Kiss Pál Tamás a tegnapi futamon rögtön a rajt után hátracsúszott az utolsó helyre, így esélye sem volt arra, hogy pontszerző helyen fejezze be első futamát a Hungaroringen. Ennek ellenére nem keseredett el, a verseny után elmondta, hogy a tapasztalatait szeretné majd a vasárnapi futamon kamatoztatni.
„Hatalmas terhelés ér minket az autóban, úgyhogy a verseny végére el is fáradtak rendesen a vállizmaim. Ezzel együtt végigbírtam a teljes versenytávot, és a fizikai felkészültségem egy pillanatig sem jelentett gátat abban, hogy megfelelően teljesítsek a pályán. Vasárnap tovább feszegetem majd az autó határait, az időmérőn szeretnék javítani a mai legjobb köridőmön, és az első verseny tanulságait levonva a rajtnál és az első körben nagyon odafigyelek majd, hogy ne veszítsek pozíciókat, mert ez jelenti a kulcsot a jó eredményhez. Holnap már sokkal tapasztaltabban vághatok neki egy új napnak, ahol mindenki újra tiszta lappal, a nulláról indulhat harcba, ezért bízom a további fejlődésben" – nyilatkozta Kiss Pál Tamás a futamot követően.
Az időmérőn jobban is teljesített, hiszen majd négy tizeddel jobb időt ért el, mint a tegnapi kvalifikáción, és végül a tizenharmadik rajthelyet szerezte meg.
A rajt után nem tudott javítani a pozícióján, de az első körökben sikerült megelőznie Nick Yellolyt, így feljött a 12. helyre. A kötelező kerékcseréjét hamar teljesítette, és ennek sajnos az lett a következménye, hogy hátracsúszott a 14. helyre. Innen is sikerült azonban visszakapaszkodnia, pillanatok alatt két pozíciót javítva ismételten a tizenkettedik pozícióban volt.
Ezután üldözőbe vette a svájci Walter Grubmüllert, de megelőznie sajnos már nem sikerült a verseny végéig. Az utolsó körben Kevin Magnussen motorja megadta magát, így végül a 11. helyen végzett Kiss Pál Tamás, vagyis egyetlen hely választotta el a pontszerzéstől... Ennek ellenére elégedett lehet a teljesítményével, hiszen mind a két futamon sikerült megelőznie csapattársát, Nyikolaj Marcenkót, és szemmel láthatóan gyorsabb volt, mint a szombati napon.
A versenyt António Félix da Costa nyerte meg, mivel a fentebb említett Magnussen az utolsó körben kiállni kényszerült (nem mellékesen a portugál első győzelmét aratta ebben a versenysorozatban). A második helyre Marco Sörensen futott be, míg a dobogó legalsó fokára Will Stevens állhatott fel. A pole pozícióból rajtoló összetett éllovas holland Robin Frijns a rajtnál csúnyán beragadt, s végül az ötödik helyen végzett.
A WORLD SERIES BY RENAULT 12. FUTAMA, HUNGARORING (30 kör) | |
1.Robin Frijns (holland, Fortec Motorsports) | 46:24.229 p |
2.Kevin Magnussen (dán, Carlim) | 1.636 mp h. |
3.Jules Bianchi (francia, Tech 1 Racing) | 12.201 mp h. |
...19. KISS PÁL TAMÁS (MAGYAR, BVM Target) | 1:14.622 p h. |
A WORLD SERIES BY RENAULT 13. FUTAMA, HUNGARORING (30 kör) | |
1. António Félix da Costa (portugál, Arden Caterham) | 46:22.008 p |
2. Marco Sörensen (dán, Lotus) | 3. 666 mp h. |
3. Will Stevens (brit, Carlin) | 10. 533 mp h. |
...11. KISS PÁL TAMÁS (MAGYAR, BVM TARGET) | 36. 422 mp h. |
Az élcsoport: 1. Robin Frijns (holland, Fortec Motorsports) 166 pont, 2. Jules Bianchi (francia, Tech 1 Racing) 142, 3. Sam Bird (brit, ISR) 139 |