Fotó: Reuters/Albert Gea
Felipe Massa lendületben: a brazilnál a hétfői barcelonai tesztnapon senki nem bizonyult gyorsabbnak
Fotó: Reuters/Albert Gea
Felipe Massa lendületben: a brazilnál a hétfői barcelonai tesztnapon senki nem bizonyult gyorsabbnak
Mindenesetre Felipe Massán már nem múlik semmi: a slick gumikkal vezető brazil versenyzőt senki nem volt képes megközelíteni a teszt első napján, 2.720 másodpercet vert a hondás Wurzra.
Massa autóján debütált a Ferrari új aerodinamikai fejlesztése: a „lyukas orrú” versenygép elméletileg nagyobb leszorító-erőt biztosít.
A legszorgalmasabb istálló a McLaren volt: Pedro de la Rosa 113 kört tett meg az „ezüst nyíllal”, tesztelve az új hátsó szárnyat, melyet már a 2009-es előírásoknak megfelelően terveztek.
A Renault-val köröző, egyszer a tréning folyamán megpördülő Nelsinho Piquet autóján sok új fejlesztést próbáltak ki, a fiatal pilóta többek között vadonatúj első szárnnyal tesztelt.
A tesztnap viszonylag eseménytelenül zajlott, bár Piquet-n kívül Timo Glock és Nick Heidfeld is bemutatott egy-egy piruettet, Kazuki Nakadzsima pedig kissé „irányt tévesztett” egy kanyarban. Glock hibája ellenére elégedett volt:
„Hasznos nap volt, bár elkövettem egy bakit, de szerencsére ez nem nagyon vetette vissza a tesztelést. Rengeteg adatot gyűjtöttünk, éjszaka jön az elemzés. Bár lehet, hogy a köridőinken ez nem látszik, de úgy érzem, jó munkát végzünk” – nyilatkozta a Toyota pilótája.
A már tesztelő csapatokhoz két nap után fog csatlakozni a hétfői és keddi lehetőséget kihagyó Toro Rosso.
TESZT, BARCELONA
EREDMÉNYEK, 1. NAP 1. | Massa | Ferrari | 1:18.339 | 77 kör |
2. | Wurz | Honda | 1:21.059 | 75 |
3. | de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:21.566 | 113 |
4. | Heidfeld | BMW-Sauber | 1:21.679 | 105 |
5. | Piquet | Renault | 1:22.125 | 69 |
6. | Coulthard | Red Bull-Renault | 1:22.197 | 59 |
7. | Nakajima | Williams-Toyota | 1:22.431 | 72 |
8. | Glock | Toyota | 1:22.590 | 92 |
9. | Liuzzi | Force India-Ferrari | 1:22.846 | 91 |