Amikor már azt hittük volna, hogy a felvezető körben feladott magyarországi versenynél nem lehet fájdalmasabb Michelisz Norbert számára, jött a második futam a Hungaroringen. A Honda bravúros szerelési munkáját követően a magyar pilóta elrajtolhatott az utolsó helyről, s bár koccant az első körben, fokozatosan feljött, és már a hatodik helyen haladt.
Az utolsó körökben az ötödik helyért csatázott, de nem tudott előzni. Aztán fél körrel a vége előtt az eleve gyanúsan féloldalasan mozgó Honda bal hátsó kereke kitört – talán még az első körben történt koccanásban sérült meg. Michelisz így is behozta a 10. helyre a „háromkerekű” Civicet, szerzett egy pontot ezen a hétvégén, s visszaesett a pontverseny 6. helyére.
Ficza Ferenc a 14. helyen ért célba a Zengő-Hondával.
A győzelmet a vb-címvédő José María López szerezte meg a másik gyári Citroën, Yvan Muller előtt.
WTCC, HUNGARORING
2. FUTAM
A verseny élcsoportja: 1. José María López (argentin, Citroën) 17 kör, 2. Yvan Muller (francia, Citroën) 2.821 mp h., 3. Tiago Monteiro (portugál, Honda) 14.981 mp h., 4. Thed Björk (svéd, Volvo) 18.026 mp h., 5. Tom Chilton (brit, Citroën) 19.834 mp h., 6. Rob Huff (brit, Honda) 24.535 mp h., …10. Michelisz Norbert (magyar, Honda) 36.867 mp h., …14. Ficza Ferenc (magyar, Honda) 1:13.924 p h.
A vb állása: 1. López 106, 2. Monteiro 94, 3. Bennani 77, 4. Huff 60, 5. Muller 54, 6. Michelisz 53
A VERSENY TUDÓSÍTÁSA
A versenyt López nyerte meg Muller és Monteiro előtt.
17. kör Michelisz nem tudja támadni Chiltont, sőt, a bal hátsó kereke kitört. Még így is behozta a10. helyre a Hondát. Micsoda balszerencse!
15. kör Chilton nyomában Michelisz. Az 5. hely a tét, de a Citroënt nehéz lesz megelőzni.
13. kör Björk támadja a 3. helyen haladó Monteirót. Michelisz megelőzte Coronelt, és már a 6. helyen halad, mert Huff letöltötte büntetését.
12. kör Huff áthajtásos büntetést kap Muller meglökéséért. A Coronelt támadó Michelisz egy előzéssel és Huff büntetésével a 6. helyre jöhet fel.
10. kör Michelisz a Chilton, Coronel, Catsburg hármast támadja. Huff utolérte a két Citroënt, és a kettes kanyarban Mullert meglökve előzött.
Michelisz megelőzte Catsburgot, Coronel lehet a következő.
Filippi visszaesett, Ficza a 13. helyen.
9. kör Muller Lopezt gyötri, mögöttük Huff és Monteiro nincs támadási pozícióban.
8. kör Ekblom is pipa, Michelisz a 9. Ficza a 14. helyen ragadt. Bennani pedig beszorult a Valente, Ekblom duó mögé, nem tud Michelisz nyomába eredni.
7. kör Michelisz a 2-es kanyarban megelőzte Valentét is, már a 10. helyen halad, de Bennani jön mögötte.
Elöl López és Muller idei első kerék kerék elleni csatáját vívja az élen.
6. kör Michelisz Valentét támadja a 12. helyért. A 11. helyen haladó Filippi feltartja a Ladát.
Tarquini és Björk ütközött, az olasz kicsúszott. Michelisz és Valente megelőzte Filippit.
Újraindult a verseny.
5. kör A biztonsági időszak miatt két körrel hosszabb a táv, 17 körös így a második futam.
4. kör A safety car mögött López, Muller, Huff, Monteiro, Tarquini, Björk, Catsburg, Coronel, Chilton, Ekblom az első tíz sorrendje, Michelisz a 13., Ficza a 14., Bennani a mezőny végén a büntetése után.
A visszajátszásokból kiderült, hogy Valente az első körben meglökte Micheliszt, úgy került elé.
3. kör A hibázó Huffot megelőzte Muller, az első két helyen a két gyári Citroën. A célegyenes végén a gumifalba csapódó Demoustier miatt bejött a biztonsági autó.
2. kör Bennani áthajtásos büntetést kapott Monteiro meglökéséért. A kör végén le is töltötte a büntetést.
1. kör Bennani meglökte Monteirót, majd a Huffot támadó Muller hibázott. De a francia így is Bennani előtt, a 3. helyen maradt.
López, Huff, Muller, Bennani, Monteiro, Tarquini, Björk, Catsburg, Coronel az első tíz sorrendje. Michelisz a 14., Ficza a 15. helyen.
RAJT López jól indult, mögé feljött Huff, Muller és Monteiro. Michelisz kisodródott az első kanyarban, de nem sérült meg az autója.
FELVEZETŐ KÖR Még egyik autó sem romlott el…
Michelisz azt mondja, az első verseny balszerencséje után inkább csak élvezni akarja a második futamot, de lát esélyt a pontszerzésre, főleg az eső miatt.
17.15 Zengő Zoltán csapatfőnök tudja, hogy a második versenyen nincs akkora esély a bravúrra, mint az elsőn, hiszen Ficza nincs már gumielőnyben.
17.14 Ez a verseny nem 14, hanem 15 körös lesz, az idén mindenhol eggyel hosszabb a második futam.
17.13 Minden készen áll a második futamra. És tényleg nem taktikázik senki a slick gumikkal, mindenki esős aszfaltra való abroncsokon száguld.
17.11 López indul az élről, mögötte Tom Coronel, Huff, Monteiro, Thed Björk és Nicky Catsburg sorakozik majd. Azaz az első hat helyen öt márka pilótái sorakoznak.
17.08 Ficza azért vigaszt nyújtott a célegyenesbeli fedett lelátót teljesen megtöltő közönségnek.
17.07 Persze Michelisz nem azt mondta az első verseny után, hogy a motorhibája miatt megúszott egy, a többi élmenőihez hasonló versenyt, hanem természetesen bánta, hogy az érte kilátogató közönség csalódottan nézhette a futamot.
17.06 Az első versenyen Michelisz és Rob Huff elöl száraz, hátul vizes pályás gumikon rajtolt (volna…), míg Monteiro és a két gyári Citroën elöl és hátul is slickeken vágott neki a versenynek. Michelisz a felvezető körben motorhiba miatt kiesett, míg fő riválisai Huff, Monteiro, Yvan Muller, José María López sorrendben a 11–14. helyen értek célba, azaz szintén nem szereztek pontot.
17.05 Az eső folyamatosan esik, most már bizonyára mindenki elöl és hátul is vizes pályára való gumikat fog használni.
17.04 A Honda jó híreket kapott a két verseny között, az FIA szabályosnak találta autói padlólemezeit, így a gyári pilóták megtarthatják a szombati időmérőn szerzett pontjaikat, és Ficza Ferenc is azt a kettőt, amelyet az első futam kilencedik helyezéséért kapott. S a második versenynek már nem azzal a tudattal kell nekivágniuk, hogy talán hiábavaló lesz a törekvésük.
17.03 Köszöntjük olvasóinkat a WTCC magyarországi hétvégéjének második futamát végigkísérő cikkünkben!
A gyári Honda az első futam óta azon dolgozott, hogy kicserélje a turbót Michelisz Norbert Honda Civicjében. Sikerült!