„Ki vagyok akadva Stéphane-ra (Peterhansel) és Nanira (Roma), mert csalónak állítottak be. Ezért szétrúgtam a seggüket. Bebizonyítottam, hogy a Mini lányoknak való! És a hátralévő két napon is azért fogok harcolni, hogy megnyerjem a szakaszt!" – mondta Robby Gordon.
Más kérdés, hogy Stéphane Peterhanselt nem érdekli különösebben az amerikai dühöngése, ő a saját versenyével foglalkozik, és abban jól áll, annak ellenére is, hogy pénteken húsz percig ásta ki a Minit a homokból. Merthogy ez bárkivel megtörténhet és meg is történik. A lényeg: a francia vezet és továbbra is jó úton halad tizedik Dakar-győzelme felé. És neki alighanem csak ez számít.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős is kisebb homokhegyet hordott el annak érdekében, hogy folytathassa a versenyt. A tizenegyedik Dakarján induló pilóta szerint a verseny egyik legnehezebb szakasza volt az Ariquepa és Nazca közötti. Sokan egyetértettek vele, ugyanis az élmezőnyből is csak nagyon keveseknek nem kellett elővenni a homokfutót és a lapátot...
„Ásásszakmailag sokat fejlődtem, ez nem is kérdés. Ifjú koromban nem voltam képes ilyen rövid idő alatt elhordani egy ekkora nagy homokhegyet" – mondta Bunkoczi László, miután a páros a 32. helyen célba ért.
De menjünk sorban!
A páros nagyon jól kezdte a szakaszt, amely néhány kilométer után a tengerparton vezetett végig – Szalay élvezte a tenger illatát, s hogy nagyon gyorsan lehetett autózni a homokban. Az egyetlen, ami aggodalomra késztette az olaj volt, ami csöpögött befelé az ablakon. Azt hitte a kormányszervó ment tönkre, de szerencsére nem, mert úgy nem tudtak volna végigmenni ezen a rettentő nehéz szakaszon.
„A tengerpart után bementünk egy dobálós részre, ahol már dűnék is voltak bőven, előttünk például rögtön ott ásott két kamion és két autó, úgyhogy nem tudtam a jó nyomon menni. El is akadtunk annak rendje és módja szerint, s bár odajött egy tucat perui, és lelkesen tolta a kocsit, azon kívül, hogy rendes dolog volt tőlük, annyit segített, mint halottnak a csók. Viszont a hideg víz, amit adtak, nagyon jólesett az ásás után" – mondta Szalay.
Az Opel Dakar Team párosa ezután lendületesen folytatta az útját, de megint beért egy katlanba, ahol Kamazok és buggyk ástak. Szalayék is „elnéztek egy nyomot" (a kamionok addigra úgy szétjárták az utat, hogy a rossz is jónak tűnt), ennek megfelelően beleugrottak a fentebb már említett homokhegybe.
„Alaposan megütöttem a jobb könyökömet, amikor orral beleálltunk a homokhegybe, de ez még a legkevesebb volt, mert utána félórás ásás következett – mondta Szalay. – Ma reggel pont azt mondtam Lacinak, hogy Afrikában, amikor már csak három nap volt hátra a versenyből, már majdnem biztos volt, hogy célba érünk, itt meg... Itt meg imádkoztunk, hogy túléljük a mai napot, s most imádkozunk, hogy túléljük a holnapit. Várjuk nagyon a szervizcsapatot. A határon volt egy kis baj, nem tudtak rögtön átjönni, de késő estére a hírek szerint ideérnek, ami azért is jó, mert odaütöttük az autó elejét és hátulját is. Emellett szeretném megköszönni Sebestyén Sanyinak, hogy másfél napra kölcsönadta a szervizcsapatát, ugyanis a fiúk nélkül nehezen tudtuk volna teljesíteni a mai napot."
A nazcai tábor egyébként pont ugyanolyan, mint maga a szakasz volt – szeles, poros. Csak hogy a fiúk nehogy kiessenek a gyakorlatból...
Szombaton a verseny egyik legnehezebb szakasza vár a mezőnyre Nazca és Pisco között, amelyet a Szalay, Bunkoczi kettős az összetett 20. helyről vár.
A motorosoknál Marc Coma (ahogyan az a rajtsorrendet látva várható volt) négy percet hozott legfőbb riválisán, Cyril Despres-n. Történt ugyanis, hogy a francia elsőnek, a spanyol harmadiknak rajtolt – az négy perc különbség. Vagyis ha utoléri (és utolérte), akkor nem kell mást tennie csak vele menni és máris megvan a négy perc. (Na jó, talán néhány másodperccel kevesebb.) Marc Coma pedig elég okos volt ahhoz, hogy pontosan ezt tegye.
„Okos és gyors" – mondta róla Despres. Pedig ezek a fiúk nem nagyon szoktak hízelegni a másiknak. S hogy mi a helyzet most? Továbbra is nyíltsisakos küzdelem zajlik a két háromszoros Dakar-győztes között – Coma másfél perccel vezet Despres előtt.
Vízválasztó lesz a szombati szakasz.
Arequipa–Nazca (össztáv: 504 km, szelektív szakasz: 245 km) |
Autósok: 1. Robby Gordon, Johnny Campbell (amerikai, Hummer) 2:14:32, 2. Novickij, Schulz (orosz, német, Mini) 15:18 perc hátrány, 3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota Landcruiser) 22:06 p h., 32. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Antara) 1:56:58 ó h. Motorosok: 1. Marc Coma (spanyol, KTM) 2:24:38, 2. Barreda Bort (spanyol, Husqvarna) 2:43 p h., 3. Viladoms (spanyol, KTM) 3:10 p h. Kamionosok: 1. Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald (holland, Iveco) 2:59:00, 2. Stacey, van Goor, der Kinderen (holland, Iveco) 32 mp h. és Biasion, Albiero, Huisman (olasz, Iveco) 32 mp h. |
Az összetettben. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mini) 35:19:04, 2. Roma, Périn (spanyol, francia, Mini) 20:00 p h., 3. De Villiers, Von Zitzewitz 1:06:40 ó h., …20. Szalay, Bunkoczi 15:37:20 ó h. Motorosok: 1. Marc Coma 39:38:16, 2. Despres (francia, KTM) 1:35 p h., 3. Rodrigues (portugál, Yamaha) 1:13:49 ó h. Kamionosok: 1. Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald 40:50:55, 2. Stacey, van Goor, der Kinderen 56:30 p h., 3. Ardavicsusz, Kuzmics, Turlubajev (kazah, Kamaz) 1:39:43 ó h. |