Nem sikerült a mesterhármas António Félix da Costának – már ami az időmérős eredményeket illeti. Miután a bajnoki összetettet nagy előnnyel vezető portugál a berlini idényzáró sorozat első két versenyén a pole pozícióból indulhatott, a harmadik kvalifikáción „csupán” a kilencedik rajthelyet szerezte meg.
Jön az autósport történelmének legintenzívebb idényzárója! |
1. verseny – 1. Da Costa, 2. Lotterer, 3. Bird |
2. verseny – 1. Da Costa, 2. Buemi, 3. Di Grassi |
A rajtelsőség a csapattársáé, Jean-Éric Vergne-é lett, aki mellől Maximilian Günther, a második sorból pedig Jérome d'Ambrosio és Stoffel Vandoorne várhatta a piros lámpák kialvását. A szezonzáró harmadik viadalára mellesleg változott a pálya vonalvezetésre, egész pontosan az első két futamon használt kialakításon ment a mezőny, csupán fordítva rótták a köröket, mint korábban.
Jól sikerült a rajt Vergne számára, s meg tudta tartani az első helyet, miközben mögötte d'Ambrosio utasította maga mögé Günthert, amivel feljött a második helyre. Kicsit hátrébb Da Costa egy pozíciót javított a startnál.
Bár Günther később még egy helyet bukott Lynn-nel szemben, a negyedik körre már újra a második helyen állt, ráadásul üldözőbe vehette az élen haladó Vergne-t. A mezőny második felében a 19. helyről rajtoló Mitch Evans szolgáltatta az izgalmakat, aki előbb Edoardo Mortarát, majd René Rastot utasította maga mögé.
A 11. körben a pályára kellett küldeni a biztonsági autót, miután Neel Jani és Sergio Sette Camara ütközött össze csúnyán. Mint a visszajátszásból kiderült, az eset elindítója James Calado volt, aki keresztbe állt a pályán a Jaguarral, a balesetet szenvedett két pilóta pedig őt kikerülve ment egymásnak. Jani és Sette Camara után nem sokkal egyébként Calado is feladta versenyt.
A mezőny nagyjából tíz percet töltött a safety car mögött autózva, majd az újraindítás után Günther használta fel a támadó módot, ami miatt átmenetileg veszített három pozíciót. Ebből egyet – Vandoornéval szemben – azonban szinte rögtön vissza is szerzett. Még ugyanebben a körben d'Ambrosiót és Frijnset is maga mögé utasította, sőt, egészen közel került a továbbra is az élen haladó Vergne-hez.
A 17. körben Vandoorne volt kénytelen feladni a futamot, miután a Mercedes lelassult alatta. A 20. körben Da Costa ment el Lotterer mellett, így már a hetedik helyen haladt. A következő körökben Günther szorosan követte Vergne-t, ráadásul annak tudatában ment a második helyen, hogy a Fanboostból is profitálhat a későbbiekben.
A 27. körben Da Costa már az ötödik volt, miután megelőzte d'Ambrosiót. A 30. körben úgy tűnt, hogy Günther át tudja venni a vezetést, ám Vergne-nek sikerült kivédekeznie a kemény támadást. Alig egy perccel később viszont Günther sikeresen végrehajtotta az előzést, és átvette a vezetést.
A 33. körben – vélhetően a gumik túlzott kopása miatt – Vergne a második helyet is elveszítette Frijnsszel szemben. A holland versenyző ezután úgy gondolta, hogy akár a győzelem is összejöhet a számára, és keményen támadta Günthert az utolsó méterekig.
A német azonban kitartott, és elsőként látta meg a kockás zászlót a berlini harmadik versenyen. Mellé Frijns és Vergne állhatott fel a dobogóra. A bajnoki éllovas Da Costa mögöttük, a negyedik pozícióban ért célba.
A győzelmével Günther feljött a bajnoki tabella második helyére. Az élen továbbra is Da Costa áll, akinek az előnye 68 pont három versennyel a szezon vége előtt.
Folytatás vasárnap 19 órától a berlini negyedik futammal!
FORMULA–E
BERLIN, 3. VERSENY
1. Maximilian Günther (német, BMW)
2. Robin Frijns (holland, Virgin)
3. Jean-Éric Vergne (francia, DS Techeetah)
4. António Félix da Costa (portugál, DS Techeetah)
5. André Lotterer (német, Porsche)
A bajnokság élmezőnye 8 verseny után: 1. António Félix da Costa (portugál, DS Techeetah) 137 pont, 2. Maximilian Günther (német, BMW Andretti) 69, pont, 3. Lucas di Grassi (brazil, Audi) 61 pont, 4. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 59 pont, 5. Stoffel Vandoorne (belga, Mercedes) 57 pont, 6. André Lotterer (német, Porsche) 55 pont