Fotó: Action Images
David Coulthard jövőre már nem versenyez
Fotó: Action Images
David Coulthard jövőre már nem versenyez
„Az idény végén befejezem, de mindenképpen a sportágban maradok. A jövőben a Red Bull segítője leszek a tesztelések során és a fejlesztésekben” – jelentette be csütörtökön David Coulthard, a száguldó cirkusz legrutinosabb pilótája.
Webber marad
Mark Webber jövőre is a Red Bull Racing autóját vezeti - jelentette be csütörtökön az osztrák Forma-1-es istálló. Christian Horner csapatfőnök azt mondta: az ausztrál pilóta a mostani idényben remekül teljesített és vele elképzelhetőnek tartják a nagy cél elérését, a három topcsapat - Ferrari, McLaren, BMW - megszorongatását. (MTI)
A skót versenyző profi pályafutása során eddig 237 versenyen indult, 13-szor diadalmaskodott, 62-szer volt dobogós – legutóbb június 8-án a Kanadai Nagydíjon, ahol harmadik lett. A mostani évadban jelenleg hat ponttal a 12. helyen áll.
Coulthard 1994-ben, Ayrton Senna tragikus imolai halála után mutatkozott be a Formula–1-ben, mégpedig a Williams-istálló pilótájaként a Spanyol Nagydíjon. Első versenyén, Barcelonában elektronikai hiba miatt kiesett, a másodikon, Montrealban azonban már az ötödik helyen végzett, így pontot szerzett.
Második idényében, 1995-ben a harmadik helyen végzett a világbajnoki pontversenyben, majd egy évvel később a McLaren-Mercedeshez igazolt, ahol aktív részese volt a csapat ’90-es évek végi sikerszériájának: ezt 1997-ben, 1998-ban és 2000-ben újabb három összetettbeli 3. helyezés fémjelezte.
Coulthard a világbajnoki pontversenyben harmadiknál jobb helyet csupán egyszer ért el (2001-ben, még mindig a McLarennel), de közben állandó, megbízható tagjává vált a száguldó cirkusz mezőnyének.
A skót pilóta 2000-ben csodával határos módon túlélt egy repülőgép-katasztrófát. Mennyasszonyával a franciaországi Lyon közelében lezuhant a magánrepülőjével, a két pilóta életét vesztette, de ő és párja kisebb sérülésekkel megúszták a balesetet.
Coulthard pályafutását tehát tragédiák árnyékolták be, de ezek nem vetették vissza a versenyzésben, amit bizonyít, hogy egy évvel a szerencsétlenség után második lett a világbajnoki pontversenyben. A Red Bull csapathoz 2005-ben szerződött, és azóta is az osztárk csapatban rója a köröket, egészen az idei szezon végéig.