Olimpia 2024: csúcsmárkák álltak a budapesti pályázat mellé

Vágólapra másolva!
2016.10.27. 16:27
Tizenkét vállalat, közte több nemzetközi csúcsmárka magyarországi képviselete és a telekommunikációs, pénzügyi, személyszállítási és ingatlanpiaci szektor regionális piacvezető cége állt Magyarország és Budapest 2024-es olimpiai és paralimpiai pályázata mellé.

A Budapest 2024 csütörtökön tájékoztatta az MTI-t arról, hogy a most bejelentett együttműködő partnerek listáját a Porsche Hungária, a Budapest Airport, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV), a Gránit Pólus Zrt., a Graphisoft, a Mid Ocean Brands, a Provident Pénzügyi Zrt., a Magyar Telekom Nyrt., a Wizz Air és a Zwack Unicum Nyrt. alkotja, egy további partner kilétét pedig a későbbiekben jelentik majd be.

A Budapest 2024 kiemelte, hogy a 12 támogató mindegyike szorosan kötődik Magyarországhoz és Budapesthez, valamint a sporthoz és az olimpiai értékek közvetítéséhez a közép-európai régióban.

A Budapest 2024 emlékeztetett arra, hogy a fővárosi repülőtér nemrég jelentette be 182 millió dolláros fejlesztési programját, amelynek keretében számos fejlesztés és modernizáció készül el a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokságig, amelynek 13 házigazdája között Budapest is ott van. Az olimpiai pályázat most bejelentett támogatói között a személyszállítási szektorból a BKK 1,3 milliárd turistát és helyi lakost szállít évente a közösségi közlekedési járatokon, a Porsche Hungária az ország legnagyobb autóimportőre, amely többek között Audikat is forgalmaz, a Wizz Air pedig a régió legnagyobb alacsony költségű légitársaságaként figyelemre méltó lehetőségekkel rendelkezik az olimpia személyszállításban érdekelt támogatói közül.

Magyarország vezető pénzügyi termékeket kínáló cége, a Provident a Budapest 2024 közlése szerint jelentős helyi szakértelmet és szolgáltatásokat biztosíthat a pályázatnak és a jövőbeni szervezőbizottságnak is.

A telekommunikációs szférát Magyarország legnagyobb, a szektorban működő vállalata, a Magyar Telekom képviseli. A cég intenzív fejlesztéseket és modernizációt hajt végre vezetékes- és mobilhálózatán, ennek keretében hozta létre új generációs hálózatát tavaly Magyarországon.

„Tizenkét fantasztikus szponzorunk van, s mindegyikük alig várja, hogy segíthesse Budapestet” – mondta Fürjes Balázs, a budapesti olimpiai pályázat vezetője, s hozzátette: inspiráló látni, hogy ezek a cégek hisznek és bíznak a fővárosban, valamint alkalmasnak tartják Magyarországot mint olimpiai nemzetet a nyári játékok megrendezésére.

„Arra számítunk, hogy további szponzorok csatlakoznak még, s ez különösen lényeges lesz jövő február után, amikor a mostaninál még szélesebb körben mutatjuk majd be a pályázatunkat nemzetközi és hazai szinten is” – jelentette ki Fürjes Balázs, s kiemelte: jövőre, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) szeptemberi döntése előtt 15 nagy sporteseménynek, köztük a vizes világbajnokságnak és az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválnak ad otthont Magyarország.

A Budapest 2024 hozzátette, a legutóbbi, Ipsos Zrt. által elvégzett közvélemény-kutatás eredményei szerint a magyar emberek kétharmada büszke lenne arra, ha Budapest olimpiát rendezne, ráadásul a 18–33 éves korosztályban több mint 70 százalék az ezt vallók aránya.

Budapest mellett Los Angeles és Párizs verseng a 2024-es olimpiáért, amelynek házigazdájáról a NOB jövő szeptemberben dönt Limában.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik