Fotó: Imago
Belgium után Olaszországban vághat vissza a Ferrariknak Hamilton
Fotó: Imago
Belgium után Olaszországban vághat vissza a Ferrariknak Hamilton
A BELGA NAGYDÍJ ŐRÜLT HÉTVÉGÉJE
„Mindig különleges érzés Ferrarival Monzában versenyezni, hiszen ez a szurkolóink Mekkája, ráadásul valószínűleg rengeteg finn is kijön a futamra. Spa előtt itt teszteltünk, és nagyon elégedettek voltunk az eredményekkel, de majd meglátjuk, hogy az autó mennyire lesz versenyképes. Óriási dolog lenne a Ferrari-drukkerek tízezrei előtt nyerni. Nincs veszítenivalóm, így egyet ígérhetek: mindent beleadok, nyomom a gázt, ahogy tudom, és meglátom, mire lesz ez elég” – mondta a világbajnok Kimi Räikkönen.
A káoszba fulladt Belga Nagydíjat (elvileg) első helyen záró Felipe Massa nagyon élvezte a spai thrillert, és úgy érzi, a monzai tesztek a nagydíjon is sokat segíthetnek csapatának.
„Jó érzés az előző verseny győzteseként Monzába érkezni, és a Belga Nagydíj előtti tesztjeink itt jól sikerültek. A pálya villámgyors, egyszerre kell jó tapadás és leszorítóerő. Ha csak az egyik van meg, akkor a csapat nem végzett elég jó munkát. Alig várom, hogy a spái nagyon különös verseny után ismét autóba ülhessek” – nyilatkozta a vb-pontversenyben a második helyen álló brazil.
A nagy rivális McLarennél az istálló még nem törődött bele a Belga Nagydíj végeredményébe (a wokingiak már hivatalosan is fellebbeztek Lewis Hamilton büntetése ellen), de most már ők is Monzára koncentrálnak: valószínűleg mindennél édesebb bosszú lenne az „ezüstnyilakért” szorítóknak, ha Hamilton a Ferrari-drukkerek előtt zsebelné be az Olasz Nagydíj első helyét.
A világbajnoki pontversenyt vezető angol pilóta a belgiumi incidens helyett inkább a monzai különlegességekről beszélt a versenyhétvége előtt.
„Azt szokás mondani, hogy Monzában a sebességen kívül semmi sem számít, de én úgy hiszem, nagy szerepe van itt a pilótának is – ezért szeretem ezt a pályát. Elsőre talán könnyűnek tűnhet, de rengeteg trükkje van az olasz pályának” – mondta.
„Egyszerre kell stabilitás, a kanyarokban tapadás, ráadásul az alacsony leszorítóerő óriási megterhelésnek teszi ki a gumikat” – tette hozzá.
PETERSONRA EMLÉKEZNEK
Pontosan harminc éve, 1978. szeptember 11-én hunyt el az Olasz Nagydíjon szenvedett súlyos balesete után Ronnie Peterson, a Lotus kitűnő svéd versenyzője. Peterson autója a rajt utáni tömegbaleset során a kerítésbe csapódott, és a svéd pilóta súlyos lábsérüléseket szenvedett. A Lotus versenyzőjét némi késlekedéssel szállították csak kórházba, majd megműtötték tíz helyen eltört lábait. Éjszaka csontvelő került a törésekből Peterson véráramába, és a pilóta a hivatalos jegyzőkönyv szerint zsírembóliában halt meg. Minden idők talán legjobb svéd autóversenyzője csaknem egy évtizedes Formula–1-es pályafutása alatt 10 győzelmet aratott. 34 évesen hunyt el.
RONNIE PETERSON EMLÉKVIDEÓ
MONZAI KLASSZIKUS
Az 1993-as verseny utolsó körében történt az F1 történelmének egyik legszebb szaltója - már ha lehet egy durván 230 km/h-s sebességgel elkövetett szaltó szép. a 8. helyen haladó Christian Fittipaldi ráfutott az előtte haladó Minardis csapattársának, Pierluigi Martini hátsó kerekére. Fittipaldi kocsija felemelkedett, szaltózott egyet, majd szinte a négy kerekén ért földet és átgurult a célvonalon. Ha pontozni kéne 9.3-at kapna...