Annak ellenére, hogy az időjárás idáig nem kedvezett a Groupama 3 óriás trimaránnak, még mindig Bruno Peyron 2005-ös világcsúcs részidején belül halad és a Jóreménység-fokától délebbre fekvő Agulhas-fokhoz (Tű-fok) is rekordidő alatt jutott el.
A csapat vezetője, Franck Cammas már a következő időszakot latolgatja: „Bár a Groupama nagyon gyors hajó, valószínű, hogy nem lesz elég a sebessége ahhoz, hogy magunk mögött hagyjuk a minket követő anticiklont, ezért az Indiai-óceánon eltöltött első napokon keményen meg kell küzdenünk azért, hogy megtartsuk eddigi előnyünket!”
Az Agulhas-foknál találkozik az Atlanti- és az Indiai-óceán, melyek között lényeges szintkülönbség van, ezért erős örvények és vad szelek teszik próbára az arra járó hajókat.
Az afrikai kontinens déli csücskét a portugál Bartolomeu Dias fedezte fel 1488-ban: a mesés kelet felé utazó hajósok úgy tartották, hogy ha útjuk során megpillantják a Jóreménység-fokot, akkor már nem érheti őket baj. Bár a Jóreménység-foka közismert referenciapont a tengerjárók számára, az Afrika legdélebbi pontja címmel mégis az Agulhas-fok büszkélkedhet.
A Groupama 3 az Atlanti-óceán elhagyásával 7200 tengeri mérföldet tett meg indulása óta, a Jules Verne Trophy útjának több mint negyedét. Peyron világcsúcsának megdöntéséhez a trimaránnak legkésőbb március 15-én 0 óra 9 perc 21 másodperckor kell befutnia Lizard Point kikötőjébe.