E-sport: fokozódó érdeklődés, jön az 1. döntő a hazai bajnokságban

MTI MTIMTI MTI
Vágólapra másolva!
2020.04.23. 12:50
Címkék
Biró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke a csütörtöki online sajtótájékoztatón elmondta, hogy ez a versenyzői létszám még tovább növekedhet, hiszen a bajnokság összesen hét játékból áll, és a többiben egészen június végéig tartanak majd a döntők. Hozzátette: az már most látszik, hogy a versenyek iránti nézői érdeklődés 10-15 százalékkal emelkedett a tavalyihoz képest.

Lesti Mónika, az e-sportot már két éve támogató K&H Csoport szenior kommunikációs menedzsere arról beszélt, hogy az e-sport szerencsés helyzetben van, mert a járvány idején is adott a lehetőség a versenyzésre és a szurkolásra, így jelenleg a legdinamikusabban fejlődő sportszakág.

„Az eNET legfrissebb kutatása szerint 3.8 millióra emelkedett azok száma, akik Magyarországon alkalmanként vagy rendszeresen videojátékot játszanak, a másfél évvel ezelőtti 425 ezerről idén tavaszra több mint 540 ezerre nőtt a hazai e-sport közösség, azaz az e-sportolók és szurkolók együttes száma” – ismertette Lesti Mónika, aki elmondta azt is, hogy a videojáták-piac 2019-ben 53.4 milliárd forintra bővült a 2018-as 41 milliárdról, míg az e-sportpiac mérete eközben 24 milliárdról 43 milliárdra nőtt.

„Egyre nagyobb és meghatározóbb az a közönség, akik számára ezek a fiatal tehetségek példaképek is. Ezért az e-sport bajnokág résztvevői is aktívan kiveszik részüket az otthonmaradásra buzdításban, illetve tanácsokat adnak az online tanuláshoz és közösségépítéshez” – fűzte hozzá a kommunikációs menedzser.

Biró Balázs kiemelte, hogy a koronavírus-járvány természetesen átírta a magyar nemzeti e-sport bajnokság menetét és lebonyolítását is.

„Az elmúlt hetekben gyakorlatilag az egész bajnokság átköltözött az online felületekre, és az eredetileg tervezett offline döntőket is az online térben rendezzük meg– fogalmazott az elnök, akik emlékeztetett arra, hogy a 2020-as bajnokságban hét játékban – League of Legends (LoL), Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Rainbow Six Siege (R6S), PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) és Hearthstone, FIFA 20 és autószimulátor e-sportban – mérhetik össze tudásukat az e-sportolók.

„A rájátszás és a döntők április és július között zajlanak, a mérkőzéseket folyamatosan nyomon lehet követni az online közvetítéseken keresztül. Az idei bajnokság azonban a kibővült játékok mellett még egy újdonsággal szolgál, ugyanis a LoL-verseny része lett a dél-kelet európai nemzetközi bajnokságnak, az Esports Balkan League-nek. Így a magyar bajnok nemzetközi téren is folytathatja a küzdelmeket” – tájékoztatott Biró Balázs.

A League of Legends játékkal veszi kezdetét a bajnokság döntőinek sora.

„Az alapszakaszt megnyerő Wonder Stag Esports várja ellenfelét a vasárnapi döntőben, a végső győzelem sorsa pedig ezúttal egy még nagyobb online show keretében, egy három győzelemig tartó párharcban dől el vasárnap délután négy órától, melyet a rajongók élőben követhetnek nyomon az Esport1.hu oldalán. A LoL bajnokság első három helyezettje között kétmillió forint pénznyeremény osztanak szét” – mondta Hodozsán Dániel, a bajnokság főszervezője.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik