Reuters
Kimi Raikkönen pályafutása során tizedszer indulhat a pole pozícióból
Reuters
Kimi Raikkönen pályafutása során tizedszer indulhat a pole pozícióból
A 21. Formula-1-es Magyar Nagydíj hivatalos időmérőjére igencsak kihatott a szombat délelőtti, harmadik szabadedzés, amelyen a brit Jenson Button (Honda) autója kigyulladt. A pilóta csak a tartalékautóval tudott tovább menni, tehát ő mindenképpen tíz hellyel hátrébbról kezdheti a holnapi futamot.
Az eset azonban másokra, köztük leginkább a német Michael Schumacher teljesítményére is kihatott, aki a jelek szerint hiába futotta 1:20.795 perccel a mezőny hétvégi legjobbját, legalábbis szombat délelőttig.
Button balesetét követően annak rendje és módja szerint piros zászlóval jelezték, hogy a pályán gond van, ám a Ferrari hétszeres világbajnoka három autót is megelőzött, ami elméletben tilos. (A versenypremierre készülő lengyel Robert Kubica (BMW) is előzött, de ő megúszta a büntetést.) Dolgozhatott ismét a sportfelügyelő bizottság.
Reuters
Michael Schumcaher a súlyos büntetés ellenére is a 11. helyről rajtolhat, köszönhetően az időmérőn futott legjobb köridőnek
Alonso a pénteki, második szabadedzésen a célegyenesben összekülönbözött az általa indokolatlanul lassúnak vélt Robert Doornbosszal. A spanyol jobbal bemutatott vetélytársának, majd bevágott elé és a kanyarban lefékezett előtte – mintha Budapest belvárosában lettek volna –, így a mai időmérőn minden harmadban két másodpercet hozzáadnak legjobb köridejéhez.
Már elkezdődött az időmérő, amikor hivatalosan is megerősítették a korábbi „zuhanyhíradós” hírt: spanyol riválisához hasonlóan Michael Schumachert is a két másodperces büntetéssel sújtották!
Barrichello, majd Coulthard, Klien és Button tartották az időmérő első harmadának körrekordját, majd jött Alonso, aki egy 1:20.420 percet repesztett. Plusz, ugye a két másodperc…
Raikkönen is rákapcsolt, aki minden szektorban a legjobb időt mente, végül 1.20.080 perccel zárt.
A két Ferrari csak az első harmad végén jött ki. Négy perc sem volt hátra, amikor Michael Schumacher még a boxban volt. A csapatból elsőként Felipe Massa próbálkozott gyors körrel, nem hiába: 1:19.742 perccel már ő volt az élen.
És jött végre Michael Schumacher! De még hogy! Egy félelmetesen legjobb idővel, 1:19.440 perccel, amellyel figyelembe véve a szabadedzéseken mutatott teljesítményét nyeregben érezhetné magát, ha nem lenne a büntetés.
Reuters
A címvédő Fernando Alonso a második helyről indulhatna, így azonban meg kell elégednie a 15. hellyel
Alonsónak viszont az első harmad végén újra gyors kört kellett futnia, mert a büntetéssel együtt már most kiesett volna az időmérő további versengéséből! A 17. helyről rajtolni pedig ilyen kiélezett küzdelemben, több mint kétséges. A spanyol aztán bebizonyította nem hiába ő a világbajnoki címvédő, tovább éltette a reményeit.
Az első harmad legnagyobb meglepetését Nico Rosberg (Williams) kiesése és Tiago Monteiro (Midland) továbbjutása jelentette.
És kezdődhetett a második harmad, amelyben Michael Schumacher az elsővel ellentétben ezúttal korán odatette magát és 1:19.462 percet ment. De a többiek is kezdtek begyorsulni, így a német pilóta folytatását illetően ez nem sok jóval kecsegtetett.
Ahogy várni lehetett, Massa, Raikkönen és Barrichello csatázott egymással az élen, mármint a Ferrari német pilótája után, aki ugye ebből a versenyből büntetése miatt kiesett.
Schumacher a végén még egyszer megpróbálkozott, óriásit ment és 1:18.875 perccel majdnem búcsúszott még az első tízbe! Új pályarekordja azonban csak annyit ért, hogy a 14-ről előrébb lépett a 12-re.
Alonso is megnyomta a végét, de csak javítani tudott - 1:19.364 perce a második legjobb volt vétkestársa mögött -, előrébb kerülni már nem.
Már csak öt perc volt hátra a pole pozícióról döntő harmadik harmadból, de a versenyben lévő tíz pilóta összesen nem ment még egy tisztességes kört. Gumikat cseréltek, tankoltak, tartalékoltak, majd Massa futott egy jó kis kört, 1:19.886 perccel, amivel feladta a leckét a pályán lévőknek.
Mivel válasz már csak Raikönnentől érkezett – nem is akármilyen – a Ferrari pilótája az első sorból, de a második helyről várhatja a versenyt, a pole viszont a finnt illeti meg.
Button motorcseréje miatt viszont bekerült Michael Schumacher és Alonso közé.
MAGYAR NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ: 1. | K. Raikkonen | finn, McLaren | 1:19.599 |
2. | F. Massa | brazil, Ferrari | 1:19.886 |
3. | R. Barrichello | brazil, Honda | 1:20.085 |
4. | P. De La Rosa | spanyol, McLaren | 1:20.117 |
5. | M. Webber | ausztrál, Williams | 1:20.266 |
6. | R. Schumacher | német, Toyota | 1:20.759 |
7. | G. Fisichella | olasz, Renault | 1:20.924 |
8. | J. Trulli | olasz, Toyota | 1:21.132 |
9. | R. Kubica | lengyel, BMW | 1:22.049 |
10. | N. Heidfeld | német, BMW | 1:20.623 |
11. | M. Schumacher* | német, Ferrari | 1:20.875 |
12. | D. Coulthard | brit, Red Bull | 1:20.890 |
13. | C. Klien | osztrák, Red Bull | 1:21.207 |
14. | J. Button(**) | brit, Honda | 1:20.820 |
15. | F. Alonso* | spanyol, Renault | 1:21.364 |
16. | T. Monteiro | portugál, Midland | 1:23.767 |
17. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso | 1:22.068 |
18. | N. Rosberg | német, Williams | 1:22.084 |
19. | S. Speed | amerikai, Toro Rosso | 1:22.317 |
20. | T. Sato | japán, Super Aguri | 1:22.967 |
21. | C. Albers(**) | holland, Midland | 1:22.146 |
22. | S. Yamamoto | japán, Super Aguri | 1:24.016 |
*: a két pilóta idejéből 2 másodpercet levontak
**: a brit pilótát motorcsere miatt tíz hellyel hátrébb sorolták