Fotó: Reuters
Hamiltonnak nem sok izgulnivalója volt a futam alatt
Fotó: Reuters
Hamiltonnak nem sok izgulnivalója volt a futam alatt
NÉZZE MEG AZ AUSZTRÁL NAGYDÍJ HÁTTERÉT BEMUTATÓ INTERAKTÍV ÖSSZEÁLLÍTÁSUNKAT!
A rajt úgy tűnt nem hoz nagy izgalmakat, és mindenki eljön az időmérőn megszerzett helyén - legalább is az élmezőnyben. Az első kanyarban azonban Felipe Massa hibázott: miközben meg akarta előzni Heikki Kovalainent megpördült a belső íven, s később nem tudta folytatni a versenyt.
A másik ferraris, a világbajnoki címvédő Kimi Räikkönen ellenben remekül kapta el a rajtot, s az első körben egészen a nyolcadik pozícióba jött föl. Ez az időmérő 16. idejéhez képest jelentős előrelépésnek volt mondható.
A rajt után Lewis Hamilton, Robert Kubica Heikki Kavalainen, Nico Rosberg, Nick Heidfeld, Jarno Trulli volt a sorrend, s ez a felállás megmaradtv a futam elején jó 10-15 körön át. Félő volt, nem sok izgalom tarkítja majd az idény első versenyét.
Ön szerint ki nyeri meg 2008-ban a Formula-1-es világbajnokságot?
Szavazatok száma: 3323
Kimi Räikkönen |
| 47 % | (1547) |
Felipe Massa |
| 19 % | (631) |
Lewis Hamilton |
| 29 % | (970) |
Heikki Kovalainen |
| 1 % | (28) |
Robert Kubica |
| 4 % | (121) |
Nick Heidfeld |
| 1 % | (26) |
A 16. körben Kubica kezdte meg a tankolást, de a lengyel csak Räikkönen elé tudott visszatérni a pályára. Kovalainen kint maradt még öt kört, így megelőzte Kubicát - ekkor a két McLaren autózott az élen.
Nem sokkal előtte a Rubens Barichello mögé körökön át beszoruló Räikkönen megelőzte a brazilt, s gyakorlatilag üres pályán próbálhatta meg utolérni az élmezőnyt.
A 26. körben a talán túl agresszíven versenyző - ez eddig rá nem volt jellemző - David Coulthard "manőverezte" ki magát a versenyből, amikor ráhúzta Red Bullját a tehetetlen Massa autójára. A skót kiesett, a Safety Car érkezett.
A biztonsági autó mögött Räikkönen utolérte Kovalainent, sőt meg is előzte honfitársát, ám az elkopott gumija gyenge tapadása miatt a pályáról is kicsúszott. Amit addig összeszorgoskodott a ferraris, egy pillanat alatt elveszítette.
Egy körrel később pedig a másik vörös autó is beadta a kulcsot. Massa autója egész egyszerűen leállt.
Kilenc körrel a vége előtt Fernando Alonso adott tanúbizonyságot arról, hogy hiába relatíve gyenge az autója, azért ő kétszeres világbajnok. Kihasználva Kovalainen és Räikkönen csatározását egy pillanat alatt két helyet ugrott előre a spanyol.
Az élen persze semmi izgalom nem történt. Hamilton senkitől sem zavartatva haladt az élen, s végül rajt-cél győzelmet aratott. Nick Heidfeld autózott be a második helyen, míg a harmadik Nico Rosberg lett.
A 22 induló kocsiból mindössze heten fejezték be az Ausztrál Nagydíjat. Helyezett lett (nyolcadik), de négy körrel a vége előtt autója műszaki problémái miatt Räikkönen sem fejezte be a versenyt.
AUSZTRÁL NAGYDÍJ
VÉGEREDMÉNY: 1. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1 óra 34:50.616 perc |
2. Heidfeld | BMW Sauber | + 5.478 mp hátrány |
3. Rosberg | Williams-Toyota | + 8.163 |
4. Alonso | Renault | + 17.181 |
5. Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 18.014 |
6. Nakajima | Williams-Toyota | + 1 kör |
7. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 2 kör |
8. Raikkonen | Ferrari | + 3 kör |
AKIK FELADTÁK A VERSENYT: Kubica | BMW Sauber | 50. körben |
Glock | Toyota | 44 |
Sato | Super Aguri-Honda | 33 |
Piquet | Renault | 31 |
Massa | Ferrari | 30 |
Coulthard | Red Bull-Renault | 26 |
Trulli | Toyota | 20 |
Sutil | Force India-Ferrari | 9 |
Webber | Red Bull-Renault | 1 |
Button | Honda | 1 |
Davidson | Super Aguri-Honda | 1 |
Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1 |
Fisichella | Force India-Ferrari | 1 |
Rubens Barichello eredményét a futam után törörlték