Fotó: Reuters
Az első csók felejthetetlen marad: Vettel a monzai győztesnek járó trófeával
Fotó: Reuters
Az első csók felejthetetlen marad: Vettel a monzai győztesnek járó trófeával
CSAPATÁRA MÉRGES ROSBERG
Nico Rosberg szerint az elszúrt gumiválasztás (extrém esőgumikat kapott a pálya felszáradása előtt) akadályozta meg pontszerzését, nem csoda, hogy a Williams pilótája elég dühös volt. „Jó volt a stratégia, nem volt baj a kocsival, de a rossz gumiválasztás elrontott mindent és tönkretette az esélyeinket” – mondta. A Toyota pilótái, Timo Glock és Jarno Trulli ugyanebbe a csapdába estek.
„Hihetetlen” – kezdte az értékelést Vettel. „Semmi problémánk nem volt, az autó tökéletesen ment, a stratégiánk is remekül bejött. Óriási volt, mikor áthaladtam a célvonalon, a tiszteletkört, a fogadtatást a boxutcában és az eredményhirdetést sosem felejtem el. Életem legjobb napja ez, köszönettel tartozom a csapatomnak.”
A Toro Rosso rendkívül tehetséges pilótája elárulta, hogy a létező legegyszerűbb „taktikai utasítást” kapta a rajt előtt.
„Annyit mondtak: «Gázold le őket». Az volt a kulcsmomentum, hogy az élen tudtam maradni, így nekem nem voltak problémáim a látótávolsággal. A futam közepén a száradó pálya nagyon csúszós volt, mindenki megpróbálta hűteni a gumikat. Különleges nap volt, és még jobbá teszi, hogy azt is jól tudom, milyen hátul küzdeni. Most végre büszkék lehetünk magunkra. Kiscsapat vagyunk, összesen 160 ember dolgozik velünk Faenzában, és ez felejthetetlen nap mindannyiunknak” – mondta Vettel.
UTOLJÁRA A MASERATINAK SIKERÜLT
1957 óta olasz licences istállóként kizárólag a Ferrari tudott győzni a Formula–1-ben – többek között ezért is hatalmas hőstett a Toro Rosso és Vettel monzai győzelme. Utoljára 51 éve Juan Manuel Fangio győzött egy Maseratival a Nürnburgringen, majd a legendás argentin meg is nyerte a világbajnokságot.
A második helyen végző Heikki Kovalainen elismerte: nem volt esélye a parádézó Vettel ellen.
„Lehetetlen volt nyerni. Túl erős volt mind Sebastian, mind a Toro Rosso. Az elején az extrém esőgumikkal eléggé szenvedtem, de aztán folyamatosan javultam. Ez volt a legtöbb, amit a mai napon kihozhattam a versenyből” – nyilatkozta a finn.
A negyedik Alonso is elégedett volt, hisz a Renault pilótája úgy gondolta a versenyhétvége előtt: a villámgyors pálya egyáltalán nem fekszik az autóiknak.
„Nagyon örülök a helyezésnek, különösen, hogy nem számítottunk ilyen jó szereplésre Monzában. Most már kíváncsi vagyok, hogy mi vár minket Szingapúrban” – mondta a spanyol.
FORMULA–1, OLASZ NAGYDÍJ
FUTAM, VÉGEREDMÉNY 1. Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1h26:47.000 |
2. Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 12.512 |
3. Kubica | BMW Sauber | + 20.471 |
4. Alonso | Renault | + 23.903 |
5. Heidfeld | BMW Sauber | + 27.748 |
6. Massa | Ferrari | + 28.816 |
7. Hamilton | McLaren-Mercedes | + 29.012 |
8. Webber | Red Bull-Renault | + 32.048 |
9. Räikkönen | Ferrari | + 39.468 |
10. Piquet | Renault | + 54.445 |
11. Glock | Toyota | + 58.888 |
12. Nakadzsima | Williams-Toyota | + 1:02.015 |
13. Trulli | Toyota | + 1:05.954 |
14. Rosberg | Williams-Toyota | + 1:08.635 |
15. Button | Honda | + 1:13.370 |
16. Coulthard | Red Bull-Renault | + 1 kör |
17. Barrichello | Honda | + 1 kör |
18. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 1 kör |
19. Sutil | Force India-Ferrari | + 2 kör |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK 1. Hamilton | 78 |
2. Massa | 77 |
3. Kubica | 64 |
4. Räikkönen | 57 |
5. Heidfeld | 53 |
6. Kovalainen | 51 |
7. Alonso | 28 |
8. Trulli | 26 |
9. Vettel | 23 |
10. Webber | 20 |
11. Glock | 15 |
12. Piquet | 13 |
13. Barrichello | 11 |
14. Rosberg | 9 |
15. Nakadzsima | 8 |
16. Coulthard | 6 |
17. Bourdais | 4 |
18. Button | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK 1. Ferrari | 134 |
2. McLaren-Mercedes | 129 |
3. BMW Sauber | 117 |
4. Renault | 41 |
5. Toyota | 41 |
6. Toro Rosso-Ferrari | 27 |
7. Red Bull-Renault | 26 |
8. Williams-Toyota | 17 |
9. Honda | 14 |