Alonso ott folytatta, ahol Silverstone-ban abbahagyta

Vágólapra másolva!
2011.07.22. 09:59
null
Fernando Alonso nagyon gyors volt a Pirelli lágy gumijain (Fotó: Reuters)
Címkék
Fernando Alonso ott folytatta a Nürburgringen, ahol két hete a Brit GP-n abbahagyta: az eredménylista tetején, megelőzve a fő esélyesnek kikiáltott Red Bull autóit. A Formula–1-es mezőny negyede hazai pályán versenyez a Német Nagydíjon, sőt az első szabadedzésen a Paul di Resta helyére a Force India-Mercedesbe beülő Nico Hülkenberg miatt nem hat, hanem hét német pilóta ült autóba. Az edzés száraz pályán zajlott, de a felhők a pálya fölött keringtek, és a hűvös időben délután az eső is eleredhet.

 

Hűvös, őszies időben kezdődött meg a Német Nagydíj első szabadedzése, amelyen a két héttel ezelőtti Brit Nagydíjat és a tavalyi, Hockenheimben megrendezett Német GP-t megnyerő Fernando Alonso volt a leggyorsabb. A Ferrari silverstone-i győzelmét sokan a diffúzorra irányított kipufogók korlátozásának tulajdonították, de Alonso tempója arra utal, hogy a szigorítás törlése után is számolni kell a Scuderiával.

Alonso legjobb eredménye 1:31.894 perc volt, ami több mint három tizeddel jobb Mark Webber két évvel ezelőtti pole pozíciós körénél, de még 3 és fél másodperccel elmarad Michael Schunmacher 2004-es abszolút pályacsúcsától.

A Ferrari pilótája mögött a Red Bull versenyzői zárták az első edzést, majd Felipe Massa és a két McLaren-pilóta következett a sorban.

A hatfős német kontingenst a Force Indiánál erre az edzésre Paul di Resta helyére beugró Nico Hülkenberg 7 fősre bővítette, míg az olaszok Jarno Trulli lecserélése és Vitantonio Liuzzi péntek délelőtti pihentetése miatt elfogytak. Volt viszont két indiai, Narain Karthikeyan gyorsabb, Karun Chandhok lassabb volt csapattársánál – utóbbi nem csoda, hiszen Heikki Kovalainen Trullit is rendszeresen verte, és Chandhok az eddigi pénteki szabadedzéseken rendre esőben vezetett, most tudott először több körön át száraz aszfalton autózni.

A pénteki program 14 órakor a második szabadedzéssel folytatódik.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

58. NÉMET NAGYDÍJ, NÜRBURGRING
(a vb 10. futama, július 24.)
A TOVÁBBI PROGRAM
PÉNTEK
2. szabadedzés
14.00–15.30
SZOMBAT
3. szabadedzés 11.00–12.00
Időmérő edzés
14.00–15.00
VASÁRNAP
A verseny
14.00

Hűvös időben, 13 fokos levegőben kezdődött meg az első nürburgringi szabadedzést, amelyen elsőként Heikki Kovalainen hagyta el a boxutcát.

Az edzésen egy olasz pilóta sem ül autóba, Jarno Trullit ugyanis Karun Chandhok helyettesíti a hétvégén a Lotusnál, míg a Hispaniában az első edzésen Narain Karthikeyan kormányozza Vitantonio Liuzzi gépét.

Az első nyolc percben mindenki megfutotta ellenőrző körét, utolsóként Jenson Button hajtott ki a pályára. A versenyzők az erre a hétvégére közepesen kemény és lágy gumikat kapnak a Pirellitől, bemelegítő körében a többség a lágyakat használta – nem a versenyre valókat, hanem azt a plusz készletet, amit a Pirelli kipróbálásra hozott. A két, korábbi lágyhoz képest módosított keverékből az egyik készletet az első edzés után, a másikat a nap végén vissza kell adni a Pirellinek.

A tízperces csend után a pályára visszatérő pilóták közül Chandhok Lotusában a hajtűkanyarban a visszapillantó tükörből kiesett az üveg, az indiai visszament a boxba.

Az első mért kör Nick Heidfeldé, az átépített kipufogóval felszerelt Renault-val száguldó német 1:38.313-mal kezdett, majd 1:37.987-re javított.

Alonso a Ferrarival állandó sebességgel haladt, aerodinamikai tesztet végzett a Ferrari új alkatrészeivel. Nico Rosberg viszont keményen nyomta a Mercedesszel, első körében alig maradt el Heidfeld legjobbjától, a másodikban pedig 1:35.751-gyel az élre ugrott. A csütörtökön egy 1954-es Mercedes W196-ossal a klasszikus Nürburgringen köröző fiatal német 1:35.112-vel tovább javított.

Utána Lewis Hamilton érkezett az élre, a McLaren-pilóta 1:34.982-vel jelezte, hogy feledtetné az előző versenyek kisiklásait – a következő körében 1:33.576-ra javított, majd 1:32.996-os eredményt jegyzett. A hűvös időben az új lágy gumik jól bírták a folyamatos terhelést.

Közben a célegyenes végén Sergio Pérez és Rubens Barrichello is elfékezte magát, és kisodródott.

Alonso közepes, Vettel és Webber lágy gumin kezdte el a körözést. Az ausztrál és a német az élmezőnybe érkezett, de első két körében egyikük sem tudta egy másodpercnél jobban megközelíteni Hamilton legjobbját.

Webber a Dunlop-hajtűben elfékezte magát, míg Vettel a negyedik mért körében 1:32.760-nal az élre ugrott.

Alonso a keményebb keveréken 1.3 másodperces lemaradással az 5. helyen állt. Vettel 1:32.536-tal tovább javított, Webber 12 ezredre megközelítette a boxban várakozó Hamiltont.

Alonso 1.05-ös hátránnyal a 4. helyen állt, a közepesen kemény keverék neki is bevált.

Az edzés 54. percében Alonso a lágy próbagumira váltott. Az élen Vettel, Hamilton, Webber, Alonso, Button, Rosberg, Petrov, Massa, Schumacher, Alguersuari volt a sorrend.

Alonso az első lágy gumis körében 38 ezredre feljött Vettelre, aki szintén kint volt a pályán, és két ezredet javított addigi legjobbján.

A két héttel ezelőtti Brit Nagydíjat megnyerő Alonso egy visszafogottabb körben újra formába hozta gumijait, s a nap legjobb szektoridőit futva 1:32.037-tel az élre állt. Csapattársa, Massa 7 tizedes hátránnyal feljött a negyedik helyre Vettel és Webber mögé.

A legutóbbi nürburgringi futamot – két éve – megnyerő Webber Vettel elé ugrott, miközben Alonso tovább javított (1:31.981).

Az utolsó helyen álló Chandhok 23 perccel az edzés vége előtt 5 másodperces hátrányban volt csapattársához, a 16. Kovalainenhez képest.

A 8. helyen álló Schumacher a Dunlop-kanyarban elfékezte magát, a kavicságyba sodródott, de vissza tudott jönni a pályára. Glock az egyik kanyarban túlságosan ráfutott a kerékvető kőre, megsérült a Virgin első légterelője.

A GP SZÁMOKBAN
A pálya hossza: 5148 méter

A verseny: 60 kör, 308.863 km

Leggyorsabb kör: M. Schumacher (2004) 1:28.351 (átlag: 209.763 km/óra)
Teljes gázzal: 12 mp a 11-es és a 13-as kanyar között, 62% a teljes pályán. Váltások egy körben: 58

Chandhok elmozdult az utolsó helyről, de még mindig 4 másodperc volt közte és Kovalainen között. Az utolsó két helyen a két Virgin állt.

Az edzés hajrájában a Red Bull pilótái a fehér felirattal ellátott közepesen kemény gumikon száguldottak, Alonso viszont a sárga betűs lágyon folytatta.

Kovalainen a hajtűkanyar előtt lefutott a pályáról, miközben Chandhok tovább javított, 2 másodpercre faragta hátrányát társával szemben. A Hispaniánál a csak az edzésre beugró Karthikeyan ugyanennyivel állt Ricciardo előtt, s az indiai tett egy kitérőt a bukótérben.

Az utolsó percekben Alonso próbálkozott még egy gyors körrel, és a legjobb szektoridőket futva 1:31.839 percre javította a csúcsidőt.

Buemi is gyors körön volt, az 5-ös kanyarban megcsúszott, és óriási tempóban csúszott a sóderágyba, amely meg is dobta az autót. A Toro Rosso végül a kavicságy közepén állt meg.

NÉMET NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:31.894 átlag: 201.675 km/ó 30 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:32.217 0.323 mp h. 24
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:32.268 0.374 27
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:32.681 0.787 23
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:32.996 1.102 18
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:33.628 1.734 22
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:33.787 1.893 33
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:33.832 1.938 27
9. Nico Hülkenberg* német Force India-Mercedes 1:33.858 1.964 26
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:33.863 1.969 31
11. Vitalij Petrov orosz Renault 1:34.094 2.200 22
12. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:35.115 3.221 23
13. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:35.371 3.477 20
14. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:35.389 3.495 24
15. Nick Heidfeld német Renault 1:35.444 3.550 22
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:36.371 4.477 22
17. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:36.392 4.498 29
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:36.842 4.948 29
19. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:36.882 4.988 27
20. Narain Karthikeyan* indiai Hispania-Cosworth 1:38.504 6.610 22
21. Karun Chandhok indiai Lotus-Renault 1:38.765 6.871 19
22. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:39.279 7.385 24
23. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:40.109 8.215 23
24. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:40.428 8.534 22
*Tesztpilóták, csak az első szabadedzésen vettek részt
A LEGUTÓBBI 10 NÜRBURGRINGI FUTAM LEGJOBBJAI
Győzelem Pole pozíció Leggyorsabb kiör
1999 Johnny Herbert Heinz-Harald Frentzen Mika Häkkinen
2000 Michael Schumacher David Coulthard Michael Schumacher
2001 Michael Schumacher Michael Schumacher Juan Pablo Montoya
2002 Rubens Barrichello Juan Pablo Montoya Michael Schumacher
2003 Ralf Schumacher Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen
2004 Michael Schumacher Michael Schumacher Michael Schumacher
2005 Fernando Alonso Nick Heidfeld Fernando Alonso
2006 Michael Schumacher Fernando Alonso Michael Schumacher
2007 Fernando Alonso Kimi Räikkönen Felipe Massa
2009 Mark Webber Mark Webber Fernando Alonso
A 2007-es futamig Európai Nagydíjnak hívták a viadalt.
Az idei lesz a 25. Német Nagydíj a Nürburgringen
Az idei lesz a 25. Német Nagydíj a Nürburgringen
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik