Mint ismert, a magyar versenyző a biztató pénteki tesztnap után az időmérőn a hetedik rajtkockát szerzete meg, majd a szombat esti futamon a pontszerző nyolcadik pozícióban ért célba. A szabályok értelmében így az első helyről indulhatott a vasárnapi második futamon.
A rajt után rögtön be kellett küldeni a biztonsági autót, mivel az egyik pilóta lefulladt a rajtrácson, és a mögötte érkezők beleszaladtak. Az újraindítás után Kiss Pál jól kapta el a ritmust, és végig magabiztosan őrizte előnyét Nigel Melkerrel szemben.
A holland pilóta egyszer sem tudott igazán előzési pozícióba kerülni, a verseny vége fele pedig látszott, hogy nem is igazán akar kockáztatni. Így végül Kiss Pál Tamás érett versenyzést bemutatva megnyerte a barcelonai versenyt, első futamgyőzelmét aratva a sorozatban.
„Tény és való, izgalmasabb futam volt, mint tegnapi – mondta az első versenyt a 8. helyen záró Kiss Pál Tamás. – A felvezető körben próbáltam a gumikra vigyázni. Jól tudtam a biztonsági autó mögött menni, és sikerült jól elkapnom az újraindítást is. Ezután végig vigyáztam a gumikra, próbáltam minimálisan csúszkálni. Amikor nagyon közeledett Merkel, próbáltam a határon autózni, amennyire csak lehetett. Köszönöm a szponzoraimnak és mindenkinek, aki szurkolt nekem, fantasztikus volt számomra ez a verseny, kirázott a hideg a célba érés pillanatában."
BARCELONA, 2. FUTAM | |
1. Kiss Pál Tamás (magyar, Tech 1) | 31:08.280 |
2. Nigel Melker (holland, Mücke) | 1.294 mp h. |
3. Dean Smith (brit, Addax) | 2.657 mp h. |
4. Andrea Caldarelli (olasz, Tech 1) | 4.055 mp h. |
5. Mitch Evans (új-zélandi, MW Arden) | 5.671 mp h. |
6. Valtteri Bottas (finn, Lotus ART) | 9.341 mp h. |
A pontverseny állása: 1. Melker 22 pont, 2. Caldarelli 20, 3. Evans 17, …7. Kiss 7 |