Milliós sprintversenyt szervezhetnek a nagydíjak péntekjén

Vágólapra másolva!
2008.10.01. 13:19
Címkék
Többször is előfordult az idei F1-es szezonban, hogy a pénteki két szabadedzés alkalmával olykor fél óráig nem járt autó a pályán. A hivatalosan tesztelésre szánt tréningeken a pilóták inkább a futamra gyakorolnak, semmint hogy tesztelnének. Ennek szeretne véget vetni a Formula–1-es csapatok frissiben alakult szövetsége, a FOTA, mégpedig egy péntekre tervezett, jelentős pénzdíjért folyó sprintversennyel.
Pénteken is lehetne versenyezni
Fotó: Reuters
Pénteken is lehetne versenyezni
Pénteken is lehetne versenyezni
Fotó: Reuters
Pénteken is lehetne versenyezni

A hétvégék programjának jelenlegi rendszerében a pénteki napot tesztelésre szánhatják a csapatok – más kérdés, hogy ilyenkor a kétszer másfél órában már sokkal inkább a versenyre készülnek az istállók, semmint hogy a különböző alkatrészeket fejlesztenék.

„A mostani állapot nem tesz jót a shownak, a nézők számára kevéssé érdekesek, ezért megnézzük, mit tehetünk a pénteki nappal. Igazából most tesztelés helyett már pénteken is mindenki a versenyre készül, és hát mi mást is tehetne, ha lehetőséget kap arra, hogy a nagydíj helyszínén büntetlenül gyakoroljon kétszer másfél órát?” – tette fel a kérdést Martin Whitmarsh, a FOTA sportbizottságának vezetője.

„Azt kell megvizsgálnunk, megéri-e ez a show számára, vagy valamilyen más megoldást kell találnunk. Teszem azt, lehetne a pilótáknak egyszer 45 percük, amely során – speciális gumikkal – rendezhetnénk egy sprintversenyt közöttük, és a végén a győztes kapna egymillió dollárt” – ötletelt Whitmarsh az autosport.comnak válaszolva.

Ez egyben azt jelentené, hogy a jelenleginél jóval élesebb küzdelmet láthatnánk már pénteken is – márpedig ez volna mindenképpen a változások célja. Ráadásul a sajtónak is lenne témája az unalmas szabadedzések helyett, és egy ilyen pénteki programot biztosan nem csak a német DSF közvetítene élőben, ahogy most áll a helyzet.

„Ilyesféle ötleteink vannak, s szerencsére vevők rá a pilóták és a csapatok is. A változtatáshoz előbb a FOTA-nak kell elfogadnia a tervet, ezt követően az FIA elé terjeszthetjük. Reméljük, a japán és a sanghaji verseny után már közelebb leszünk a megoldáshoz” – bizakodott Whitmarsh, aki „civilben” a McLaren ügyvezetőjeként dolgozik.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik