Rajtbaleset rontotta el Michelisz második futamát Mogyoródon

Vágólapra másolva!
2011.06.05. 15:16
null
Michelisz a rajt után összetörte autóját a 2. futamon (Fotó: Mirkó István)
Címkék
Kettős Chevrolet-győzelem született a túraautó-világbajnokság második, közel 50 ezer ember előtt megtartott hungaroringi versenyén, amelynek rajtjánál Michelisz Norbert balesetbe keveredett, s ezért a boxutcában történt javításokat követően körhátránnyal a 15. helyen ért célba – de a verseny leggyorsabb körével örvendeztette meg szurkolóit. A győzelmet Yvan Muller, a vb címvédője nyerte meg a 12. helyről rajtoló Robert Huff előtt.

 

Sajnálhatta, aki nem ért ki az első versenyre a Hungaroringre vasárnap, a másodikon ugyanis csak az első kanyarig volt esélye a jó eredményre a korábban 2. helyen célba érő Michelisz Norbertnek, ráadásul egy zivatar is rátámadott a Hungaroringre, eláztatva azokat, akik nem a fedett lelátón foglaltak helyet.

A közelgő esőfelhők izgalmas második futamot ígértek, de Michelisz az álló rajtot kiválóan elkapva túlságosan is belelendült a célegyenes végén. Az első rajtnál bejött neki, hogy a belső íven támadott, ezúttal azonban többen is ott maradtak, a pole-ból a 3. helyre visszaeső Mehdi Bennani mögé érve későn fékezett, a marokkói BMW-jének hátulját koccintva a fűre sodródott, ahol hiába próbált már fékezni, az élre feljutó dán Kristian Poulsennek ütközött.

Mindkét BMW csúnyán összetört, a megpördülő Poulsen és Michelisz is tovább tudott menni, igaz, a magyar a defektet kapó Bennanival együtt egykörös hátrányba került.

Az eső az első kör során szakadni kezdett, olyan nagy zivatar támadt, hogy a pilóták a slick gumikon nem bírták a pályán tartani autóikat. A versenyigazgató piros zászlós szünetet rendelt el, a mezőny tagjai két kör után a célegyenesben sorakoztak, miközben Michelisz autóját a boxban toldozták-foltozták.

A húszperces szünet alatt elállt az eső, a futamot a biztonsági autó mögött indították újra. Michelisz egykörös hátránnyal a mezőny végére állt be a boxutcából, becsületből és a közönség iránti hálából teljesíteni akarta a versenytávot – no meg tesztelhette autóját slick gumikon az esőben.

Az élen Gabriele Tarquini haladt az újraindulást követően, az üldöző gyári Chevrolet-k közül az első futamot megnyerő Alain Menu a 3-as kanyar utáni emelkedőn a szalagkorlátnak csapódott, és kiesett. Az olasz éllovast ezután Yvan Muller keserítette, és meg is előzte a 7. körben.

A vizes pályán a mezőny tagjai össze-vissza csúszkáltak, igaz, miután a nap kisütött, gyorsan száradt az aszfalt. A 10. kör végén Tarquini Robert Huff szorításában kisodródott a célegyenes előtti kanyarban, és a Chevrolet brit pilótája könnyedén elhúzott az olasz mellett.

Michelisz a mezőny végén autózva a pálya száradásának köszönhetően slick gumijaival a leggyorsabb köröket futotta, ami a privát csapatban versenyzők összevetésében 3500 eurós pénzdíjjal jár.

A végén kettős Chevrolet-győzelem született, s Menu első futamon aratott győzelmét is ideszámítva a gyári csapat mindhárom pilótája felállhatott a dobogóra.

Michelisz Norbert a második verseny után értékelte a két futamot.

„Nem igazán hittem benne, hogy utol lehet érni Menut az első versenyen, mert bár közelebb kerültem hozzá, magabiztosan tartotta előnyét. Néha nem volt olyan gyors, mint előzetesen vártam, talán túlságosan is kímélte a gumijait. Azért arra eléggé vigyázott, hogy ne kerüljek túl közel hozzá – mondta Michelisz. – A közönséget nem tudtam hallani az autóból, de ha balra néztem, beleborzongtam a látványba."

A második verseny rajtja kapcsán elismerte a felelősséget, és bevallotta, nem számított arra, hogy ilyen korán fékeznek a riválisai.

„Az álló rajt után meglepett, milyen korán fékeznek a többiek, nem számítottam erre, ezért mentem neki hátulról Bennaninak, és azért kerültem a fűre, hogy elkerüljem a nagyobb ütközést. Nagyon sajnálom Bennanit és Poulsent is, utóbbival jó barátok vagyunk, nem akartam tönkretenni a versenyét."

TÚRAAUTÓ-VB, HUNGARORING, 2. FUTAM (14 kör)
1. Yvan Muller (francia, Chevrolet Cruze)
2. Robert Huff (brit, Chevrolet Cruze) 3.631 mp h.
3. Gabriele Tarquini (olasz, Seat Leon) 10.106 mp h.
4. Tom Coronel (holland, BMW 320 TC) 11.659 mp h.
5. Tiago Monteiro (portugál, Seat Leon) 22.995 mp h.
6. Franz Engstler (német, BMW 320 TC) 23.070 mp h.
…15. Michelisz Norbert (magyar, BMW 320i) 1 kör h.
A vb élcsoportja: 1. Huff 150 pont, 2. Muller 119, 3. Menu (svájci, Chevrolet) 104, 4. Tarquini 75, 5. Monteiro 74, 6. Coronel 52, 7. Michelisz 46
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik