A 29 éves kanadai pilóta Ryan Hunter-Reayjel ütközött, majd az ütközések energiáját elnyelni hivatott SAFER fal tetején gellert kapva letarolta a Trükkös Háromszög 2-es kanyarja utáni egyenes elején a kerítést, végül a pálya belső kerítésén állt meg az autója – pontosabban, ami maradt belőle.
A baleset után röviddel a korábbi legendás versenyző, ma már szakkommentátor, Paul Tracy sebtében közölte, honfitársa néhány csonttöréssel megúszta a félelmetes ütközést – ám a
kanadai pilóta családja által nyilvánosságra hozott sérüléslistából kiderült, Wickensnek alig maradt ép csontja.
E szerint Wickens törést szenvedett a mellkasi gerincszakaszon, ennek folyományaként pedig a gerincvelőt is érték sérülések, ám utóbbiak súlyosságát továbbra sem tudják meghatározni. Ezen felül eltört a nyaka, mindkét lábán a síp- és a szárkapocscsontja, mindkét kezén több törést szenvedett, ahogy több helyen eltört a jobb alkarja, négy bordája, és az egyik könyöke is – és ezen felül a mellkasát ért trauma miatt tüdőzúzódást is szenvedett.
Utóbbi szerencsére már a múlté: tíz nappal a baleset után Wickenst levették a lélegeztetőgépről, s ma már önállóan lélegzik. A baleset óta Wickenst többször megműtötték, s a napokban tervezik, hogy egy rehabilitációs intézetben folytatják a kezelését.
Ugyanakkor a pilótát foglalkoztató Schmidt Peterson Motorsports istálló közölte, a jövőben is számít a versenyző szolgálataira.
„Szeretnénk leszögezni, hogy a 6-os számú versenyautónk csak Robert Wickensé. Nem számít, mennyi időre van szüksége a teljes felépüléshez, fenntartjuk a helyét. Robert hosszú és nehéz út előtt áll, de önökkel együtt szorítunk neki” – áll a csapat közleményében.
A BALESET