”
A teljes nemzetközi mezőny (autós, motoros, quados, kamionos) létszáma 101 fő, és a korábbi győztesek közül jó néhányan eljöttek, hogy tapasztalatuk birtokában újra megpróbálják elhódítani a legjobbnak járó trófeát. Az autósok között ilyen a tavalyelőtt nyerő Krzysztof Holowczyc, a tavalyi győztes Benedictas Vanagas, valamint a korábban kétszer is győzedelmeskedő Miroslav Zapletal.
Érdekesség, hogy a legtávolabbról egy ausztrál motoros, Andrew Houlihan érkezett, aki 16 ezer kilométert utazott azért, hogy nálunk növelje vk-pontjai számát.
Az ünnepélyes rajton tehát túl vannak a versenyzők, a valódi küzdelem azonban csak pénteken kezdődik.