Reuters
Íme a 2007-es világbajnok: Kimi Raikkönen!
Reuters
Íme a 2007-es világbajnok: Kimi Raikkönen!
Az 1 pontos előnnyel világbajnok Räikkönen révén nyolc év után ünnepelhetünk finn győztest összetettben: 1999-ben Mika Häkkinen diadalmaskodott. A friss világbajnok pályafutása tizenötödik futamgyőzelmét aratta a száguldó cirkuszban. A világbajnokság dobogósai: 1. Räikkönen 110 pont, 2. Hamilton 109, 3. Alonso 109.
A rajtnál érvényesült a paírforma: a pálya tiszta részéről induló Massa maga mellé engedte Räikkönent, aki be tudott vágni a második helyről startoló Hamiltont. A brit versenyzőt csapattársa, Alonso is megelőzte, majd érthetetlen módon visszatámadott. A 22 éves pilóta a poros részen kicsúszott, majd visszatért, de csak a 8. helyre.
Hamilton néhány körön belül felkapaszkodott a 6. pozícióba, amikor hirtelen lelassult az autója. Úgy tűnt, fel kell adnia a viadalt, de hosszú másodpercek elteltével ismét elindult a McLaren. A brit klasszis azonban visszaesett a 18. helyre, pokolian távolinak tűnt számára a világbajnoki cím megszerzése.
Hamilton azonban ekkor sem adta fel, folyamatosan előzgette az előtte ghaladó lassabb autókat, hiszen legalább az ötösik helyre fel kellett jönnie. A 17. körben már a 11. helyen szágukldott, de 26 mp-re volt a számára „álompozíciót” birtokló Heidfeldtől. Így Räikkönen volt a legesélyesebb a világbajnoki címre, hiszen jóval gyorsabb volt Alonsónál, és biztosnak tűnt, hogy idővel Massa elé, az 1. helyre kerülhet.
A 19. körben Massa kiment kerékcserére és tankolásra, ezzel Räikkönen vette át a vezetést! A következő körben azonban a finn versenyző is meglátogatta a csapatát, hamarosan Alonso és Hamilton is így tett.
A következő körök nem hoztak érdemleges változást, de hamarosan jött az újabb fordulat. Kubica egyre jobban megközelítette Alonsót, majd a 33. körben a célegyenes végén meg is előzte. Ebben a pillanatban már Räikkönen volt a világbajnok, de csak „virtuálisan”!
Hamilton a 37. körben ment ki ismét a boxba, így nyilvánvaló lett, csapata a három kiállásos taktikát választotta. Kubica két körrel később járt újra kerécserén és tankoláson, Alonso visszavetette a harmadik helyet. Hamilton a kilencedik helyen folytatta a száguldást, továbbra is messze volt a világbajnoki címtől.
Közben Räikkönen fokozatosan közelebb került Massához, érett az előzés. A két ferraris második boxkiállása között három kör volt az eltérés, és meg is történt a helycsere! Ezután már „egyszerű” volt a feladat, ebben a sorrendben kellett célba érkeznie Räikkönennek és Massának.
Az utolsó tizenöt kör már nem hozott változást, így az utolsó két futamon remeklő Kimi Räikkönen a sírból hozta vissza a világbajnoki címet, igaz ehhez kellett Hamilton sanghaji és interlagosi hibája és brazíliai balszerencséje is. A Ferrari három év után duplázott ismét a Formula-1-ben: 2004-ben Michael Schumacher nyerte a pilóták összetett versenyét.
BÁLINT ANDRÁS58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG, 17. FUTAM, 35. BRAZIL NAGYDÍJ
A FUTAM VÉGEREDMÉNYE: 1. | K. Räikkönen | finn, Ferrari | 1:28:15.270 |
2. | F. Massa | brazil, Ferrari | +1.493 |
3. | F. Alonso | spanyol, McLaren-Mercedes | +57.019 |
4. | N. Rosberg | német, Williams-Toyota | +1:02.848 |
5. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | +1:10.957 |
6. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | +1:11.317 |
7. | L. Hamilton | brit, McLaren-Mercedes | +1 kör |
8. | J. Trulli | olasz, Toyota | +1 kör |
9. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Renault | +1 kör |
10. | K. Nakadzsjma | japán, Williams-Toyota | +1 kör |
11. | R. Schumacher | német, Toyota | +1 kör |
12. | T. Szato | japán, Super Aguri-Honda | +2 kör |
13. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso-Ferrari | +2 kör |
14. | A. Davidson | brit, Super Aguri-Honda | +3 kör |
FELADTÁK A VERSENYT: Sutil (28 körrwel a vége előtt), Barrichello (31.), Kovalainen (36), Vettel (37), Button (51), Webber (57), Jamamoto (69), Fisichella (69)
Az 58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG VÉGEREDMÉNYE
PILÓTÁK 1. | K. Räikkönen | Finn, Ferrari | 110 pont |
3. | L. Hamilton | Brit, McLaren-Mercedes | 109 |
3. | F. Alonso | Spanyol, McLaren-Mercedes | 109 |
4. | F. Massa | Brazil, Ferrari | 94 |
5. | N. Heidfeld | Német, BMW-Sauber | 61 |
6. | R. Kubica | Lengyel, BMW-Sauber | 39 |
7. | H. Kovalainen | Finn, Renault | 30 |
8. | G. Fisichella | Olasz, Renault | 21 |
9. | N. Rosberg | Német, Williams-Toyota | 20 |
10. | D. Coulthard | Brit, Red Bull-Renault | 14 |
11. | A. Wurz | Osztrák, Williams-Toyota | 13 |
12. | M. Webber | Ausztrál, Red Bull-Renault | 10 |
13. | J. Trulli | Olasz, Toyota | 8 |
14. | S. Vettel | Német, Toro Rosso-Ferrari | 6 |
15. | J. Button | Brit, Honda | 6 |
16. | R. Schumacher | Német, Toyota | 5 |
17. | T. Szato | Japán, Super Aguri-Honda | 4 |
18. | V. Liuzzi | Olasz, Toro Rosso-Ferrari | 3 |
19. | A. Sutil | Német, Spyker-Ferrari | 1 |
20. | R. Barrichello | Brazil, Honda | 0 |
21. | S. Speed | Amerikai, Toro Rosso-Ferrari | 0 |
22. | A. Davidson | Brit, Super Aguri-Honda | 0 |
23. | S. Jamamoto | Japán, Spyker-Ferrari | 0 |
24. | C. Albers | Holland, Spyker-Ferrari | 0 |
25. | M. Winkelhock | Német, Spyker-Ferrari | 0 |
26. | K. Nakadzsima | Japán, Williams-Toyota | 0 |
KONSTRUKTŐRÖK 1. | Ferrari | 204 pont |
2. | BMW-Sauber | 101 |
3. | Renault | 51 |
4. | Williams | 33 |
5. | Red Bull | 24 |
6. | Toyota | 13 |
7. | Toro Rosso | 8 |
8. | Honda | 6 |
9. | Super Aguri | 4 |
10. | Spyker | 1 |