Fotó: autosport.com
Széles orr, magas hátsó szárny, F1 2009
Fotó: autosport.com
Széles orr, magas hátsó szárny, F1 2009
Ahogy az látható, az autó mindenben megfelel a 2009-es szabályoknak, egyelőre azonban hiányoznak róla a reklám- és szponzorfeliratok. A széles orrával és keskeny, magas hátsó szárnyával az autó nem igazán emlékeztet a Hondára, amelyet egyébként még az előző idény után az idei aerodinamikai csomaggal szerelve teszteltek Brawnék.
A BGP001 a mezőny idei autói közül leginkább a Renault-ra emlékeztet, persze könnyen lehet, hogy egy festés után megváltozik a helyzet. Abban ugyanis biztosak lehetünk, hogy a három hét múlva esedékes idénynyitó futamra már tele lesz „matricákkal” a Brawn GP autója.
Persze ennél azért jóval fontosabb kérdés, hogy maga az autó milyen teljesítményre képes, és mennyire lesz versenyképes a többi istállóval szemben, amelyek már hetek óta folyamatosan gyakorolnak.
A Brawn GP brigádja Silverstone-ban csak „megmutatta az aszfaltnak” a járművet, az igazi erőfelmérő a jövő héten következik, amikor a csapat Barcelonában utazik tesztelni, majd a rákövetkező hetet Jerezben tölti hasonló célból.
A BGP csapata hosszas vajúdás után hivatalosan ma „született meg”: a Honda tavaly decemberben bejelentett kivonulás után több érdeklődő is tárgyalt az istálló átvételéről. Carlos Slim mexikói milliárdos, a Prodrive, legutóbb a Virgin cégcsoport, és még Bernie Ecclestone is szóba került mint megmentő.
Végül a Honda istállónál tavaly is csapatfőnöki tisztséget betöltő Ross Brawn lépett elő vevővé, és vette meg a japán autógyártól a Formula–1-es csapatot.