Alonso nem fogja vissza magát

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2005.09.12. 00:00
Címkék
A csapatok megkezdték idei utolsó kollektív tesztelésüket Silverstone-ban, mielőtt elutaznának az idény utolsó három versenyére. Közben néhányan azzal "vádolják" Alonsót, hogy már nem akar küzdeni, csak azt tartja szem előtt, hogy mindig célba érjen, és megőrizze előnyét Kimi Räikkönen előtt.
Alonso hajszálnyira áll attól, hogy világbajnoki címet ünnepelhessen
Alonso hajszálnyira áll attól, hogy világbajnoki címet ünnepelhessen
Alonso hajszálnyira áll attól, hogy világbajnoki címet ünnepelhessen
Alonso hajszálnyira áll attól, hogy világbajnoki címet ünnepelhessen
Alonso hajszálnyira áll attól, hogy világbajnoki címet ünnepelhessen
Alonso hajszálnyira áll attól, hogy világbajnoki címet ünnepelhessen
A világbajnoki címhez ezt kell tennie, és úgy tűnik, ha belegebed, akkor sem képes felvenni a kerék kerék elleni versenyt a szezon második felére nagyon felgyorsuló McLaren-Mercedesekkel. Az idény elejétől fogva megbízható Renault-ról a spanyol vb-éllovas elmondta, hogy Belgiumban nem lehetett többet kihozni belőle. Társa, Giancarlo Fisichella megpróbálta, és a lapos szárnybeállítások miatt ki is csúszott az Eau Rouge-ban.

"A gyors kanyarokban nagyon nehéz volt irányítani a kocsit, rendre éreztem, hogy a fara ki akar billenni, ami nagyon kellemetlen volt. A száraz aszfalton folyó edzéseken nem tapasztaltam ezt a bizonytalanságot, ezért furcsa volt a verseny. Néhányszor megcsúsztam az Eau Rouge-ban, óriási szerencse, hogy meg tudtam fogni a kocsit. Az ilyen pillanatok után senki se csodálkozzon, hogy nem megyek padlógázzal" - fogalmazott Alonso.

A Renault-istálló már biztosra veszi Alonso világbajnoki címét, ezért inkább a konstruktőrök közötti csatározásra összpontosít. "Hat pont elég a trófea megszerzéséhez, azaz dobogóra kell állnom Brazíliában. Új alkatrészeket kapunk, és egyébként is fekszik nekünk az interlagosi pálya, úgyhogy derűlátó vagyok" - mondta Alonso, akivel egyetértett Flavio Briatore csapatfőnök. "Ez már túl sok Räikkönennek, nem hiszem, hogy utoléri Fernandót. Sokkal izgalmasabb a konstruktőr-világbajnokság, abban az utolsó pillanatig nagyon oda kell figyelnünk" - szögezte le Briatore.
Alonso elképesztően szerencsés, zsinórban a harmadik versenyen lett második a McLaren balszerencséje miatt. Isztambulban Montoya ütközött, majd kicsúszott, Monzában Räikkönennek motort cseréltek a verseny előtt, kereket futam közben, Spában pedig ismét a kolumbiai karambolja kedvezett neki. A vasárnapi viadal hajrájában a száraz pályára alkalmas gumival igencsak felgyorsuló Antonio Pizzonia vissza akarta venni körét, amikor belehajtott Montoyába.

"A boxból kijövet azonnal gyorsabb voltam nála, meg is lepett, milyen lassú. Az egyenes végén nagyon korán fékezett, tisztában voltam vele, hogy engem akar elengedni. Mégis befordult a saját ívén, ekkor meg már nem tudtam mit tenni" - mondta Pizzonia, aki Brazíliában is helyettesítheti a vasárnapi kerékpárbalesete óta vállsérüléssel bajlódó Nick Heidfeldet (a német az Olasz és a Belga GP-t agyrázkódás miatt hagyta ki).

Szavazás

Ki nyeri a Brazil Nagydíjat?



Montoya a hivatalos sajtóanyagban azt mondta, sajnálja a balesetet és csapatát is, Ron Dennis csapatvezető azonban ki is mutatta felháborodását. A szakember egyrészt nem értette Pizzonia hevességét, másfelől a Williams taktikáját. "Hogy képzelték, hogy négy kör alatt behozza azt a huszonöt másodpercet, amit a kerékcserével elvesztett?!" - értetlenkedett Dennis. mPizzonia a verseny utáni tárgyaláson részben kimagyarázta magát, és megúszta nyolcezer dolláros büntetéssel. Szato Takuma nem volt ilyen szerencsés, neki Interlagosban tíz rajthellyel hátrébb kell rajtolnia ahhoz képest, amilyen pozíciót elér a hivatalos időmérőn. A japán a 14. kör elején szállt bele hátulról Michael Schumacher Ferrarijába, és a koccanás után mindkettejük versenye véget ért.

A német mérges volt, mert a vizes pályán képesnek tartotta magát a jó eredmény elérésére, és a verseny végét látva nem volt alaptalan az elképzelése, még a dobogóra is felférhetett volna. "Michael általában nyugodt marad az ilyen eseteknél. Az viszont, hogy még a pályán odament Szatóhoz, mutatja, milyen remek esélyünk volt a jó eredmény elérésére. Ebből a reakcióból is látszott, hogy cseppet sem változott a hozzáállása" - mondta Todt.


A hátralévő versenyek: Brazil Nagydíj (szeptember 25.), Japán Nagydíj (október 9.), Kínai Nagydíj (október 16.)

Szavazás

Ki lesz az idén a Formula–1 világbajnoka?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik