A McLaren remekelt a vizes dél-koreai pályán

Vágólapra másolva!
2011.10.14. 06:57
null
Lewis Hamiltonnak végre volt oka a mosolyra: ő volt a leggyorsabb pénteken Dél-Koreában (Fotó: Action Images)
Címkék
Vizes pályán tartották meg a Dél-koreai Nagydíj első napjának szabadedzéseit, s bár délelőtt a szakadó esőben csak 18-an futottak mért kört, délutánra csillapodott a csapadék intenzitása, és folyamatos volt a körözés. A leggyorsabb a két McLaren-Mercedes volt, Lewis Hamilton 104 ezreddel előzte meg Jenson Buttont, a 3. helyezett Sebastian Vettel 1.8 másodperccel lemaradt tőlük. Az edzés végén néhányan slick gumikkal is próbálkoztak, közülük Nico Rosberg és Jaime Alguersuari összeütközött.

Az elmúlt hetekben annyi problémája volt Lewis Hamiltonnak, hogy ezek után ráfért már egy kis sikerélmény: a McLaren angol pilótája a Dél-koreai Nagydíj második szabadedzésén csapattársát, Jenson Buttont megelőzve az élen zárt, mindenki mást csaknem két másodperccel megelőzött.

A délelőtti szakadó eső után délutánra csillapodott az eső, de mivel felhős volt az ég, és a szél egyáltalán nem fújt, a folyamatos körözés ellenére nagyon lassan száradt fel a pálya, a slick gumikkal még a tréning végén is csak alig lehetett irányban tartani az autókat.

Az első két próbálkozó, Nico Rosberg és Jaime Alguersuari össze is ütközött, ami a célegyenes végén magát elfékező német mellett a tavaly óta nem sokat fejlesztett pálya tervezésének volt a következménye: a boxutca kijárata ugyanis úgy csatlakozik a pályába, hogy az onnan kijövő pilóta nemigen kerülheti el a féktávon megcsúszó autót.

Szombatra és vasárnapra jobb időt jósolnak.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

A második edzést megelőző percekben szemerkélt az eső, de közel sem volt olyan nedves a pálya, mint az első edzésen, az intermediate gumiknak kedveztek a körülmények.

2. DÉL-KOREAI NAGYDÍJ
(a vb 16. futama, október 16.)
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint)
SZOMBAT
3. szabadedzés 04.00–05.00
Időmérő edzés
07.00–08.00
VASÁRNAP
A verseny
08.00

Elsőként Alguersuari ment ki a pályára, őt csapattársa, Buemi és a két Lotus követte. A levegő és a nedves aszfalt is 19 fokos volt. Alguersuari első mért köre 2:00.067 perc volt, ami jobb, mint Schumacher délelőtti legjobbja, amellyel a német az elsőként zárta az első másfél órát.

Petrov 1:58.993-mal átvette a vezetést, de nem sokáig állt a lista tetején, Vettel ugyanis 1:56.604-gyel vezetett, Webber 3 századdal jött be mögé. Az autók a későbbi intenzívebb esőtől tartva folyamatosan köröztek a pályán, az ideális ív egyre szárazabbá vált, és a köridők is pillanatról pillanatra javultak. Elsőként Buemi került 1:56 alá, majd Button és Vettel az 1:55-ös határt is átlépte. A világbajnok 1:54.340-nel állt az élen.

Alonsónak a Ferrari azt üzente a rádión, hogy az eső változatlan intenzitású marad. Button közben az első kerekeinek lassú felmelegedésére panaszkodott.

Tíz perc elteltével Schumacher maradt csak a boxban. A német az első edzésen ugyan a legjobb kört futotta, ám az utolsó pillanatokban megcsúszott a pályán, és nagy szerencséje volt, hogy elkerülte a falat.

12 perc elteltével Button már 1:52.664 percnél járt, és Schumacher is elhagyta a boxutcát, ekkor mind a 24 versenyző a pályán tartózkodott.

Hamilton öt ezreddel megelőzte Buttont, aki kiváló körrel válaszolt: 1:51.798-cal vette vissza a vezetést.

A 11. helyen álló Alonso a 11-es kanyarban elhagyta a pályát, a füvön tett kitérő után folytatta a körözést. Button a jelek szerint megoldotta első gumijainak problémáját, 1:51.334-re javított. Hamilton 1:51.189-cel válaszolt, a McLaren párosa élvezte leginkább a körülményeket – feltehetően könnyebb autójuknak köszönhetően, Vettel 1.8 másodperces hátránya minden bizonnyal nem tükrözte a valós erőviszonyokat.

Az F1 hivatalos időjárás-előrejelzője, a Meteo France a 24. percben azt közölte a csapatokkal, hogy a következő félórában nem lesz eső.

Hamilton tovább gyorsult, 1:50.828-ra javított. Schumacher 4 másodperces hátránnyal a 10. helyen állt.

Bár elállt az eső, nem sokan javítottak addigi legjobbjukon. A kevesek egyike Button volt, 104 ezredre megközelítette Hamiltont. A Pirelli erre az edzésre a szokásos gumikészleteken túl egy szett intermediate abroncsot adott a pilótáknak, így folyamatosan köröztek a pályán.

Alguersuari a módosított kipufogóval felszerelt Toro Rossóval feljött a 4. helyre, fél másodperccel Vettel mögé. Mivel a szél nem fújt, és a felhők sem szakadoztak fel, az ideális ív nagyon lassan száradt a csepergő esőben, az edzés derekán is az intermediate gumi volt a megfelelő választás.

Webber Alguersuarit megelőzve feljött a 4. helyre, majd a következő köre elején, az első kanyarban lesodródott az útról, az aszfaltozott bukótérben tett kitérő után folytatta. Hamiltonnak a mérnöke azt mondta, a kopott gumikon is egyenletes tempóra képes, csak a középső, gyors kanyarokból álló szektorban veszít időt.

Bruno Senna hátul 36 perccel az edzés vége előtt is Kovalainen mögött állt a 19. helyen, pedig csak két körrel ment kevesebbet, mint a Lotus pilótája. Alonso megelőzte Alguersuarit, feljött az 5. helyre, majd a következő körében a két Red Bull elé ugrott, de 1.946 másodperccel még Hamilton mögött volt.

Senna az 58. percben feljött a 17. helyre, Maldonadót is megelőzte, de majdnem öt másodperccel elmaradt Hamiltontól. A brazil nem sokkal később megpördült a pályán, majd folytatta.

Sebastian Vettel a Dél-koreai Nagydíjon már kétszeres  világbajnokként indul (Fotó: Reuters)
Sebastian Vettel a Dél-koreai Nagydíjon már kétszeres világbajnokként indul (Fotó: Reuters)

Vettel Alonsót megelőzve feljött a 3. helyre, de 1.9 másodperccel Hamilton mögé.

25 perccel az edzés vége előtt Rosberg a célegyenes végén slick gumikon elfékezte magát, és a boxból éppen kijövő Alguersuari oldalába rohant. A Mercedes-pilóta félreállította az autóját a pálya mellett, első légterelőjének egy darabja a kanyar kijáratánál éppen az íven maradt.

Egy bátor pályabíró aztán lerugdosta az alkatrészt a pályáról, és újra szabad volt a száguldás. Alguersuari sima felületű gumikon jött ki a boxból, de mivel az ütközés miatt lassan haladt, nem derült ki, mire lett volna képes. Egy kör után vissza is tért a boxba, miközben egyre többen tették fel a kérdést: hogy lehetett ilyen boxkijáratot tervezni?

Az utolsó negyedórában nagy fejtörést okozott a mérnököknek, érdemes-e slick-gumikat használni, hiszen eddig ketten próbálták ki, és össze is ütköztek.

Senna ismét megpördült, a 4-es kanyarban végrehajtott piruettje után folytatta.

Alguersuari az utolsó öt percre visszatért a pályára, méghozzá szuperlágy slick gumikon. Webber Red Bullján is a száraz pályára való abroncsok voltak, az ausztrál nagyon óvatosan vezetett. Az autó féktávon és kigyorsításkor is nagyon bizonytalan volt, Webber és Alguersuari vissza is tért a boxba.

Button is csak egy kört futott a szuperlágyon, s azt mondta, nem lehet felhevíteni. A végén senki sem tudott javítani, Hamilton maradt az élen.

DÉL-KOREAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:50.828 átlag: 182.390 km/ó 26 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:50.932 0.104 mp h. 19
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:52.646 1.818 30
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:52.774 1.946 25
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:53.049 2.221 27
6. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:53.402 2.574 25
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:53.707 2.879 24
8. Nico Rosberg német Mercedes 1:53.914 3.086 18
9. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:53.948 3.120 27
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:53.957 3.129 32
11. Vitalij Petrov orosz Renault 1:54.200 3.372 26
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:54.392 3.564 26
13. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:54.831 4.003 30
14. Michael Schumacher német Mercedes 1:54.965 4.137 21
15. Bruno Senna brazil Renault 1:55.187 4.359 28
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:55.203 4.375 24
17. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:55.544 4.716 23
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:56.067 5.239 22
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:56.669 5.841 20
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:57.173 6.345 19
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:58.269 7.441 25
22. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:59.458 8.630 26
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:59.958 9.130 19
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 2:00.165 9.337 20
DÉL-KOREAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Michael Schumacher német Mercedes 2:02.784 átlag: 164.630 km/ó 10 kör
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 2:02.840 0.056 mp h. 8
3. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 2:02.912 0.128 12
4. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 2:03.141 0.357 12
5. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 2:03.182 0.398 9
6. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 2:03.292 0.508 13
7. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 2:03.391 0.607 6
8. Nico Rosberg német Mercedes 2:04.311 1.527 12
9. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 2:04.797 2.013 8
10. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 2:05.183 2.399 5
11. Karun Chandhok indiai Lotus-Renault 2:06.350 3.566 11
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 2:06.852 4.068 11
13. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 2:07.541 4.757 9
14. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2:08.218 5.434 5
15. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 2:08.832 6.048 14
16. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 2:09.232 6.448 14
17. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 2:12.658 9.874 7
18. Timo Glock német Virgin-Cosworth 2:14.508 11.724 4
19. Felipe Massa brazil Ferrari idő nélkül 1
20. Fernando Alonso spanyol Ferrari idő nélkül 5
21. Bruno Senna brazil Renault idő nélkül 1
22. Vitalij Petrov orosz Renault idő nélkül 1
23. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault idő nélkül 1
24. Jenson Button brit McLaren-Mercedes idő nélkül 1
A futamon a DRS-zóna a 2-es és a 3-as kanyar között lesz
A futamon a DRS-zóna a 2-es és a 3-as kanyar között lesz
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik