Sajnos a magyaroknak is, akik közül a Sebestyén Sándor, Bognár József (Toyota Landcruiser) és a Darázsi Zsolt, Hoffmann Péter, Vörös Ferenc kamionos trió (MAN) alighanem kénytelen lesz a dűnék között éjszakázni, ugyanis a szakaszt a mieink közül egyedüliként teljesítő Szalay Balázs, Bunkoczi László duó szerint az etap végét majdnem lehetetlen teljes sötétségben teljesíteni. Ha pedig az egységek elhagyják a pályát, kizárják őket a versenyből. Úgyhogy marad a bent alvás.
De nézzük, mi történt Szalayékkal!
A tizenegyedik Dakarját teljesítő pilóta a régi szép időkben érezhette magát, amikor éjszaka mászta a dűnéket úgy, hogy a navigátora előtte sétált, nézte, hogy merre menjenek.
A páros még így is (ez kisebb csoda) az 59. helyen fejezte be a szakaszt, s az egyik utolsó volt, aki még ki tudott jönni – a többiek a dűnék között éjszakáztak, ha jót akartak maguknak. A Copiapó–Copiapó hurokszakasz végén ugyanis olyan hatalmas dűnék állták a versenyzők útját, amelybe még a tapasztalt pilótáknak is beletört a bicskájuk.
De menjünk sorban!
A kettéosztott szakasz első részén száz kilométerig értékelhetetlen volt az Opel Dakar Team szelektívje – már legalábbis abból a szempontból, hogy a páros nem tudta a saját tempóját autózni, ugyanis akkora por volt előtte, hogy szinte semmit sem látott. Az utolsó harmincon aztán megjött az oldalszél (nagyon hálásak voltak érte), s akkor kezdődött Szalayék számára a verseny. A magyar páros a 23. helyen zárta az első rész-szakaszt, s a sikertörténet folytatódhatott volna a dűnék között.
„Nagyon nehéz szakasz volt. A homokkő hegyek lefelé jövő oldalán olyan letörések voltak, hogy alig lehetett róluk lejönni. Az autó négy kerékkel csúszott lefelé, s a dűne alján sem lehetett lendületet venni, mert ott is törés volt, úgyhogy lassan leereszkedtünk, majd vettünk egy lendületet, de persze azzal nem ment fel az Antara a csúcsra. Úgyhogy ledöntöttük az autót, de fogalmunk sem volt, mi van ott. Visszatért a régi érzés, hogy éjszaka botorkálunk a dűnék között, keresünk egy halvány fénypontot a horizonton. Ezt azért annyira nem szeretem″ – vallotta be Szalay.
S ez a helyzet azért állhatott elő, mert húsz kilométerrel a cél előtt az autóban eltört a jobb hátsó féltengely. Szalay és Bunkoczi ment felfelé a dűnén, a pilóta kapcsolt egy egyest, amikor az autó megállt. Először azt hitték a kuplung ment tönkre, de aztán kiderült, hogy féltengelytörés.
„Nekiálltam kicserélni a féltengelyt, Laci meg közben visszament a pálya azon szakaszára, ahol a legtöbben átmentek a dűnén, nehogy Darázsi Zsoltiék elkerüljenek minket. Aztán kiderült, hogy az egyik csavar menetét teljesen megette a homok, úgyhogy egy kisreszelővel – alig volt nagyobb egy körömreszelőnél – elkezdtem menetet reszelni. A végén aztán, ahogy már említettem, jött a sötétben botorkálás.″
A motorosok versenyében Marc Coma végzett az élen szombaton, ám az összetettben továbbra is Cyril Despres áll az élen.
EREDMÉNYEK (A VIADAL HONLAPJA ALAPJÁN) |
7. szakasz, Copiapo-Copiapo (teljes táv: 598 km/gyorsasági: 444 km) |
AUTÓSOK (17 beérkező alapján) |
1. Nasszer al-Attijah (katari, Hummer) 3:26:57 ó |
2. Robby Gordon (amerikai, Hummer) 7:30 p hátrány |
3. Stéphane Peterhansel (francia, Mini) 7:53 p h. |
AZ ÖSSZETETT ÁLLÁSA |
1. Peterhansel 15:32:53 ó |
2. Krzysztof Holowczyc (lengyel, Mini) 11:22 p h. |
3. Gordon 13:09 p h. |
MOTOROSOK (82 BEÉRKEZŐ ALAPJÁN) |
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 3:51:35 ó |
2. Cyril Despres (francia, KTM) 2:03 p hátrány |
3. Paulo Goncalves (portugál, Husqvarna) 2:49 p h. |
AZ ÖSSZETETT ÁLLÁSA |
1. Despres 18:12:38 ó |
2. Coma 7:48 p h. |
3. Hélder Rodrigues (portugál, Yamaha) 49:39 p h. |