Kieséses rendszerű edzés lesz jövőre a Formula–1-ben

Vágólapra másolva!
2005.10.24. 18:33
Címkék
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Formula1-es szakbizottsága ma elfogadta az időmérő edzések új lebonyolítási rendjére vonatkozó javaslatot, így a 2006-os világbajnoki idénytől bevezetik az úgynevezett kieséses rendszerű kvalifikációs tréningeket a száguldó cirkuszban. Több csapat ugyan ellenzi az új megoldást, de ez a sportág világszervezetét láthatóan nem nagyon érdekli. Újra bevezetik a kerékcseréket is.
A cél az, hogy az edzés hasonlóan izgalmas legyen a Formula1-ben, mint maga a verseny
A cél az, hogy az edzés hasonlóan izgalmas legyen a Formula1-ben, mint maga a verseny
A cél az, hogy az edzés hasonlóan izgalmas legyen a Formula1-ben, mint maga a verseny
A cél az, hogy az edzés hasonlóan izgalmas legyen a Formula1-ben, mint maga a verseny

Eldőlt, hogy a jövő évtől a kieséses rendszerű időmérő edzéseket alkalmazzák majd a Formula–1-es gyorsasági autós világbajnoki sorozatban. Az új szisztémát – amelynek kiagyalója Bernie Ecclestone, a száguldó cirkusz első számú vezetője – ma fogadta el a Nemzetközi Automobil Szövetség szakbizottsága.

A kvalifikáció 2006-tól három részből áll majd. Az első negyedóra után nem folytathatja az edzést – azaz kiesik – az öt legrosszabb idővel rendelkező versenyző. Ugyanez megismétlődik az első félóra végén, ekkor újabb öt autó számára ér véget a gyakorlás. Ez a tíz pilóta az addig elért ideje alapján sorakozhat majd fel a rajtrácson.

A megmaradt tíz versenyautó ezt követően húsz percig körözhet majd a pályán, és természetesen a leggyorsabb közülük megszerzi a pole pozíciót. Az FIA azt reméli, hogy a kieséses rendszerű tréningek sokkal izgalmasabbá teszik majd a szombati napokat a Formula–1-ben.

Az F1Racing.net című internetes szaklap így képzelte el az új hátsó szárnyat
Az F1Racing.net című internetes szaklap így képzelte el az új hátsó szárnyat

Mint ismeretes, a jelenlegi rendszerben egy pilóta mindössze egy gyors kört tehet meg a kvalifikáció során, javításra nincsen lehetőség. Mostanáig egyszerre csak egy autó tartózkodhatott a pályán, illetve mire az adott pilóta megkezdte a gyors körét, az előzőnek elvileg vissza kellett érnie a boxba.

A hétfői tanácskozáson – amelyen Max Mosley FIA-elnök mellett a tíz csapat képviselője is részt vett – arról is határoztak, hogy újra bevezetik a kerékcseréket.

Az összes csapat támogatta azt az elképzelést, hogy az előzések megkönnyítése végett radikálisan átalakítsák az autók hátsó szárnyait, de erre jövőre még nem, majd csak 2007-ben kerülhet sor. Az új megoldás neve: Centreline Downwash Generating Wing (a középvonalban lefelé irányuló áramlást okozó szárny). A CDG-szárny mellett ismét kiszélesítik majd az autók hátsó gumiabroncsait.

"Ez az új találmány fontos a Formula–1 jövője szempontjából – mondta Max Mosley. – A CDG-szárny bevezetésével éppen azt tudjuk adni a szurkolóknak, amit szerettek volna: fej fej, kerék kerék melletti versenyt sokkal több előzéssel."
Legfrissebb hírek

Mohamed Szalah Liverpoolban marad; A Veszprémnek és a Szegednek is jókor jön a négyes döntő

E-újság
31 perce

Sportpacifikálás – Csinta Samu publicisztikája

Egyéb egyéni
32 perce

A liverpooli trónt választva – Smahulya Ádám jegyzete

Angol labdarúgás
33 perce

Hosszabbításban nyert a Panathinaikosz, véget ért az alapszakasz az Euroligában! – VIDEÓK

Kosárlabda
34 perce

Férfi vízi vk: magyar–görög és spanyol–horvát elődöntőt rendeznek

Vízilabda
49 perce

„A McLaren egy másik bolygón van" – a Ferrarit bosszantja a nagy hátrány

F1
53 perce

A Valencia egygólos győzelemmel megelőzte a Sevillát

Spanyol labdarúgás
54 perce

Szenzációs kapusteljesítménnyel és „japán” duplával ért el bravúros győzelmet a Reims

Francia labdarúgás
1 órája
Ezek is érdekelhetik