Alonso nyert, Räikkönen reményei kezdenek elszállni

Vágólapra másolva!
2005.07.24. 15:30
Címkék
Fernando Alonso és a Renault győzelmét hozta az 53. Formula-1-es Német Nagydíj, a világbajnokság idei 12. futama. A 23 éves spanyol pilótának ez volt az idei hatodik (pályafutása hetedik) elsősége, s a mostani azért is külön értékes, mert legnagyobb vetélytársa, Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) a 36. körben műszaki hiba miatt, vezető helyről feladta a küzdelmet. A második helyen Juan Pablo Montoya végzett a másik McLarennel, míg az egyre jobban szereplő Jenson Button (BAR-Honda) végzett a 3. helyen. A világbajnoki cím sorsa eldőlni látszik Fernando Alonso javára.
A rajt pillanatai Hockenheimben: Räikkönen már éppen befordful az első kanyarba (fotók: Reuters)
A rajt pillanatai Hockenheimben: Räikkönen már éppen befordful az első kanyarba (fotók: Reuters)
A rajt pillanatai Hockenheimben: Räikkönen már éppen befordful az első kanyarba (fotók: Reuters)
A rajt pillanatai Hockenheimben: Räikkönen már éppen befordful az első kanyarba (fotók: Reuters)
A rajt pillanatai Hockenheimben: Räikkönen már éppen befordful az első kanyarba (fotók: Reuters)
A rajt pillanatai Hockenheimben: Räikkönen már éppen befordful az első kanyarba (fotók: Reuters)

Igen kemény rajtot láthattunk Hockenheimben, de az igazán agresszív kiszorítósdi inkább a mezőny második felét jellemezte. A lökdösődésben egy csomóan elhagyták a pályát, Szato Takuma (BAR-Honda) elveszítette az első vezetőszárnyát, ütközött Rubens Barrichello (Ferrari) és Jacques Villeneuve (Sauber-Petronas). Mark Webber (Williams-BMW) már a harmadik körben a boxba hajtott, de be kellett ugrania a boxba Jarno Trullinak (Toyota), majd később Villeneuve-nek és Robert Doornbosnak (Jordan-Toyota) is.

Az élen Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) meglehetősen tisztán eljött, és megőrizte az első helyet, Jenson Button (BAR-Honda) azonban elveszítette a második pozíciót Fernando Alonsóval (Renault), aztán a harmadikat is Michael Schumacherrel (Ferrari) szemben. A legnagyobb ugrást Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) hajtotta végre, aki az utolsó kockából rajtolt, de az első kör végén már a 11., majd nem sokkal később már a kilencedik volt.

Az első kör végén Räikkönen, Alonso, M. Schumacher, Button, Nick Heidfeld (Williams-BMW), David Coulthard (Red Bull-Cosworth), Felipe Massa (Sauber-Petronas), Giancarlo Fisichella (Renault) és Christian Klien volt a sorrend.

Räikkönen az élen hatalmas tempóra kapcsolt, sorra futotta a verseny leggyorsabb köreit, így Alonsónál körönként átlagban négy tizeddel, Michael Schumachernél egy másodperccel volt gyorsabb.

Szavazás

Ki lesz az idén a Formula–1 világbajnoka?

Az élmezőny tagjai közül Button és Coulthard jelentkezett először a boxban tankolásra, majd a 23. körben Alonso és Michael Schumacher is megállt egy feltöltés erejéig. Räikkönen száguldott tovább, olyannyira, hogy újabb abszolút leggyorsabb kört autózott.

A finn két körrel később állt ki, az előnye ekkor 33,6 másodperc volt Alonso előtt. Az üzemanyagfelvétel kilenc másodpercig tartott, Räikkönen előnye pedig éppenséggel nem csökkent, hanem nőtt Alonso előtt. És láss csodát, Montoya volt már a harmadik. Na nem sokáig, mert a 28 körben ő is kijött tankolni, és ötödikként folytathatta a versenyt. Visszaállt a Räikkönen, Alonso, M. Schumacher, Button sorrend. Alonso hátránya 11 másodperc, Schumacheré fél perc volt a McLaren finn pilótája mögött. Montoya mögött Coulthard, Fisichella és Ralf Schumacher (Toyota) haladt még pontszerző helyen.

Örömmámor spanyol zászlóval – Alonso a célban
Örömmámor spanyol zászlóval – Alonso a célban
Örömmámor spanyol zászlóval – Alonso a célban
A Ferrari hétszeres világbajnokára a 32. kör táján már nagyon "rámászott" Button, de a címvédő egy ideig gond nélkül tartotta a vehemens brit ifjoncot.

A 36. körben kisebbfajta tragédia következett be a McLaren-Mercedes szempontjából: Kimi Räikkönen autója egyszerűen megállt a pályán, a bajt valószínűleg a váltó hibája okozta. Ez volt idén a harmadik alkalom, hogy a 25 esztendős finnt a versenyen hagyta cserben az autója, azonban ha ehhez hozzávesszük még a finn pilótát a Francia Nagydíj és a Brit Nagydíj edzésein sújtó motorhibákat, akkor igazán nem állíthatjuk, hogy Räikkönen az utóbbi időben a szerencse fia. A McLaren pedig hiába gyors, ha nem képes egy megbízható autót adni a pilótáinak, akkor már most búcsút mondhat mindkét világbajnoki címnek. Mint ahogy nem vitás, hogy az év végi győzelem a mai verseny után szinte elérhetetlen távolságban van Räikkönen számára.

A 45. körben Button az úgynevezett Spitzkehre (hajtűkanyar) előtt egy rendkívül határozott és jó értelemben véve aggresszív manőverrel megelőzte Michael Schumachert, majd a rögtön a kör végén kijött másodszor is tankolni. Nem sokkal később M. Schumacher és és Alonso is meglátogatta a szerelőit, csak Montoya bírta még mindig benzin nélkül.

Az almaradhatatlan pezsgőfürdő
Az almaradhatatlan pezsgőfürdő
Az almaradhatatlan pezsgőfürdő

Győztes szavak:
Fernando Alonso: „Fantasztikus nap volt, amely számomra tökéletesen sikerült. Az az autó egyensúlya a rajttól a célig remek volt, a boxkiállások alatt sem kellett változtatnunk a beállításokon. Mindez azonban nem volt elég ahhoz, hogy Kimivel tartani tudjam a lépést. Azonban miután ő kiesett, már eléggé unalmas volt a verseny, mert nagy volt az előnyöm. A McLaren-Mercedes egyébként az egész hétvégén dominált, de a versenyen már a mi tempónk is jobb volt, mint az időmérő edzésen. A következő versenyeken még fejlődnünbk kell, ha le akarjuk győzni őket, mert még mindig gyorsabbak nálunk. A verseny hetven körös és nem harminc, és mi célba értünk.”
Montoya 11 körrel a leintés előtt állt ki másodszor, és nemcsak Michael Schumachert, hanem Jenson Buttont is megelőzte, így a 20. helyről rajtolva e pillanatban ő volt a második.

Az utolsó előtti kör végén Giancarlo Fisichella megelőzte a pozíciót már hosszú körök óta kétségbeesetten, de egyre reménytelenebbül védő Michael Schumachert, így a Renault még eggyel több pontot szerzett.

Alonso gond nélkül nyerte meg a versenyt, s ezzel az idén hatodszor ünnepelhetett a dobogó tetején. Juan Pablo Montoya és a McLaren erejét mutatja, hogy az utolsó rajtkockából lett második, a McLaren teljes kudarcát viszont az, hogy Räikkönen alá megint egy műszaki hibás járgányt adtak. Michael Schumacher részéről a mai szereplés ezzel a Ferrarival jó eredménynek tekinthető.
53. NÉMET NAGYDÍJ, a 2005-ös vb 12. futama, a végeredmény :
1.F. AlonsospanyolRenault1:26:28,599 óra
2.J. P. MontoyafinnMcLaren-Mercedes+ 22,569 mp
3.J. ButtonbritBAR-Honda+ 24,422 mp
4.G. FisichellaolaszRenault+ 50,587 mp
5.M. SchumachernémetFerrari+ 51,690 mp
6.R. SchumachernémetToyota+ 52,242 mp
7.D. CoulthardbritRed Bull-Cosworth+ 52,700 mp
8.F. MassabrazilSauber-Petronas+ 56,570 mp
9.Christian Klienosztrák Red Bull-Cosworth+ 1:09,818 perc
10.R. BarrichellobrazilFerrari+ 1 kör
11.N. HeidfeldnémetWilliams-BMW+ 1 kör
12.T. SzatobritBAR-Honda+ 1 kör
13.C. AlbershollandMinardi-Cosworth+ 2 kör
14.J. TrulliolaszToyota+ 3 kör
15.J. VilleneuvekanadaiSauber-Petronas+ 3 kör
16. N. KarthikeyanindiaiJordan-Toyota+ 3 kör
17.T. MonteiroportugálJordan-Toyota+ 3 kör
18.R. DoornboshollandMinardi_Cosworth+ 4 kör
19.Mark WebberausztrálWilliams-BMW+ 12 kör
Nem fejezte be a versenyt:
32. körKimi RäikkönenfinnMcLaren Mercedeshidraulikus hiba
Leggyorsabb kör:
Kimi RäikkönenfinnMcLaren Mercedes1:14,873 perc
---- Juan Pablo Montoya:
"Bosszús vagyok, mert a sebességem alapján nekem kellett volna nyernem. Az időmérőn azonban hibáztam, amiért bocsánatot is kértem, de a futamon végül feljöttem a dobogóra."

Jenson Button:
"Nagyon élvezetes verseny volt, jó volt csatázni Michael Schumacherrel, de sok időt veszítettem mögötte, talán emiatt nem lettem második."

Kimi Räikkönen:
"Mit mondhatnék? Mindig szörnyű kiesni, de ha a baj ilyen nagy előnynél következik be, az még rosszabb. Ennél mélyebbre nem lehet süllyedni, megint egy megnyert verseny úszott el. Úgy érzem, már csupán matematikai esélyem van a világbajnoki cím megszerzésére."

Hírek a Formula-1 világából

Megvennék a SLEC-t
A hongkongi Hutchinson Whampoa konglomerátum jelezte: kész megvásárolni a Formula-1 kereskedelmi jogait birtokló SLEC vállalat 75 százalékos részesedését a jelenlegi tulajdonosaitól. A három bank által birtokolt rész csak Bernie Ecclestone beleegyezésével kerülhet új tulajdonoshoz, az F1 vezetőjének azonban nem tetszik az ötlet, hogy az ismeretlen médiavállalathoz kerüljön a többség.

Kész a csapatok tervezete
A Formula-1-től való elszakadást tervező csapatok és autógyárak vezetői szombat este megegyeztek a 2008-ban beindítandó saját sorozatuk szabályairól, amelyeket ma hoznak nyilvánosságra. Az FIA már korábban közölte saját módosításait a Formula-1-ről, a csapatok új tervei nagyban hasonlítanak a szervezet szabályrendszeréhez, a hírek szerint csupán elhanyagolható eltérések vannak.

Irvine-nak kell a Minardi?
Paul Stoddart, a Minardi csapatvezetője elárulta, hogy Eddie Irvine a csapata megvásárlására készül, és erről már tárgyaltak is Monacóban. Az 1999-es idény második helyezett versenyzője Hockenheimben is találkozott az ausztrál tulajdonossal, aki megfelelő ajánlat esetén kész túladni istállóján. Irvine már a Jordannél is próbálkozott, de nem saját pénzéből, hanem az orosz Rusztam Tarikóéból. ---- Alonso: azt a kétszázát!
A 61. versenyén rajtoló Fernando Alonso hetedik győzelmét aratta
a száguldó cirkuszban (a Renault egykori menője, René Arnoux neve mellett is hét siker szerepel a lajstromban), ebben az idényben a hatodikat. Pontszerző, egyben dobogós sorozata három futam óta tart a spanyolnak, aki hockenheimi tíz pontjával túljutott a 200-as ponthatáron (201) - ő a 31., akinek sikerült ez a bravúr.

Újoncok és öreg rókák
Robert Doornbosszal 713-ra bővült a Formula-1-ben valaha elrajtoló pilóták száma; a holland a 164., aki egy startot könyvelhet el. Jóval előrébb tart nála Rubens Barrichello és David Coulthard, előbbi a 207., utóbbi a 186. versenyét futotta a hét végén. Ha semmi sem jön közbe, Mogyoródon mindkét öreg róka befogja az örökrangsorban előtte lévőt: Andrea De Cesarist (208) és Nigel Mansellt (187).

Michael és Ralf Schumi szorgosan gyűjtöget
Bár egyikük sincs csúcsformában, a Schumacher fivérek szépen gyűjtögetik a pontokat. Schumi I egyhuzamban hetedszer került be a pontzónába, öccse pedig - nem számolva a Michelin által bojkottált indianapolisi viadalt, amely előtt egyébként is csúnya balesetet szenvedett, ezért Zonta ült bele az autójába - sorozatban negyedik futamán szerzett pontot.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik