A ferraris Kimi Räikkönen győzelmét hozta a húsvéti nyúl Sepangban

Vágólapra másolva!
2008.03.23. 09:39
A Formula-1-es világbajnoki sorozat idei második versenyét, a Malajziai Nagydíjat a Ferrari finn pilótája Kimi Räikkönen nyerte Sepangban taktikus versenyzéssel. Mögötte élete eddigi legnagyobb sikerét arató Robert Kubica jött be a második helyre, Heikki Kovalainen lett a harmadik. Lewis Hamilton nem bírt Jarno Trullival, így a kilencedik helyről rajtolva 5. lett. Felipe Massa a verseny felénél kicsúszott.
Ahogy a tábla is mutatja, Kimi Räikkönen győzelemmel örvendeztette meg szurkolóit az ünnepen
Foró: Reuters
Ahogy a tábla is mutatja, Kimi Räikkönen győzelemmel örvendeztette meg szurkolóit az ünnepen
Ahogy a tábla is mutatja, Kimi Räikkönen győzelemmel örvendeztette meg szurkolóit az ünnepen
Foró: Reuters
Ahogy a tábla is mutatja, Kimi Räikkönen győzelemmel örvendeztette meg szurkolóit az ünnepen

A rajt után a két Ferrari simán eljött, Massa leszorította Räikkönent, így megőrizte a pole-előnyt. Lewis Hamilton már a rajt után ledolgozta a büntetés okozta hátrány nagy részét, és feljött az 5. helyre. Jarno Trulli viszont pozíciókat vesztett, és Nick Heidfeld is visszacsúszott a mezőny közepébe.

Az első kör után így Massa, Räikkönen, Kubica, Webber, Hamilton volt az első öt sorrendje. A Melbourne-ben élete első futamán nagyszerűen szereplő (7. hely) Sebastien Bourdais Sepangban már egy kör után elszállt.

A 4. körben mindjárt látványos hármas jelenet játszódott le. Szenvedő alanya David Coulthard volt, akit Fernando Alonso előzött meg remek manőverrel, miközben mindkettejük mellett szinte elsuhant Heidfeld.

A sorrend ezután állandósult. Hamilton Mark Webbert üldözte, de a brit nem tudott közelebb kerülni az ausztrálhoz, mert a Renault az egyenesekben tartotta a lépést a McLarennel.

A 16. körben Webber kezdte meg a kiállások sorát, Hamilton azonban hiába maradt kint három körrel tovább, a szerelőgárdának nem sikerült jól a kerékcsere (Hamilton majd' 20 másodpercet töltött a boxban), így a brit maradt Webber mögött.

Räikkönen a kiállások után átvette a vezetést Massától, aki ezután túlhajtotta az autót, és nagyot hibázott. A 28. körben ugyanis egy dupla jobbos kanyar végén nem tudta megfogni a kocsi hátulját, a kerekek leblokkoltak, és a homokágyban kötött ki, ahonnét nem tudott visszatérni a versenybe.

Így a remekül versenyző Robert Kubica jött fel a második helyre a BMW-vel, míg a harmadik helyen Heikki Kovalainen autózott. Räikkönen biztosan, több mint 20 másodperccel vezetett már a lengyel előtt, így első helye nem forgott veszélyben.

Az első három után Trulli, Webber, Hamilton, Heidfeld, Alonso következett.

Räikkönen a 37. körben tankoltatta meg az autót másodszor, és Kubica mögé érkezett vissza, aki a végletekig kint maradt, hogy őrizze a második pozíciót.

A kerékcserék rendben lezajlottak, Webber hátrébb csúszott Heidfeld mögé. Az utolsó körök Trulliról és Hamiltonról szóltak a 4-5. helyért. A brit nem bírt az olasszal, így az 5. helyen végzett.

Räikkönen nyert, Kubica a második, a másik finn, Kovalainen pedig a dobogó alsó fokán ünnepelhetett.

MALAJZIAI NAGYDÍJ, SEPANG

1. Räikkönen (finn) Ferrari 1:03:18.555
2. Kubica (lengyel) BMW + 19.570
3. Kovalainen (finn) McLaren + 38.450
4. Trulli (olasz) Toyota + 45.832
5. Hamilton (brit) McLaren + 46.548
6. Heidfeld (német) BMW + 49.833
7. Webber (ausztrál) Red Bull + 1:08.130
8. Alonso (spanyol) Renault + 1:10.041
9. Coulthard (brit) Red Bull + 1:16.220
10. Button (brit) Honda + 1:26.214
11. Piquet jr. (brazil) Renault + 1:32.202
12. Fisichella (olasz) Force India egy kör hátrány
13. Barrichello (brazil) Honda egy kör hátrány
14. N. Rosberg (német) Williams egy kör hátrány
15. Davidson (brit) Super Aguri egy kör hátrány
16. Szato (japán) Super Aguri két kör hátrány
17. Nakadzsima (japán) Williams két kör hátrány

Nem fejezték be a futamot:
18. Vettel (német) Toro Rosso
19. Massa (brazil) Ferrari
20. Sutil (német) Force India
21. Glock (német) Toyota
22. Bourdais (francia) Toro Rosso

A VILÁGBAJNOKI SOROZAT ÁLLÁSA

PILÓTÁK
1. Hamilton 14
2. Räikkönen 11
3. Heidfeld 11
4. Kovalainen 10
5. Kubica 8
6. Rosberg 6
7. Alonso 6
8. Trulli 5
9. Nakadzsima 3
10. Webber 2
11. Bourdais 2

CSAPATOK
1. McLaren 24
2. BMW 19
3. Ferrari 11
4. Williams 9
5. Renault 6
6. Toyota 5
7. Red Bull 2
8. Toro Rosso 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik