Ahogy arról beszámoltunk, a szezonnyitó katari futamot követően négy csapat óvást nyújtott be a Ducati által használt (nem…) aerodinamikai elem ellen.
Egész pontosan a Repsol Honda Team Andrea Dovizioso futamgyőzelmét óvta meg, a Suzuki Ecstar csapat Jack Miller ellen, míg a Red Bull KTM Factory Team és az Aprilia Racing Team Gresini Danilo Petrucci ellen nyújtott be óvást.
A március 14-ei tűzesetet követően biztossá vált, hogy május elején Jerezben nem fog elrajtolni az első elektromos gyorsasági motoros világkupa. A szervezők kedden bejelentették az új versenynaptárat. Ennek értelmében a Le Mans-i futam is elmarad, és a Sachsenringen rajtol majd a sorozat. Új állomásként pedig Valencia csatlakozik szintén dupla fordulóval, azaz nem csökken a versenyek száma. A végleges naptár: Német Nagydíj – Sachsenring – július 5–7.Osztrák Nagydíj – Spielberg – július 5–7. San Marinó-i Nagydíj – Misano – szeptember 13–15. (dupla forduló) Valencia Nagydíj – Valencia – november 15-17. (dupla forduló) |
Azaz a pilóták motorjai ellen, mondván, hogy a lengőkarra szerelt elem elsősorban aerodinamikai elemként szolgál. A MotoGP versenybírók még a helyszínen elutasították az óvásokat, így a fent említett négy csapat fellebbezést nyújtott be.
A meghallgatásra múlt pénteken Mies-ben került sor, ahol Anand Sashidharan (indiai), Lars Nilsson (svéd) és Sakari Vuorensola (finn) jogászok hallgatták meg az érintett feleket. A délelőtt 11-kor kezdődő meghallgatás este 6-kor ért véget.
A Ducatit Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse vezérigazgatója és Fabiano Sterlacchini, technikai koordinátor képviselte, míg a másik oldalról szintén jelen volt Alberto Puig (Honda), Davide Brivio (Suzuki), Massimo Rivola (Aprilia) és Mike Leitner (KTM). A Honda és a KTM külön ügyvédekkel érkezett, míg az Aprilia és a Suzuki egy jogi képviselőn osztozott.
Danny Aldridge, a MotoGP technikai igazgatója Skype-on keresztül volt jelen.
A FIM fellebbviteli bíróságának csaknemnégy napra volt szüksége, hogy a meghallgatás után meghozza és nyilvánossá tegye döntését.
A döntés értelmében az eddigi ideiglenes eredmény végleges, azaz Andrea Dovizioso és csapata megtarthatja a Katarban szerzett 25 pontot, továbbá azt is kimondták, a kérést, hogy minősítsék illegálisnak a Ducati által használt elemet és tiltsák meg a jövőbeni használatát, visszautasítják.
A döntés ellen természetesen további fellebbezés benyújtására van lehetőség a lausanne-i székhelyű nemzetközi Sportdöntőbíróságon (CAS). A csapatoknak öt nap áll rendelkezésre, hogy továbbvigyék az ügyet.
A CAS-nak legutóbb 2015-ben kellett MotoGP-vel kapcsolatos ügyet tárgyalnia, akkor Valentino Rossi kérte a FIM versenybírók által hozott döntés megváltoztatását, de fellebbezését elutasították, így az olasznak a rajtrács végéről kellett rajtolnia Valenciában.
Az óvásról további részleteket is megtudhatnak az alábbi videóból 20.40-től: