Ecclestone aranyérmes gondolata jövőre valóra válhat

MTI/NSO MTI/NSOMTI/NSO MTI/NSO
Vágólapra másolva!
2008.11.26. 14:18
Címkék
Bernie Ecclestone biztos benne, hogy decemberben a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elfogadja ama ötletét, hogy a Formula–1-es világbajnokságon töröljék el az egyéni pontversenyt, és minden viadalon érmeket adjanak a dobogósoknak. A vb-győztes pedig az legyen, aki a legtöbb aranyat gyűjti be.
A pezsgőzés talán maradhat...
Fotó: Reuters (archív)
A pezsgőzés talán maradhat...
A pezsgőzés talán maradhat...
Fotó: Reuters (archív)
A pezsgőzés talán maradhat...

A sorozat első számú vezetője a múlt héten állt elő elképzelésével. Ez alapján csak a konstruktőri versenyben maradna meg az eddigi pontozásos rendszer, az egyéniben senki sem kapna külön pontokat, ugyanakkor a helyezéseket számon tartanák a rangsorolás miatt.

„Nincs kétségem afelől, hogy sikerül elfogadtatni a változtatást – mondta szerdán Londonban Ecclestone. – Minden csapat örül az elképzelésnek. Szükség van rá, mert az nem normális, hogy valaki úgy lehet világbajnok, hogy nem akar versenyt nyerni."

Ecclestone kijelentette, hogy az emlékezetes szezonzáró Brazil Nagydíj miatt érezte úgy, hogy módosításra van szükség. A 2008-as vb-sorozat utolsó állomásán a végül egy ponttal győztes Lewis Hamilton az egész viadalon csak arra figyelt, hogy a negyedik-ötödik helyen haladjon, tudva, hogy négy pont megszerzésével (5. hely) már övé a bajnoki cím.

A fiatal brit minden idők legfiatalabb világbajnoka lett, míg riválisa, a brazil Felipe Massa csak második. Ecclestone új rendszere alapján Massáé lett volna a bajnoki cím, mivel ő hat, míg Hamilton csak öt futamot nyert idén.

Ecclestone ezen javaslata még messze áll a konkrétummá válástól, mivel az FIA tanácsa decemberben tárgyalja majd. Ugyanakkor az már biztos, hogy a következő öt évre új szponzort kapott a száguldó cirkusz.

A sorozat vezetői öt évre szóló szponzori szerződést kötöttek a dél-koreai LG elektronikai vállalattal. Bernie Ecclestone, a száguldó cirkusz első embere londoni sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a megállapodás révén a cég az F1 hivatalos támogatója lett. A vállalat marketingjogokat is szerzett mint a viadal elektronikai gyártója, és a márkanév a televíziós közvetítésekben is látható lesz.

„Köztudott, hogy egy márkanév befuttatásáért áldozni kell. Ezért döntöttünk a befektetés mellett" – mondta Dermot Boden, a cég marketingigazgatója. A szerződés pénzügyi hátterét nem hozták nyilvánosságra a felek, Boden ugyanakkor annyit elárult, hogy több tízmillió dollárt fizet majd cége az öt év alatt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik